Korišćenje Instagram oglasa postalo je neizostavan deo marketinga za sve brendove, bez obzira na njihovu…
U jednom od naših prethodnih blogova pisali smo o tome šta se krije iza nove opcije zakazivanja Live stream-a na Instagram-u i da ono što zapravo Instagram želi da razvije jeste kupovina proizvoda uživo – live stream shopping events, odnosno podsticanje i povećanje kupovine u okviru platforme.
Šta je Social Commerce?
Društvene mreže se odavno već koriste u različite svrhe – za čitanje vesti, online komunikaciju, praćenje trendova, pregled video sadržaja i slično, a u novije vreme i za kupovinu proizvoda. S obzirom da je u prirodi društvenih mreža deljenje različitih iskustava, preporučivanje proizvoda prijateljima, one zapravo skraćuju putanju kupaca prilikom kupovine. Imajući to u vidu, mogućnost kupovine proizvoda direktno sa platformi društvenih mreža nastupila je kao sasvim logičan korak.
Upravo se takva kupovina u okviru neke platforme (bez napuštanja aplikacije) zove Social Commerce, a društvene mreže su već postale veoma moćan alat za razvoj jedne takve mogućnosti.
Šta kažu istraživanja?
Na osnovu istraživanja koje je uradila agencija The Infuencer Marketing Factory, na uzorku od 1000 korisnika iz decembra 2021. godine, dobijeni su sledeći rezultati:
- 82% ispitanika je pretraživalo proizvode na društvenim mrežama i napravili kupovinu direktno sa telefona
- 57% je kupilo nešto u toku Live stream-a, dok je 39% ispitanika izjavilo da voli da istražuje nove proizvode u toku Live stream-ova.
- 58% je koristilo opciju “kupi sada, plati posle” (Buy now pay later).
- 41% je izjavilo da koriste specijalne popuste koje nude influenseri
- 42% iznose da više preferiraju direktnu kupovinu u okviru platforme, za razliku od kupovine na sajtu.
- 29% ispitanika kupuje nešto preko Social Commerce-a bar jednom nedeljno
- 22% ispitanika kupuje najviše odeću, dok 15% njih kupuje Beauty proizvode.
Kada se pogleda izmedju influnsera, biznis profila/stranice na društvenim mrežama i porodice/prijatelja, pokazalo se da na Social Commerce najviše utiče profil/stranica na društvenim mrežama. Iz tog razloga menadžment društvenih mreža treba biti uključen u marketing strategiju kao jedno od glavnih marketinških sredstava.
Za vreme praznika, krajem novembra i u decembru, 76% ispitanika je kupilo bar jedan proizvod, direktno sa neke od platformi društvenih mreža.
Istraživanje je vršeno u Americi, ali rezultati pokazuju da je Social Commerce sadašnjost i da će polako postati globalni trend, a takodje i ozbiljna konkurencija third-party sajtovima.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer