skip to Main Content

Prvi utisak je važan. Landing page je web stranica na koju osoba „sleti“ nakon što klikne na e-mail adresu, oglas ili preko nekog drugog kanala komunikacije. Ako se kupcu odmah ne svidi ono što vidi, verovatno neće posvetiti mnogo vremena vašem sajtu i upoznavanju sa vašim biznisom. Zato svako ko se ozbiljno bavi digitalnim marketingom zna da je najvažniji korak kada dovedete posetioce na sajt da ih prevedete u potencijalne klijente.

Šta je landing page?

Iz ovog razloga mnogo vremena, novca i resursa se posvećuje ovom pitanju. Ali koji je najbolji način da se ovo učini? Bez sumnje to je dobar landing page!

 

Landing page je web stranica koja omogućava da prikupljate podatake o posetiocima sajta. Dobar landing page je napravljen tako da cilja određenu publiku, kojoj omogućava da se upozna sa vašom ponudom i sadržajem i na primamljiv način pokušava da ih prevede u sledeću fazu reklamnog levka. Možete, na primer, da im ponudite neki korisni besplatni sadržaj i tako pretvorite veći procenat posetilaca u potencijalne klijente, istovremeno dobijajući potrebne informacije o njima.

 

Olakšajte izbor

Jednom kada se nađu na vašem landing page-u, korisnici treba da budu podstaknuti da preduzmu neku radnju, poput prijavljivanja na vašu e-mail listu ili kupovine vaših proizvoda. Ako korisnik preduzme specifične željene akcije, tada je vaš landing page uspešan.

Kada dizajnirate sajt jedna od prvih stvari koja je na pameti je pružiti što više informacija. Svi žele da budu sigurni da potencijalni kupci mogu pronaći ono što traže, pa iz tog razloga nastoje da unesu što više informacija na sajt. Iako ovo nije nužno štetno za sajt, može biti pogubno za landing page.

Landing page obično podstiče korisnike na samo jednu radnju ili akciju. Zašto?

To je zbog fenomena koji se naziva „paradoks izbora.“ Jednostavno rečeno, to znači da što više opcija pružite ljudima, to im je teže da donesu odluku i deluju. Teorije paradoksa izbora nam govori da postoji tačka u kojoj pružanje previše opcija otežava donošenje odluke i tada je vrlo moguće da potrošači uopšte ne donosu bilo kakvu odluku. Landing page je zato veoma važan jer ograničava broj odluka koje posetilac može da donese, omogućavajući vama da ih vodite do ishoda koji želite.

 

Jasno i glasno

Landing page se razlikuju od ostalih stranica na sajtu, jer se fokusira na određene, kratkoročne ciljeve, kako bi se dobili željeni rezultati. Pored povećanja konverzija, poboljšanja plaćenih reklamnih kampanja i pružanja novih uvida u ciljanu publiku, landing page takođe može da poveća vaš kredibilitet. Korisnici obično cene jasne, jednostavne poruke koje objašnjavaju vrednost onoga što nudite.

Dobro isplanirana landing page pokazuje vašim klijentima da imate na umu njihov interes. Ovo je takođe mesto na kome možete umetati recenzije o svom proizvodu ili usluzi, koje su element social proof-a. Dokazano je da social proof povećava konverziju. Zato je od velike važnosti da obratite posebnu pažnju na ovaj segment vaše strategije.

Kvalitetnim landing page-om ojačavate i svoj brend. Ovo se odražava kroz doslednost u izgledu, tonu, stilu i copy-ju sajta. Imati jasan i jak brend ima nekoliko prednosti. Kada vaši korisnici ne izvrše konverziju odmah, snažan identitet brenda može im pomoći da vas zapamte za ubuduće. Ovo znači da mogu da se nakon nekog vremena odluče za vas ili vas čak preporuče nekom svom prijatelju.

 

Šta još landing page donosi?

Previše kompanija šalje svoje potencijalne klijente sa interneta na svoje početne stranice. Mnogo veći broj lead-ova ćete zadržati i još više zainteresovati jednostavnim slanjem na ciljane landing page-ove. Ove stranice pružaju vrlo jednostavan način za generisanje potencijalnih klijenata koje možete lako segmentirati i provoditi dalje kroz prodajni levak.

Svaki put kada potencijalni klijent izvrši konverziju preko landing page-a, vi prikupljate dragocene informacije o njma. Pomoću ovih informacija možete da napravite profile korisnika koji će verovatnije izvršiti konverziju i tako ćete imati osnovnu sliku o potencijalnim klijentima i pre nego što se pojave.

Kreirajući landing page stvarate još jedan dragoceni izvor podataka za svoju marketinšku strategiju. Praćenjem i analizom metrika povezanih sa vašim landing page-evima možete prikupiti puno uvida u vaše marketinške napore, što vam može pomoći da optimizujete i poboljšate svoj marketing.

 

Koji su osnovni elementi lading page-a?

Da pogledamo koji su to osnovni elementi koje svaki dobar landing page treba da sadrži.

Naslov je prvo što će posetioci verovatno videti kada dođu na landing page. Dobar naslov rezimira ponudu što je jasnije moguće i odgovara na pitanje: Šta će posetioci ovom konverzijom dobiti? Dobar copy se podrazumeva.Tekst treba da objasni vrednost ponude jasno, jednostavno i na uverljiv način. Bez dugačkog teksta, kratko i sažeto. Ključne reči, kao i za bilo koji drugi deo sajta, treba da se koristite i na ovoj stranici, u naslovu, header-ima i tekstu, kako bi se što bolje optimizovala za pretraživače.

Landing page koji sadrži relevantnu sliku pruža posetiocima opipljivu predstavu o tome šta će dobiti i čini je vizuelno mnogo privlačnijom.Veze za deljenje na društvenim mrežama omogućavaju posetiocima da lako podele stranicu sa svojim prijateljima proširujući tako doseg vaše stranice. I možda i najosetljiviji deo landing page-a je forma za ostavljanje podataka. Ona treba da bude jasna i laka za upotrebu i da zahteva samo neophodne podatke.

 

Digitizer je za vas pripremio još interesantnih i edukativnih tekstova iz sveta digitalnog marketinga. Kliknite ovde i pronađite temu koja vas zanima.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer