Skip to content

Savršeni logo, koji će se apsolutno svima dopasti jako je teško kreirati, da ne kažemo nemoguće je. Uvek će biti onog: „Što baš taj font?“, „Ajde probaj neku drugu boju?“, „Šta ovo predstavlja?“, „Što ne probaš ovako?“ itd. Broj pitanja i zahteva kojim se, najčešće, samo udaljavamo od konačnog rešenja može biti neograničen.

Ipak, moguće je kreirati logo koji „pogađa u centar“, privlači pažnju i pre svega na najbolji način predstavljati brend kome je namenjen. Upravo zato, pre početka kreiranja neophodno je sastaviti dobar brief kojim će se sam proces dizajna ispravno usmeriti.

radni sto sa dizajnerskim alatima i dizajnerima koji kreiraju

Šta je zapravo brief?

Brief je, naravno, reč koja je uzete iz engleskog jezika i u suštini se ne prevodi u bukvalnom smislu kao „sastanak“ već predstavlja dokument kojim se definišu sve neophodne informacije za kreiranje logotipa.

Te informacije, najčešće se odnose na poslovanje, opis proizvoda ili usluga, definisanje ciljne grupe, definisanje stila ili estetike celokupnog brenda kao i informacije o rokovima.

   

Poslovanje

Prvi korak je prikupljanje informacija o brendu kao što su delatnost, proizvodi ili usluge, tržište i sl. Ovakve informacije u glavnom koriste dizajnerima pri odabiru forme, oblika, boje ili tipografije koristeći iskustvo, kao i poznavanje teorije i trendova. Grafički dizajneri uglavnom znaju koje tehnike dizajna dobro funkcionišu za različite vrste proizvoda, publiku i industrije.

Razmotrite sve aspekte proizvoda odnosno usluge, proizvodnih procesa u kompanije, ciljne grupe i konkurencije u okviru industrije.

 

Brend

Definisanjem vrednosti brenda kreira se i sama estetika i stil, odnosno da li će logo biti moderan ili vintage, razigran ili smiren, detaljan ili stilizova. Dizajneri često imaju sposobnost da ovakve vrednosti vizuelno prenesu i na grafička rešenja logotipa.

Samo ime može imati veliku ulogu u dizajnu. Osim što je važno da li koristite velika ili mala slova, spojene ili odvojene reči ili ime ispisujete u jednom ili više redova, razmak kao i oblik samih slova možete iskoristiti za kreiranje upečatljivih oblika koji bliže objašnjavaju brend.
Postoje i slučajevi kada se slogan implementira u dizajn logotipa i kroz brief bi trebalo definisati da li je dovoljno upečatljiv da bude u opšte sastavni deo logotipa ili predstaviti tako da se može postaviti ili ukloniti zavisno od veličine i prikaza.

 

Tipovi logotipa

Određivanjem željenog formata logotipa možete uštedeti puno vremena i truda u samom procesu dizajna. Čak i ako niste sigurni možete predložiti nekoliko tipova i formata za koje mislite da bi mogli odgovarati.
Logotipi mogu biti: Monogrami, Tipografski, Piktogrami ili simboli, Maskote, Grbovi ili kombinacija više stilova.

veliki broj logoa na ekranu

Boje

Mnogi smatraju da izbor boja treba prepustiti dizajneru zbog poznavanja teorije i psihologije boja, ali svakako se treba posavetovati u okvir brief-a i dati bar neke opšte predloge iz kojih će se kasnije jasno definisati paleta boja.

 

Inspiracija

Neki to zovu inspiracija, drugi tabla raspoloženja, uglavnom ovo je deo brief-a u kome ćete dizajneru predočiti kako razmišljate. Napravite selekciju logotipa ili brendova koji vam se dopadaju i slike prosledite dizajneru. Kako se radi o privatnom dokumentu koji nećete objavljivati možete koristiti bilo koje logotipe, bez obzira na autorska prava.

Takođe u okviru inspiracije ne morate koristiti samo slike logotipa, već i palete boja, slične proizvode, ambalaže, odnosno sav materijal koji dizajneru može pomoći da prepozna tip ili stil logotipa kakav želite.

 

Rokovi

Najčešća greška koja se pravi u procesu kreiranja logotipa jeste jako kratak vremenski rok koji se postavlja. I ako konačan rezultat izgleda kao nešto što se moglo napraviti u kratkom periodu (par minuta ili sati) često se zanemaruje potrebno vreme za istraživanje i skiciranje. Što više vremena ostavite za dizajn logotipa veće su šanse da ćete dobiti dobra grafička rešenja.

Na internetu možete pronaći gomilu sajtova koji nude gotova rešenja ili generičko kreiranje logotipa. Ono što dizajnerima još uvek daje prednost u odnosu na takve sajtove, osim unikatnih i originalnih rešenja, je upravo i brief koji pruža mogućnost prilagođavanja pre svega potrebama promocije brenda i vrednostima koje želite da prenesete ciljnoj grupi.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.