skip to Main Content

Clickbait je naslov čija je jedina svrha da privuče pažnju i da navede čitaoce da pročitaju tekst do koga će doći tako što će kliknuti na određeni link. Reč bait odnosno „mamac“ povezana je sa pecanjem, gde je udica prikrivena mamcem. 

Naslov koji nazivamo clickbait je obično senzacionalistički i obmanjujući. Samim tim, ako se ozbiljno bavite kopirajtingom, ne bi trebalo da ga koristite.

 

Sve što treba da znate o clickbait-u

Clickbait je napravljen tako da pruža dovoljno informacija da probudi radoznalost čitaoca, ali naravno, nedovoljno da tu radoznalost i zadovolji bez čitanja sadržaja sa kojim je clickbait povezan.

Iako ne postoji univerzalna definicija za ovaj izraz, u Merriam-Webster rečniku clickbait je “nešto što je napravljeno tako da natera čitaoce da požele da kliknu na link, posebno kada taj link vodi do sadržaja sumnjive vrednosti.” Rečnik Dictonary.com ga definiše kao „senzacionalistički naslov ili deo teksta na internetu kreiran tako da podstakne ljude da prate link ka članku na drugoj veb stranici“.

 

Da li je clickbait dobar ili loš za vaš tekst?

Korišćenje clickbait-a, odnosno nečega što bi se moglo nazvati tako, pre pojave interneta vezuje se za “žutu štampu”. I danas kada čitate tabloide možete videti upadljive naslove, gde se preuveličavaju događaji koji su se desili, a sve to u cilju privlačenja pažnje čitalaca.

Postoje mnogobrojni primeri gde su novinari plaćali svojim “izvorima” za informacije, koje su zatim objavljivali bez proveravanje njihove istinitosti. U SAD se ovakav vid novinarstva smatra neetičkim, jer često pretvara poznate ličnosti, pa i političare u mete nedokazanih optužbi.

clickbait-a-good-tactic-do-not-deceive

Veb pretraživači imaju ugrađene alate za otkrivanje i ublažavanje problema koje prave takvi senzacionalistički naslovi, dok su društvene mreže kao što je Twitter implementirale algoritme za filtriranje sadržaja. Facebook se takođe protivi ovakvoj vrsti sadržaja.

Nil Patel veruje da clickbait ima lošu reputaciju, a da u praksi ne mora biti loš. „Kada se uradi kako treba, to je jedan od najboljih načina da naterate ljude da primete vaš sadržaj.”

Endru Selepak, profesor i direktor diplomskog programa društvenih medija na Univerzitetu Florida kaže za Content Marketing Institute da clickbait ne mora uvek da bude loš. „Iako često gledamo na clickbait negativno jer je povezan sa lažnim vestima i onlajn prodavcima, ako vaša kompanija ima dobar proizvod koji stvarno može da pomogne potrošačima, dovođenje ljudi i na ovaj način na vašu veb stranicu nije tako loša stvar.”

Na mnogim blogovima, pa i na našem blogu, možete videti primere dobrih naslova, koji privlače pažnju, ali nisu senzacionalistički i obmanjujući.

Na internetu se mogu naći tekstovi koji govore o tome kako da pametno koristite clickbait, ali je takođe i mnogo tekstova koji govore zašto je loše uopšte ga koristiti. Na vama je da donesete pravu odluku.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer

Back To Top