skip to Main Content

Iako je prvenstveno napravljen kao platforma za deljenje fotografija, Instagram se vremenom menjao i išao u skladu sa novitetima i potrebama korisnika. 

Tako su 2021. godine iz Instagrama najavili da platforma menja svoj fokus i da se kao aplikacija okreće ka kreiranju „novih iskustava“ u vidu četiri ključne oblasti: kreatori, Social commerce, dopisivanje i video snimci. Upravo je poslednja navedena oblast tema o kojoj ćemo pisati u nastavku.

Ova najava je stigla istog meseca kada je Instagram udvostručio maksimalnu dužinu Instagram Reels-a, signalizirajući značajnu posvećenost video snimcima.

 

Instagram Reels zanimljivosti

Maksimalna dužina trajanja videa od 90 sekundi

Iako prvobitno napravljen za deljenje videa od samo 15 sekundi, Instagram je ubrzo udvostručio maksimalnu dužinu videa za Reels na 30 sekundi, da bi opet isto uradio u julu 2021 i došao do 60 sekundi. Ovaj potez je usledio samo nekoliko nedelja nakon što je TikTok utrostručio maksimalnu dužinu njihovih video snimaka sa jednog minuta na tri. U 2022. godini, Instagram je još jednom povećao maksimalnu dužinu trajanja i od maja 2022. godine neki korisnici mogu praviti Reels video u trajanju od 90 sekundi.

 

Preporučeni format videa je 9:16

9:16 je standardni odnos širine i visine za vertikalne video snimke. Ako želite da vaš Reels video ima veiliki doseg i broj interakcija, ovo je  preporučeni format. Instagram takođe preporučuje veličinu od 1080 x 1920 piksela.

Svima je jasno da je Instagram Reels predvidjen za mobilni format, te stoga korisnici treba da izbegavaju snimanje i otpremanje Instagram Reels videa u horizontalnom formatu – 16:9.

 

Maksimalna veličina Reels videa je 4GB

Uzimajući u obzir da Reels ima maksimalnu dužinu trajanja od 60 sekundi, 4 GB je više nego dovoljno za postavljanje videa sa najvećim kvalitetom.

Preporučeno je snimanje u 1080p, što većina mobilnih uređaja podržava, dok neki čak snimaju i u 4K i na taj način još više povećavaju kvalitet Reels videa.

 

Instagram Reels sa navećim brojem pregleda

U pitanju je Reels najpoznatijeg influencers iz Senegala. Ovaj primer nam pokazuje da ponekad najprostije ideje mogu imati najefektnije rezultate, čak i kada se ništa ne izgovara.

 

9 od 10 korisnika gleda Instagram video snimke nedeljno

U avgustu 2021, Instagram je izvestio da je 91% nedavno anketiranih aktivnih korisnika Instagrama reklo da gleda video snimke na Instagramu najmanje jednom nedeljno. Za marketare je ovo odlična informacija – video snimci dolaze do publike i da postaju sve popularniji na platformi.

 

Reels je postao Instagramov najbrže rastući format na svetu

Tokom prošle godine, interesovanje za pretragu za Instagram Reels je nadmašilo interes za Instagram Stories, dostižući vrhunac popularnosti oko prve nedelje 2022. S obzirom da publika aktivno pretražuje Reels i želi da se informiše o mogućnostima koje on pruža, marketari bi trebalo da usvoje Reels kao deo svoje Instagram marketinške strategije što je pre moguće.

 

Nike ima u proseku 4.6 miliona pregleda po Reels-u

Reels sa najviše pregleda na Nike profilu ima 6.7 miliona pregleda, dok najlošiji ima takodje impresivnih 3.4 miliona. Nike je samo jedan od velikih brendova koji koristi Reels da privuče gledaoce.

Može se zaključiti da je Reels postao dosta popularan i format vredan objavljivanja.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer