Skip to content

Kreiranje originalnog, korisnog i informativnog sadržaja na veb sajtu jedan je od osnovnih preduslova da se dobro pozicionirate u rezultatima pretrage. Međutim često se dešava da sadržaj sajta biva preuziman i objavljivan na drugim adresama ili pak da se na samom sajtu isti sadržaj veže za različite URL-ove. Tako nastaje duplicate content (duplirani sadržaja). Pojava koja može biti pogubna po rezultate vašeg sajta.

Duplicate content može postojati zato što ga je vlasnik sajta namerno kreirao, može biti rezultat plagijata ili se može pojaviti kao nuspojava lošeg upravljanja veb sajtom.

 

Šta je Duplicate content?

Duplicate content je sadržaj koji je dostupan na više URL adresa. Pošto više od jedne URL adrese prikazuje isti sadržaj, pretraživači ne znaju koji URL da postave na višu poziciju u rezultatima pretrage. 

ruka koja drži olovku i skicira izgleda stranica veb sajta

Kada npr. Google naiđe na isti sadržaj na sajtu, ili na više sajtova, algoritam odlučuje koji sadržaj će rangirati. A ne tako retko se može desiti da Google rangira pogrešan sadržaj.

 

Prvo pitanje koje se nameće je da li Google može zbog ovoga da kazni sajt. Zapravo nikada nećete dobiti obaveštenje da ste kažnjeni zbog ovog pitanja. Ipak, to ne znači da vaš sajt neće kažnjen zbog postojanja istog ili sličnog sadržaj na više stranica ili čak na više sajtova.

„Duplicate content na sajtu nije osnov za akciju na tom sajtu osim ako se ne čini da je namera da bude obmanjujući i da manipuliše rezultatima pretraživača. Ako vaš sajt pati od problema sa duplicate content-om, a vi ne pratite savete koji su navedeni, mi ćemo izabrati verziju sadržaja za prikaz u našim rezultatima pretrage.“, kažu iz Google-a o ovom problemu.

 

Duplicate content može biti eksterni ili interni

U slučaju da se kopije sadržaja pojavljuju izvan sajta na kojem je objavljena originalna ili kanonska verzija u pitanju je eksterni duplirani sadržaj. 

Interno dupliranje sadržaja uključuje kopije sadržaja koji se pojavljuju na vašem sajtu. U nekim slučajevima, to može biti namerno ukoliko vlasnik sajta ponovo upotrebi određeni tekst, od reči do reči, na više mesta na sajtu. U drugim slučajevima, interno dupliranje sadržaja je nešto što se dešava kao rezultat korišćenja šablonskog teksta. 

Pretraživačima je URL jedinstveni identifikator za određeni sadržaj. Upravo razumevanje ovog URL koncepta pomaže i u boljem razumevanju problema dupliranog sadržaja.

crtež čoveka koji drži lupu prislonjenu uz ekran lap topa

Klasičan primer su onlajn prodavnice. Za dodavanje teksta na brojne stranice proizvoda, često se koristi šablonski tekst za svaku stranicu. Problem nastaje kada taj sadržaj nije dovoljno uređen na svakoj stranici, što rezultira velikim brojem stranica koje, osim kratkog opisa proizvoda, sadrže potpuno isti tekst.

 

Zašto sprečiti dupliranje sadržaja na sajtu?

Kao prvo, duplirani sadržaj može naškoditi rangiranju sajta. Ukoliko pretraživači ne znaju koju stranicu da favorizuju u rezultatima pretrage, sve stranice koje pretraživači vide kao duplikate će biti u opasnosti da budu niže rangirane. 

Duplirani sadržaja će naštetiti vašem rangiranju. U najmanju ruku, pretraživači neće znati koju stranicu da predlože korisnicima. I kao rezultat, sve stranice koje ti pretraživači vide kao duplikate su u opasnosti da budu niže rangirane. 

Dakle, ako želite da se vaš sadržaj rangira, zaista je važno osigurati da svaka stranica nudi pristojnu količinu jedinstvenog sadržaja.

 

Kako rešiti problem?

Kada URL-ovi moraju da ostanu dostupni posetiocima, ne možete da koristite redirekciju, ali možete da koristite kanonski URL ili no index metatag robots.txt, koji kaže pretraživačima da ne indeksiraju stranicu.

crtež devojke koja leži na krevetu sa laptom a iznad je nacrtan searchbox

Pažljivo birajte način na koji ćete rešavati problem dupliranog sadržaja, jer svi oni imaju svoje prednosti i nedostatke.

Postoje brojni razlozi za nastanak dupliranog sadržaja, a većina njih su tehničke prirode. U nekom od narednih tekstova bavićemo se ovom stranom tehničkog SEO-a.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top