Skip to content

Koji su vaši najveći strahovi? Ponekad je prosto čoveku neprijatno da prizna neke svoje strahove koji su prilično iracionionalni i neutemeljeni. Zato ne insistiramo na odgovoru. Ipak razmislite za sebe kako strah utiče na vaše ponašanje i kakve reakcije određeni strahovi izazivaju? Strah je prirodna, moćna i bazična ljudska emocija. Uključuje univerzalni biohemijski kao i jak individualni emocionalni odgovor. On prisiljava na akciju, tako da ne čudi da se strah koristi u marketingu. Strah u marketingu može biti motivator da preduzmete akciju, ali takođe može da izazove kontra efekat ako se ne koristi pravilno. To bi moglo da pozicionira vaš brend u nepovoljnom svetlu.

Skoro svaka kupovina koju obavimo zasnovana je ne samo na potrebi, već i na emocijama. Psihologija zadovoljstva i bola može objasniti mnogo našeg ponašanja pri kupovini. Strah je jedna od marketinških taktika koju ćete često videti da se koristi u oglasnim kampanjama. Ali da li strah zaista funkcioniše ili samo plaši ljude?

devojka sa uplašenim izrazom lica

Marketing zasnovan na strahu

Marketing zasnovan na strahu može se definisati kao korišćenje strahova potrošača da ih motiviše da kupe proizvod ili preduzmu određenu akciju. Oglašavanje je odavno shvatilo da emocije prodaju. Poruke koje mogu pogoditi određeno emocionalno dugme mnogo lakše će pokretati željenu radnju od poruke koja je neutralna. Ljudi žele iskustva koja donose zadovoljstvo ili nagradu. Žele da izbegnu iskustva koja donose bol. To je koncept zasnovan na psihološkim istraživanjima.

 

  • Strah od propuštanja
  • strah od gubitka nečega
  • strah od potencijalne buduće pretnje

Najčešće se koriste u reklamnim porukama zasnovanim na strahu. Morate koristiti strah na način koji daje rezultate bez ugrožavanja vašeg integriteta. Morate zaista da poznajete svoju publiku, njihovu situaciju i sa čime se suočavaju u životu. Ovo znači da ako problemom ne privučete pažnju čitaoca, nije važno koliko pogodnosti ćete nuditi, vaš oglas će biti ignorisan.

 

U strahu su velike oči

Kupujemo emocijama, a opravdavamo logikom. Učinite pretnju izvesnom i živopisnom. U osnovi, ubedljiva poruka se oslanja na prisustvo tri elementa:

 

  • pretnja mora biti umerena do visoka
  • čitalac mora da oseti da je lično u opasnosti
  • čitalac treba da veruje da je preventivna akcija jednostavna

 

A vi nudite rešenje

Nakon što istaknete pretnju i pokažete čitaocu da su u opasnosti, vaša ponuda je poslednji deo slagalice. Vaš potencijalni klijent mora da veruje da sa vašim proizvodom ili uslugom može sprečiti pretnju. Jedan od načina da to uradite je da pozicionirate svoju ponudu kao veoma različitu od:

 

  • onoga što rade danas što ih dovodi u opasnost i 
  • proizvoda koje su isprobali u prošlosti
fear-based-marketing-offer-help

Suština je da ponudite nešto što se razlikuje i što nudi rešenje i umanjuje strah. Ponudite ciljanoj publici razlog zašto i šta mogu da urade kako bi eliminisali strah. Vrsta taktike “zastrašivanja” na koju se fokusiramo je ona koja uzrokuju da neko misli da im je potreban proizvod ili usluga koju prodajete, jer će se u suprotnom dogoditi nešto loše.

 

Šta je sa etikom?

Pitanje koje vrlo često ide uz diskusiju o upotrebi marketinga zasnovanog na strahu je pitanje o etici. Jedna od briga je da korišćenje ovih taktika zasnovanih na strahu, u kojima su rizik ili opasni ishodi preuveličani, može dovesti do toga da publika poveruje da su u većoj opasnosti nego što zaista jesu.

Iako su efekti marketinga zasnovanog na strahu na mentalno zdrave osobe privremeni i minimalni, ove poruke mogu imati ozbiljniji, trajniji uticaj na pojedince koji se bore sa problemima mentalnog zdravlja, kao što je npr. anksiozni poremećaj.

Nije lako doneti odluku u vezi sa tim da li je upotreba marketinga zasnovanog na strahu etička ili ne. Neki tvrde da intenzivne emocije kao što je strah ne treba koristiti za korporativnu dobit. Sa druge strane može se reći za one koji koriste „sreću“ da ubede publiku da deluju rade istu stvar kao oni koji koriste strah, samo na drugom kraju spektra.

ruka koja je penkalom ispisala business ethics

Oglašivači treba da imaju na umu da moraju biti objektivni kada šalju poruke upozorenja o potencijalnim pretnjama. U određenoj meri, marketing zasnovan na strahu ne bi trebalo da bude izmišljotina ili namerno iskrivljavanje informacija da bi se ostvario profit od straha i zbunjenosti drugih.

Kako god bilo, ukoliko se odlučite za taktiku upotrebe marketinga zasnovanog na strahu pažljivo pristupite celoj stvari i budite obazrivi da ne preterate i da vam se cela ideja ne vrati kao bumerang.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.