U 2023. godini, Instagram je i dalje jedna od najpopularnijih društvenih mreža u svetu. Instagram…
Krajem oktobra su potvrdjene glasine koje su kružile i Facebook je na svom dogadjaju Connect 2021 zvanično objavio da menja svoje ime, kako bi kompanija napredovala dalje u skladu sa novim ciljevima u budućnosti.
Facebook postaje Meta
Saopšteno je da će novo ime kompanije Facebook biti „Meta“.
Da li naziv “Facebook ” nestaje?
Facebook platforma, odnosno aplikacija, ostaje – kao i svi drugi Facebook brendovi i identiteti: Instagram, Whatsapp, Messenger i Oculus. Kao što je Google svojevremeno prešao na „Alphabet“ kao širi naziv kompanije, tako će različite platforme Facebook-a sada biti pod velom oznake „Meta“.

Iz Facebook -a , sada Meta-e kažu:
„Metaverzum će se osećati kao hibrid današnjih iskustava na društvenim mrežama, ponekad proširen u tri dimenzije ili projektovan u fizički svet. Omogućiće vam da delite impresivna iskustva sa drugim ljudima čak i kada ne možete da budete zajedno – i radite zajedno stvari koje ne biste mogli da uradite u fizičkom svetu. To je sledeći korak u evoluciji društvenih tehnologija, koji otvara novo poglavlje za našu kompaniju.“
Šire poslovanje Facebook-a će sada biti pod Meta brendom, pri čemu će kompanija odvojiti svoje operativne tokove u dva segmenta:
- “Family of Apps”, što predstavlja Facebook kakvog prvenstveno poznajemo, preko Facebook -a, Instagram-a, WhatsApp-a i Messenger-a, i
- “Reality Labs”, koji će pokriti njegove VR i AR tehnologije, kao i druge tehnološke opcije u razvoju.
Facebook će 1. decembra takođe promeniti svoje ime na berzi sa „FB“ u „MVRS“.
Izvršni direktor Facebook -a, Mark Zakerberg, izneo je svoju viziju novog brenda:
„Od sada ćemo biti prvi metaverzum, a ne Facebook . To znači da vam vremenom neće biti potreban Facebook nalog da biste koristili naše druge usluge. Kako naš novi brend počinje da se pojavljuje u našim proizvodima, nadam se da će ljudi širom sveta upoznati Meta brend i budućnost za koju se zalažemo.”
Ovo se može protumačiti sledeći način: Facebook brend je pomalo ukaljan zbog svega što se izdešavalo u prethodnom periodu i potreban mu je novi početak, dok cela rekonstrukcija brenda takođe daje Zakerberg-u priliku da se distancira od Facebook-a i umesto toga ponovo uskladi svoje ime sa konceptom metaverzuma koji se razvija.

Iako su mnogi već loše zaključili da je „Meta“ verovatno novo ime na Facebook-u, rebrendiranje i nije veliko iznenadjenje, s obzirom na to da Zakerberg-ove humanitarne organizacije već poseduju nekoliko naslova brendova povezanih sa nazivom Meta, a takodje, kompanija kupuje Meta URL adrese poslednjih nekoliko meseci.
Treba zaključiti da u praksi ovo neće biti nikakva velika promena, osim toga što su obelodanili evoluciju ove kompanije, prateći najnovije tehnološke projekte, kao i sam tehnološki razvoj.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer