Pravljenje veb sajta može biti zahtevan zadatak, a troškovi mogu značajno varirati u zavisnosti od…
U poslednje vreme vode se velike polemike o zaštiti privatnosti podataka na internetu. Možda najzvučnija od svih je „sukob“ Apple-a i Facebook-a zbog na kontrole praćenja podataka koju je doneo novi iOS 14. U priču o čuvanju privatnosti korisnika sada se uključila i Mozille-a sa svojim novim Firefox-om 86.

Firefox 86 i potpuna zaštita od kolačića
Najnovije izdanje Mozille omogućava još strože blokiranje kolačića. Potpuna zaštita od kolačića je krajnji cilj ovih promena. Ovo je najnoviji potez u kontinuiranoj borbi za zaštitu korisničkih podataka. Mozilla je predstavila svoju najnoviju funkciju privatnosti sa Firefox 86 za Mac, Windows, Linux i druge pod nazivom „Total Cookie Protection“. Pomoću nove opcije zaštite podataka stvaraju se zasebne cookie jar za svaku veb lokaciju koju posetite, kako bi se sprečilo praćenje između više sajtova.
Mozilla je na svom blogu opisala novu Firefox funkciju:
„Naša nova funkcija, Total Cookie Protection, upravlja zasebnom cookie jar za svaki veb sajt koji posetite. Svaki put kada sajt ili sadržaj treće strane ugrađen u sajt stavi kolačić u vaš pregledač, taj kolačić je ograničen na cookie jar koji je dodeljen tom sajtu tako da ne može da se deli sa drugim veb lokacijama“.
Nova sigurnosna funkcija deo je strogog ETP (Enhanced Tracking Protection) režima Firefox-a. Međutim, postoji podrška za izuzetke praćenja više lokacija:
„Pored toga, Total Cookie Protection čini ograničeni izuzetak za kolačiće između više sajtova, ako se oni ne koriste u svrhu praćenja, poput onih koje koriste popularni provajderi usluge prijavljivanja“.

Na ovaj način Firefox neće uticati na samu lagodonost sufrovanja, ali uz maksimalnu zaštitu privatnosti podataka. Samo kada Total Cookie Protection utvrdi da će kolačići biti korišćeni za ovu namenu, biće omogućeno korišćenje kolačića sa različitih veb lokacija.
Privatnost pre svega
U Mozille-i imaju vrlo jasan stav o značaju privatnosti podataka svojih korisnika.
„U Mozille-i verujemo da imate pravo na privatnost. Ne bi trebalo da vas prate na mreži. Bez obzira da li proveravate stanje na banci, tražite najboljeg lekara ili kupujete cipele, nesavesne kompanije za praćenje ne bi trebalo da mogu da vas prate dok pregledate web. Iz tog razloga kontinuirano radimo na tome da Firefox učvrstimo protiv online praćenja naših korisnika“.
Ovo je svakako veliki udarac za digitalni marketing, pošto se na ovaj način uskraćuje prikupljanje dragocenih podataka. Ipak Firefox-ov udeo na tržištu pretraživača trenutno nije toliko veliki da bi mogao da napravi značajnu razliku. Međutim, ako se i drugi pretaživači odluče da slede njihov primer, mogao bi se izgubiti pristup podacima na koje se ranije prilično oslanjalo pri reklamiranju.
Da biste aktivirali striktni ETP režim, a time i potpunu zaštitu kolačića, treba da uradite sledeće. Kada ste u Firefox-u kliknite na štit postavljen levo od trake za URL adresu sajta. Panel Preferences Privacy & Security otvoriće se nakon što kliknete na Settings. Odavde odaberite opciju Strict koji se nalazi pod Enhanced Tracking Protection. Na kraju, pritisnite dugme Reload All Tabs da biste aktivirali Total Cookie Protection.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer