skip to Main Content

Krajem oktobra su potvrdjene glasine koje su kružile i Facebook je na svom dogadjaju Connect 2021 zvanično objavio da menja svoje ime, kako bi kompanija napredovala dalje u skladu sa novim ciljevima u budućnosti. 

 

Facebook postaje Meta

Saopšteno je da će novo ime kompanije Facebook biti „Meta“.

 

Da li naziv “Facebook ” nestaje?

Facebook platforma, odnosno aplikacija, ostaje – kao i svi drugi Facebook brendovi i identiteti: Instagram, Whatsapp, Messenger i Oculus. Kao što je Google svojevremeno prešao na „Alphabet“ kao širi naziv kompanije, tako će različite platforme Facebook-a sada biti pod velom oznake „Meta“.

Iz Facebook -a , sada Meta-e kažu:

Metaverzum će se osećati kao hibrid današnjih iskustava na društvenim mrežama, ponekad proširen u tri dimenzije ili projektovan u fizički svet. Omogućiće vam da delite impresivna iskustva sa drugim ljudima čak i kada ne možete da budete zajedno – i radite zajedno stvari koje ne biste mogli da uradite u fizičkom svetu. To je sledeći korak u evoluciji društvenih tehnologija, koji otvara novo poglavlje za našu kompaniju.

Šire poslovanje Facebook-a će sada biti pod Meta brendom, pri čemu će kompanija odvojiti svoje operativne tokove u dva segmenta: 

  1. Family of Apps”, što predstavlja Facebook kakvog prvenstveno poznajemo, preko Facebook -a, Instagram-a, WhatsApp-a i Messenger-a, i 
  2. Reality Labs”, koji će pokriti njegove VR i AR tehnologije, kao i druge tehnološke opcije u razvoju.

Facebook će 1. decembra takođe promeniti svoje ime na berzi sa „FB“ u „MVRS“.

Izvršni direktor Facebook -a, Mark Zakerberg, izneo je svoju viziju novog brenda:

Od sada ćemo biti prvi metaverzum, a ne Facebook . To znači da vam vremenom neće biti potreban Facebook nalog da biste koristili naše druge usluge. Kako naš novi brend počinje da se pojavljuje u našim proizvodima, nadam se da će ljudi širom sveta upoznati Meta brend i budućnost za koju se zalažemo.

Ovo se može protumačiti sledeći način: Facebook brend je pomalo ukaljan zbog svega što se izdešavalo u prethodnom periodu i potreban mu je novi početak, dok cela rekonstrukcija brenda takođe daje Zakerberg-u priliku da se distancira od Facebook-a i umesto toga ponovo uskladi svoje ime sa konceptom metaverzuma koji se razvija.

slika mobilnog telefona sa logom fejbuka na ekranu iza koda se nalazi novi Meta logo

Iako su mnogi već loše zaključili da je „Meta“ verovatno novo ime na Facebook-u, rebrendiranje i nije veliko iznenadjenje, s obzirom na to da Zakerberg-ove humanitarne organizacije već poseduju nekoliko naslova brendova povezanih sa nazivom Meta, a takodje, kompanija kupuje Meta URL adrese poslednjih nekoliko meseci.

Treba zaključiti da u praksi ovo neće biti nikakva velika promena, osim toga što su obelodanili evoluciju ove kompanije, prateći najnovije tehnološke projekte, kao i sam tehnološki razvoj.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer