Performanse sajta i korisničko iskustvo su verovatno najvažniji faktor koji utiče na to kako će…
Google Tag Manager je jedan od besplatnih Google alata, a o kojima smo pisali u jednom o naših prethodnih blogova. Ukoliko želite da primenjujete tagove (isečke kodova, pikseli za praćenje) na vašoj veb stranici ili aplikaciji, Google Tag Manager je pravi izbor.
Kako se pristupa Google Tag Manageru?
Kao i za ostale Google proizvode i alate potreban vam je Gmail nalog preko koga ćete pristupati platformi. Google Tag Manager-u se pristupa putem Google Marketing platforme. Kod logovanja izaberite vaš Gmail nalog.
Kreiranje GTM naloga
Kada pristupite GTM platformi, u gornjem desnom uglu se nalazi polje ‘’Create Account’’. Kliknite na njega i popunite sva prazna polja.
Nakon što popunite nova polja, GTM će vam prikazati glavnu stranicu platforme. Potrebno je da instalirate GTM kod, putem dodatnih plugin-ova ili ručno.
Ono što je bitno razlikovati je da postoje 3 bitne komponente na koje treba obratiti pažnju. To su: Tags, Triggers i Variables.
GTM komponente
Tag ili oznaka predstavlja kod koji podatke šalje nekom sistemu, recimo Google analitici. Ovaj kod ili fragment koda se izvršava na stranici ili u mobilnoj aplikaciji. Tagovi se mogu koristiti u razne svrhe, ali u većini slučajeva se koriste kako bi pratili da li je neko izvršio neku ‘’akciju’’ na našem sajtu. To može biti popunjavanje kontakt forme, klikovi na slanje mejla, klikovi na broj telefona na sajtu i dr. Tagovi se aktiviraju preko Triger-a (okidači).
Trigers ili okidači prate određene događaje na sajtu poput klikova, popunjavanja formi ili učitavanja stranica. Kada se otkrije događaj na sajtu koji se podudara sa postavkom vašeg okidača, svi tagovi koji su povezani sa tim okidačem se aktiviraju.
Variables ili promenljive su deo koda koji se koristi za predstavljanje vrednosti koje će se promeniti. Kod promenljivih u okidačima, to mogu biti filteri kada neki tag treba da se aktivira.
Npr. Aktivira okidač ‘’Page view’’ kada je URL variable www.digitizer.rs/news-stories/
Kreiranje tagova
Da biste kreirali tag, potrebno je da sa leve strane izabere opciju ‘’Tags’’, nakon toga kliknite na dugme ‘’New’’. U novom prozoru u Tag Configuration birajte tip koji želite. Ukoliko želite da pratite sa sajta i Google analitike događaje, izaberite u opcijama ‘’Google Analytics: Universal Analytics’’.
Sada birate vrstu oznaka koji želite da pratite i podešavate opcije.
U ovom tekstu objašnjavamo opcije za podešavanje praćenja klikova na broj telefona na vašem sajtu.
U novom ekranu, u ‘’Track Type’’ biramo da pratimo događaj tj. Event. Kategorija našeg događaja je ‘’Phone Calls’’ a akcija je ‘’Clicks’’. Dodaćemo i label ‘’Phone Clicks’’. Od ostalih opcija bitno je da u polje Google Analytics Settings unesete vašu Google analitiku. Nakon konfiguracije tag-a, preostaje nam da postavimo okidač za ovaj tag.
Okidač je u ovom slučaju Click – Just links. Potrebno je podesiti opcije kao na slici. Bitna stavka ovde je da ne želimo da se okidač aktivira na sve link klikove već samo na one koje u URL sadrže ‘’tel:’’. Ovo je uobičajeni url koji svaki klik na telefon sadrži. Ukoliko imate više brojeva telefona na sajtu, a želite samo jedan da pratite, upišite taj broj nakon tel:+3816……
Testiranje
Nakon podešavanja okidača, kliknite na dugme ‘’Save’’ i nova oznaka će vam se prikazati na platformi. Kako biste testirali da li radi potrebno je da kliknete na dugme Submit i zatim Preview u gornjem desnom uglu.
Ukucajte domen sajta na kome ste instalirali Google Tag Manager kod i probajte da kliknite na brojeve telefona. Nakon toga, vratite se na drugi prozorčić Tag Assisant. Tu će vam biti prikazani rezultati testiranja, da li su i koji tag-ovi aktivirani.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Nemanja Nedeljković – Senior Account Manager @Digitizer