fbpx

Istina o copy-ju

S’ obzirom da smo konstantno okupirani dizajnom vizuala, večito nas probada misao – šta je to što neki post čini viralnim?  

Istina o copy-ju 2

Viralne postove ne prave profesionalci. Zašto? Zato što je za viral potrebna suprotnost i malo gluposti. Prave istinske gluposti i irelevantnosti.

Za profesionalnu konstantnu viralnost postova je potreban dobar dizajn.

 

O tome šta je DOBAR dizajn možemo da pišemo samo subjektivno, zato i ne pišemo. Što se kaže – lepota je u oku posmatrača. Nije ni u lajkovima, ni u šerovima, ni u komentarima, samo je u oku posmatrača. Istinski. 

Ali nije samo dobar dizajn dovoljan. Ne. Dobar kvalitetan i jednostavno komplikovan dizajn je jednostavno MUST HAVE. Kao voda u čorbi. Kao baterija za mobilni telefon. Kao monitor za desktop kompjuter. Šta je to što nedostaje?

Nedostaje COPY.

Istina o copy-ju 1

Šta je copy? Tekst. Rečenice. Slova. Znakovi. Hashtagovi. 

Zvuči jednostavno? E pa nije. Nikako.

 

Ne postoji loš i ne postoji dobar copy za pojedinačni post

Istina o copy-ju 3

Ne postoje pravila:

 

  1. o dužini copy-ja
  2. o razdvajanju linija copy-ja
  3. o velikim i malim slovima copy-ja 
  4. o znakovima u copy-ju
  5. o broju #hastagovima koji se menjaju paralelno sa promenama sa algoritama društvenih medija

 

A šta postoji i šta stoji?

 

Istina je samo da „pisac“ copy-ja mora da poveže tekst sa slikom. Ili da ga apsolutno ne poveže. Pa kako to? Pa tako što će najbolji efekat nekad imati kraći, nekad duži, nekad loš, nekad dobar copy. 

I šta sad? Da se nadamo?

Ne, copy sam po sebi proizilazi iz kombinacije. Nekad prvi mora da bude „loš“ da bi drugi ispao „dobar“. Najčešće kombinacija jako kratkih (u 1 liniji) sa srednje dugačkim (u 3-4 linije) i jako dugačkim (preko 7 linija teksta) ostavlja profesionalni utisak, što i jeste cilj, cilj da objasni istovremenim gledaocima i čitaocima neku zanimljivost, neku uslugu ili proizvod, neku brand objavu, a na način koji će makar na trenutak pomenutim osobama skrenuti pažnju sa raznih svakodnevnih dešavanja.

 

Nijedan copy ne može da se takmiči sa tabloidima. I ne treba. Stvarnost u koju copy istovremene gledaoce, čitaoce i prolaznike iz targetirane ciljne grupe mora da ubaci i ostavi tu. Jer tu mogu da reše neki problem. Da nešto novo saznaju. Da nešto naruče. Da nešto osete.

INSTAGRAM FOR BUSINESS 5

Made by Mladen Manojlović – CEO @Digitizer