Skip to content

Boja logotipa je sastavni element dobrog dizajna. Uz toliko psihologije i emocija vezanih za nijanse boja, može biti teško izabrati sopstvenu paletu boja prilikom dizajniranja. Specifične nijanse mogu izazvati različite emocije, asocijacije i reakcije, koje utiču na percepciju brenda. Jednostavno rečeno, izbor boja može dizajnirati ili pokvariti dizajn. Pri dizajniranju, naročito logotipa, želimo da budemo sigurni da nešto poručujemo izabranim bojama.

Šta govori boja logotipa?

Iako postoji beskrajni izbor boja logotipa za koje se možemo odlučiti, podsećamo da je najbolje odlučiti se za tri do četri boje. To će stvoriti paletu boja sa kojom radimo i kreiramo prilagodljive dizajne.

 

Važnost boje u dizajnu

Ljudi su prirodno privučeni određenim nijansama, jer su boje vrlo dobre za izazivanje emotivnog odgovora, bilo pozitivnog ili negativnog. Pa kako možemo koristiti boje u našu korist i osigurati da naši dizajni ostave željeni utisak? U ovom tekstu ćemo istražiti i ispitati kako odabrati najbolje boje za naše logotipe.

Jednostavno, boja je važna u dizajnu jer stimuliše naš mozak. Mi većinu informacija uglavnom dobijamo putem vida. I boje su taj element koji daju smisao onome što (okruženju koje) vidimo. Primer je semafor kako boje mogu dramatično uticati na naše razumevanje i saradnju sa svetom oko nas.

 

Psihologija boja

Psihologija boja je proučavanje boja kao odrednice ljudskog ponašanja. Psihološki uticaj boja je pomalo subjektivan, jer postoje brojni faktori koji utiču na to kako doživljavamo boju. Faktori kao što su prethodne asocijacije, lične sklonosti, kao i kulture u kojoj živimo.

Svaka boja koja se koristi u logotipu će dostaviti poruku. U idealnom slučaju, poruka će odražavati ličnost i svrhu brenda, a istovremeno će se obraćati ciljnoj publici.

Crveni logotip

Ova moćna i energična boja je jedna od najzanimljivijih nijansi. Crvena označava ljubav, strast i romantiku, ali i opasnost, strah, krv, rat i snagu. Emocionalno je intenzivna. U dizajnu crvena boja je odličan izbor ako se želi prikazati snaga ili strast.

Plavi logotip

Plava boja je pouzdana i često se povezuje sa mudrošću i stabilnošću. Takođe plava boja sa svojom umirujućom prirodom simbolizuje mir i odanost. Negativne konotacije plave boje su da može da izaziva depresiju i melanholiju.

Zeleni logotip

Zelena boja se smatra pozitivnijom od većine drugih boja i predstavlja prirodu, mladost, zdravlje, odmor i mir. Takođe je i znak rasta, pa tako tamno zelena predstavlja stabilnost i bogastvo. Negativne konotacije za zelenu boju su te što ona može predstavljati neiskustvo, zavist i ljubomoru.

Narandžasti logotip

Vibracija narandžaste boje ukazuje na samopouzdanje, ležernost i novi početak. Dokazano je da stimuliše apetit, što je čini jednom od idealnih boja za korišćenje u prehrambenoj industriji. Narandžasta boja je povezana sa kreativnošću i predstavlja promenu i kretanje uopšte.

Žuti logotip

Žuta je boja visoke vidljivosti, jer privlači naše oči više nego bilo koja druga boja na spektru. Žuta je vesela, zabavna, optimistička i jedinstveno blistava boja sa potencijalom da podigne raspoloženje. Žuta boja označava sreću, pozitivnost, energiju, optimizam, sećanje, čast i odanost. U suštini žuta boja je radosna boja, a sa druge strane može da predstavlja kukavičluk i obmanu.

Ljubičasti logotip

Ljubičasta boja deluje zagonetno i magično i povezana je sa luksuzom, ponosom i ambicijom. Glavna asocijacija koju izaziva ljubičasta boja je bogastvo i kroz istoriju je povezivana sa vladarskim porodicama. Ova boja u sebi nosi toplo i hladno raspoloženje u zavisnosti od toga sa kojom se bojom kombinuje. Kada je u pitanju izazivanje osećanja ljubičasta boja može izazvati i frustraciju i tugu. 

Ružičasti logotip

Ružičasta ili pink boja je povezana sa ljubavlju i romantikom. To je elegantna i pozitivna boja i generalno se smatra ženstvenom. Ružičasta boja predstavlja sosećenje, unutrašnji mir, prijateljstvo i bezuslovnu ljubav ali takođe može predstavjalti slabost, nezrelost ili naivnost.

Zlatni logotip

Svi znamo šta predstavlja zlatna boja, a to je bogastvo, prosperitet i obilje. Psihološki zlatna boja deluje optimističko i veselo. Boja je nesumnjivo glamurozna, povezana sa dobrim vremenima, proslavama i sjajem. Međutim kada se koristi više nego što je potrebno, zlato može signalizirati preterani materijalizam, pohlepu a ponekad i vulgarnost. 

Crni logotip

Crna je najjača od neutralnih boja. Crna boja simbolizuje snagu, autoritet, sofisticiranost i stvara osećaj elegancije i formalnosti. Crna je sjajan partner gotovo bilo kojoj boji, jer druge boje čini izraženijim. Crna boja može povećevati samopouzdanje, ali takođe može evocirati osećaj tuge i mraka. 

Beli logotip

Bela se odlično slaže sa bilo kojom bojom jer je ističe. Bela boja simbolizuje mnogo stvari, uključujući čistoću, nevinost, mir, svetlo, obnovu i sveže ideje. Takođe bela boja doprinosi mentalnoj jasnoći i jednostavnosti, ali može stvoriti osećaj usamljenosti i izolovanosti. 

U zavisnosti od želja klijenata i njihovih ciljeva poslovanja, a često i želje da kažu nešto o sebi i poslu koji vode, biramo boju ili kombinaciju boja koja će najbolje reći ono što nam je i cilj. Bilo to prepoznatljivost i isticanje brenda ili poruke fokusirane na određene ciljne grupe. Boja logotipa će istaći vaš biznis i poruku koju želite da promovišete.

Još interesantnih tekstova o grafičkom dizajnu i digitalnom marketingu pogledajte ovde.

Made by Vladimir Bojić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top