Skip to content

UX (user experience) i UI (user interface) su termini koji se sve češće koriste kod web dizajna i dizajna mobilnih aplikacija, na prvu zvuče jako konfuzno i “skupo”, a zapravo se radi o dva povezana procesa koji u suštini predstavljaju istu stvar – dizajn.

dizajner za stolom u jednoj ruci drži flomaster, a u drugoj moblini telefon

UI dizajn ili UX dizajn

U procesu izrade websajta ili mobilne aplikacije UX i UI dizajn nesumnjivo igraju vrlo važnu ulogu. I ako se radi o prilično različitim sposobnostima i veštinama, jednostavno nema dobrog UX bez dobrog UI dizajna i obrnuto.

 

Šta je UI dizajn?

UI dizajn je, grubo rečeno, grafički izgled websajta ili mobilne aplikacije.

Dakle dizajniranje klikabilnih “dugmića”, prelom teksta, obrada fotografija kao i dizajn slajdera, ikonica i ostalih web elemenata koji korisniku služe za interakciju sa nekom od pomenutih platformi predstavlja UI ili “korisnički interfejs”.

UI dizajneri su najčešće grafički dizajneri koji se bave estetikom. Njihov glavni zadatak je da se pozabave paletom boja, oblikom i veličinom “dugmića”, širinom linija, fontovima, prelomom teksta i ostalim grafičkim elementima. Na neki način kreiraju atmosferu na websajtu. ZNa njima je da obezbede da interfejs aplikacije bude atraktivan i tematski prikladan kako bi bio svrsishodan.

dizajner lepi na tablu stiker. a drugom rukom drži mobllni

Šta je UX dizajn?

User experience je, kako i samo ime kaže, iskustvo korisnika i određuje način interakcije sa aplikacijom ili websajtom. Niko ne voli da vidi, a pogotovu da napravi konfuznu i nepreglednu platformu za svoju promociju. Nije sve jedno da li je navigacija logična ili izgleda nabacano i proizvoljno, kao ni da li je interakcija sa korisnikom efikasna ili stvara osećaj neprekidne borbe. UX određuje strukturu i funkcionalnost, odnosno koliko je lako ili teško komunicirati sa elementima korisničkog interfejsa (UI). Dakle UX dizajneri i te ako treba da vode računa o UI dizajnu pa zato često dolazi do mešanja ova dva pojma.

Ukratko UI dizajneri treba da vode računa o tome kako će vaša aplikacija ili websajt izgledati dok UX dizajneri treba da vode računa kako će sve to funkcionisati. Ukoliko je navigacija loša, odnosno komplikovana, neintuitivna i nepregledna bilo da se radi o UX ili UI dizajnu vrlo je verovatno da potencijalni klijent neće imati strpljenja za vašu prezentaciju bez obzira na kvalitet ponude.

Treba biti realan i reći da vam budžet vrlo često neće dozvoliti da razdvojite ova dva procesa, odnosno da će vrlo verovatno jedan čovek završiti ceo posao.

Ipak u domenu teorije ukoliko bi se radilo o dva odvojena tima ne treba ni naglašavati koliko je neophodno da blisko sarađuju. Dakle dok UX dizajneri budu vodili računa o “toku” odnosno koliko brzo interfejs servira informacije koje su korisniku potrebne, UI dizajneri će voditi računa o tome kako se to prikazuje na ekranu.

čovek sedi ispred laptopa a u rukama drži telefon

Istraživanje kod UX i UI dizajna

Pre nego što pomislite da “komšijin mali” zna to da napravi treba ipak voditi računa da li ima dovoljno iskustva odnosno dovoljno istraživačkog rada iza sebe. Istraživanje je ključno za UI a pogotovu za UX dizajnere.

Važno je prikupiti što više korisnih informacija koje će pomoći u izradi odgovarajućeg dizajna a UX i UI tu ima vrlo sličan pristup odnosno koja je ciljna grupa i šta korisnici u glavnom očekuju?

UI dizajneri treba da vode računa da li tema za koju su se odlučili odgovara korisnicima aplikacije ili websajta. Treba predvideti koja su očekivanja korisnika. Rekli smo već da estetika isključivo zavisi od UI dizajnera ali osnovna pravila svakako zavise od očekivanja korisnika.

 

Nauči pravila kao profesionalac da bi mogao da ih prekršiš kao umetnik” – Picasso

 

Sa druge strane UX dizajneri i te kako treba da vode računa o tome šta korisnici očekuju. Iskustva koja su korisnici imali sa aplikacijama ili websajtovima do sada uticali su na to da izgrade svoja očekivanja kako neki interfejs treba da funkcioniše. Ukoliko UX dizajner nije upoznat sa ovim očekivanjima može se desiti da rešenja koja njemu izgledaju logično nemaju nikakve veze sa opšte prihvaćenim pravilima. Korisnici jednostavno ne vole kada se interfejs ne ponaša prema njihovim očekivanjima.

dva dizajnera za stolom u osmišljavanju grafičkih rešenja

Iskusni tim naših dizajnera stoji vam na raspolaganju da sasluša sve vaše ideje i zahteve. Pošaljite upit i kontaktirajte nas.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.