Skip to content

U jednom od naših prethodnih blogova pisali smo o tome šta se krije iza nove opcije zakazivanja Live stream-a na Instagram-u i da ono što zapravo Instagram želi da razvije jeste kupovina proizvoda uživo – live stream shopping events, odnosno podsticanje i povećanje kupovine u okviru platforme. 

 

Šta je Social Commerce?

Društvene mreže se odavno već koriste u različite svrhe – za čitanje vesti, online komunikaciju, praćenje trendova, pregled video sadržaja i slično, a u novije vreme i za kupovinu proizvoda. S obzirom da je u prirodi društvenih mreža deljenje različitih iskustava, preporučivanje proizvoda prijateljima, one zapravo skraćuju putanju kupaca prilikom kupovine. Imajući to u vidu, mogućnost kupovine proizvoda direktno sa platformi društvenih mreža nastupila je kao sasvim logičan korak.

Upravo se takva kupovina u okviru neke platforme (bez napuštanja aplikacije) zove Social Commerce, a društvene mreže su već postale veoma moćan alat za razvoj jedne takve mogućnosti.

devojka sedi za stolom ujednoj ruci drži telefon, u drugoj platnu karticu

Šta kažu istraživanja?

Na osnovu istraživanja koje je uradila agencija The Infuencer Marketing Factory, na uzorku od 1000 korisnika iz decembra 2021. godine, dobijeni su sledeći rezultati:

 

  • 82% ispitanika je pretraživalo proizvode na društvenim mrežama i napravili kupovinu direktno sa telefona
  • 57% je kupilo nešto u toku Live stream-a, dok je 39% ispitanika izjavilo da voli da istražuje nove proizvode u toku Live stream-ova.
  • 58% je koristilo opciju “kupi sada, plati posle” (Buy now pay later).
  • 41% je izjavilo da koriste specijalne popuste koje nude influenseri
  • 42% iznose da više preferiraju direktnu kupovinu u okviru platforme, za razliku od kupovine na sajtu.
  • 29% ispitanika kupuje nešto preko Social Commerce-a bar jednom nedeljno
  • 22% ispitanika kupuje najviše odeću, dok 15% njih kupuje Beauty proizvode.
šaka koja pritiska na virtuelni meni za kupovinu

Kada se pogleda izmedju influnsera, biznis profila/stranice na društvenim mrežama i porodice/prijatelja, pokazalo se da na Social Commerce najviše utiče profil/stranica na društvenim mrežama. Iz tog razloga menadžment društvenih mreža treba biti uključen u marketing strategiju kao jedno od glavnih marketinških sredstava.

Za vreme praznika, krajem novembra i u decembru, 76% ispitanika je kupilo bar jedan proizvod, direktno sa neke od platformi društvenih mreža.

Istraživanje je vršeno u Americi, ali rezultati pokazuju da je Social Commerce sadašnjost i da će polako postati globalni trend, a takodje i ozbiljna konkurencija third-party sajtovima.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Follow.

Sign Up.

GoodLinks.