skip to Main Content

Google My Business omogućuje da upravljajte time kako će vaše preduzeće prikazivati i kakve rezultate će ostvarivati u pretraživaču. To je osnovni alat za otkrivanje i prilagođavanje prikaza vaše web sajta u organskim rezultatima pretrage, Google mapama i drugim Google proizvodima. Google My Business je jedan od najvažnijih faktora koji utiču na lokalni SEO.

 

Zašto je Google My Business važan?

Upisivanjem preduzeća u My Business dobijate mogućnost da upišete sve podatke o vašem poslovanju, koji će biti prikazivani vašim potencijalnim klijentima. Pored toga, dobijate i mnogo drugih opcija, poput upravljanja recenzijama koje vaši klijenti ostavljaju o vama. Kao što znate, recenzije bi trebalo da budu ključni faktor u vašim lokalnim SEO naporima.

Snimak ekrana iz pretrage sa prikazom digitizerovog Google my business

Da bi započeli sa korišćenjem Google My Business potrebno je da registrujete račun i unesete svoje podatke, nakon čega čete od Google-a dobiti dopis na fizičku adresu koju ste naveli. Ova kartica je dokaz da ste vlasnik preduzeća navedenog na adresi, što vam omogućava da potvrdite svoj nalog. Za neke vrste biznisa je moguće i verifikovanje putem telefonskog poziva ili e-pošte. Google ima posebnu stranicu koja vam pomaže da proverite status verifikacije.

Kada se verifikujete, možete da popunite sve potrebne detalje i kako će izgledati vaš prikaz u pretraživaču. Možete čak dobiti redovne uvide u to koliko je bilo prikaza, klikova i pretplatnika koje je vaš My Business nalog ostvario tokom određenog perioda.

crtež ljudi iznad kojih su avatari koji su međusobno povezani

Ovo je odličan način da steknete osećaj kako Google ciljana publika doživljavaju vaše preduzeće.

 

Naziv preduzeća i osnovne informacije

Što se tiče naziva preduzeća, Google želi da vlasnici preduzeća unesu stvarno ime svog biznisa i ništa pored toga. Izbegavajte da koristite slogane, informacije o lokaciji ili da pominjete proizvode u imenu preduzeća, osim ako oni nisu stvarni deo naziva vašeg preduzeća. Neki SEO stručnjaci veruju da će vam dodavanje ključnih reči u naziv preduzeća pomoći da se bolje rangirate. Međutim, imajte na umu da navođenje ključnih reči u vašem imenu nije neophodno za rangiranje.

 

Uvek popunite ceo profil

Umesto toga, obavezno uključite ključne reči u opis preduzeća.

Popunite što je više moguće polja. Ako je relevantno za vaše poslovanje, ne bi trebalo da ga ostavljate praznim. Ne zaboravite da ponovo proverite one često previđene ili zanemarene delove:

 

  • Poslovna kategorija
  • Fizička lokacija
  • Radno vreme 
  • Kontaktne informacije (uključujući relevantne brojeve telefona)

 

Opis biznisa

Google dozvoljava 750 karaktera za opis preduzeća, ali samo 250 karaktera će se pojaviti u skraćenoj verziji kada je prostor za prikaz ograničen. Stoga obavezno u prvom delu napišite ubedljiv opis koji može samostalno da stoji i opisuje vaš biznis. Ali takođe iskoristite preostali prostor da napravite duži opis ako smatrate da vam to može pomoći.

Opis preduzeća ne bi trebalo da sadrže samopromocijski jezik ili neprikladan sadržaj. Takođe vam nije dozvoljeno da koristite smajlije unutar vašeg opisa. Odvojite vreme da napišete opis koji tačno odražava ono što vaše preduzeće nudi i istaknete ključne prodajne tačke.

simbolični crtež ljudi koji komuniciraju i traže informacije

Google My business je alat koji može odlično raditi sa ostalim SEO alatima, kako bi ostvarili što bolju poziciju u pretraživačima. Google pridaje visok nivo važnosti rezultatima lokalne pretrage. Prema Google-u, 70% je veća verovatnoća da će kupci posetiti preduzeća sa kompletiranim My business profilom.

Tačan način na koji Google određuje koja preduzeća će prikazati u lokalnoj pretrazi je nepoznat. Mnogi faktori igraju značajnu ulogu. Pomaže ne samo da kažete da se nalazite na određenoj lokaciji, već i da to pokažete stvaranjem lokalno orijentisanog sadržaja oko svog biznisa na vašem sajtu. Google koristi ono što je poznato o lokaciji osobe koja pretražuje, kako bi predstavio najrelevantnije lokalne biznise. Blizina je poznati faktor rangiranja lokalnih preduzeća.

 

Dodajte relevantne fotografije

Dodajte relevantne fotografije da biste istakli svoje preduzeće!

Publika i Google lokalni vodiči mogu da označe vašu lokaciju na fotografijama i u Google recenzijama, ali sjajna je ideja da kontrolišete vizuelne elemente tamo gde je to moguće. Obavezno priložite logotip kompanije i odgovarajuću naslovnu fotografiju.

Google preporučuje da fotografije budu najmanje 720×720 piksela i sačuvane u jpg ili png formatu. Takođe ne bi trebalo da budu veće od 5 MB.

Relevantnost određuje koliko vaše preduzeće odgovara nameri koju je korisnik imao prilkom pretrage. Da li je vaš fokus identičan onome što treba vašem potencijalnom klijentu? Budite što jasniji. Zadržite fokus.

 

 

Posetite naš blog i pronađite još puno relevatnih informacija o digitalnom marketingu!

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer