Fotografije su oduvek bile važan deo dizajna, bilo da se radi o veb sajtovima, vizualima…
Savršeni logo, koji će se apsolutno svima dopasti jako je teško kreirati, da ne kažemo nemoguće je. Uvek će biti onog: „Što baš taj font?“, „Ajde probaj neku drugu boju?“, „Šta ovo predstavlja?“, „Što ne probaš ovako?“ itd. Broj pitanja i zahteva kojim se, najčešće, samo udaljavamo od konačnog rešenja može biti neograničen.
Ipak, moguće je kreirati logo koji „pogađa u centar“, privlači pažnju i pre svega na najbolji način predstavljati brend kome je namenjen. Upravo zato, pre početka kreiranja neophodno je sastaviti dobar brief kojim će se sam proces dizajna ispravno usmeriti.
Šta je zapravo brief?
Brief je, naravno, reč koja je uzete iz engleskog jezika i u suštini se ne prevodi u bukvalnom smislu kao „sastanak“ već predstavlja dokument kojim se definišu sve neophodne informacije za kreiranje logotipa.
Te informacije, najčešće se odnose na poslovanje, opis proizvoda ili usluga, definisanje ciljne grupe, definisanje stila ili estetike celokupnog brenda kao i informacije o rokovima.
Poslovanje
Prvi korak je prikupljanje informacija o brendu kao što su delatnost, proizvodi ili usluge, tržište i sl. Ovakve informacije u glavnom koriste dizajnerima pri odabiru forme, oblika, boje ili tipografije koristeći iskustvo, kao i poznavanje teorije i trendova. Grafički dizajneri uglavnom znaju koje tehnike dizajna dobro funkcionišu za različite vrste proizvoda, publiku i industrije.
Razmotrite sve aspekte proizvoda odnosno usluge, proizvodnih procesa u kompanije, ciljne grupe i konkurencije u okviru industrije.
Brend
Definisanjem vrednosti brenda kreira se i sama estetika i stil, odnosno da li će logo biti moderan ili vintage, razigran ili smiren, detaljan ili stilizova. Dizajneri često imaju sposobnost da ovakve vrednosti vizuelno prenesu i na grafička rešenja logotipa.
Samo ime može imati veliku ulogu u dizajnu. Osim što je važno da li koristite velika ili mala slova, spojene ili odvojene reči ili ime ispisujete u jednom ili više redova, razmak kao i oblik samih slova možete iskoristiti za kreiranje upečatljivih oblika koji bliže objašnjavaju brend.
Postoje i slučajevi kada se slogan implementira u dizajn logotipa i kroz brief bi trebalo definisati da li je dovoljno upečatljiv da bude u opšte sastavni deo logotipa ili predstaviti tako da se može postaviti ili ukloniti zavisno od veličine i prikaza.
Tipovi logotipa
Određivanjem željenog formata logotipa možete uštedeti puno vremena i truda u samom procesu dizajna. Čak i ako niste sigurni možete predložiti nekoliko tipova i formata za koje mislite da bi mogli odgovarati.
Logotipi mogu biti: Monogrami, Tipografski, Piktogrami ili simboli, Maskote, Grbovi ili kombinacija više stilova.
Boje
Mnogi smatraju da izbor boja treba prepustiti dizajneru zbog poznavanja teorije i psihologije boja, ali svakako se treba posavetovati u okvir brief-a i dati bar neke opšte predloge iz kojih će se kasnije jasno definisati paleta boja.
Inspiracija
Neki to zovu inspiracija, drugi tabla raspoloženja, uglavnom ovo je deo brief-a u kome ćete dizajneru predočiti kako razmišljate. Napravite selekciju logotipa ili brendova koji vam se dopadaju i slike prosledite dizajneru. Kako se radi o privatnom dokumentu koji nećete objavljivati možete koristiti bilo koje logotipe, bez obzira na autorska prava.
Takođe u okviru inspiracije ne morate koristiti samo slike logotipa, već i palete boja, slične proizvode, ambalaže, odnosno sav materijal koji dizajneru može pomoći da prepozna tip ili stil logotipa kakav želite.
Rokovi
Najčešća greška koja se pravi u procesu kreiranja logotipa jeste jako kratak vremenski rok koji se postavlja. I ako konačan rezultat izgleda kao nešto što se moglo napraviti u kratkom periodu (par minuta ili sati) često se zanemaruje potrebno vreme za istraživanje i skiciranje. Što više vremena ostavite za dizajn logotipa veće su šanse da ćete dobiti dobra grafička rešenja.
Na internetu možete pronaći gomilu sajtova koji nude gotova rešenja ili generičko kreiranje logotipa. Ono što dizajnerima još uvek daje prednost u odnosu na takve sajtove, osim unikatnih i originalnih rešenja, je upravo i brief koji pruža mogućnost prilagođavanja pre svega potrebama promocije brenda i vrednostima koje želite da prenesete ciljnoj grupi.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer