U optimizaciji za pretraživače (SEO), gde se fokus često okreće ka najnovijim trendovima i naprednim…
Dobar sadržaj je isplativ sadržaj. U današnje vreme za koje možemo slobodno reći da je prezaisićeno informacijama, prilično je teško privući i zadržati nečiju pažnju. Od ranog jutra, pa sve do odlaska u krevet, konstantno smo bombardovani nekom vrstom informacija i nadražaja. Iz ovog razloga nije ni malo lako kreirati sadžaj za web sajt koji će se istaći u gomili ponuđenog sadržaja i pri tome zadržati pažnju publike dovoljeno dugo. Stoga ne treba puno govoriti o važnosti kvaliteta i korisnosti teksta na sajtu. Ono što je naša današnja tema je kako dužina teksta utiče na njegovu ocenu od strane pretraživača, a samim tim i na poziciju u rezultatima pretrage.
Zašto je dužina teksta važna?
Web stranice sa više teksta imaju tendenciju boljeg rangiranja u pretraživačima od onih sa manje teksta, a koje raspravljaju o istim ključnim rečima ili frazama. Pretraživači i korisnici vole sajtove sa dužim tekstom na njima. To im daje više konteksta i više informacija. Pretraživači, ukoliko mogu da pronađu termin koji se dosledno koristi u više teksta, mogu biti sigurniji da se određena stranica sa sajta odnosi na određenu ključnu reč ili frazu.
Google voli dužinu
Kada je vaš tekst duži, Google ima više materijala da utvrdi o čemu se u njemu radi. Što je dužina teksta veća, češće će se pojavljivati i ključna fraza koja je u fokusu. Ako dobro optimizujete tekst, ključna reč ili fraza će se pojavljivati ravnomerno i prirodno raspoređena u celom tekstu. Takođe možete uklopiti više sinonima i srodnih ključnih reči, koje će pružiti dobar kontekst samom tekstu. U dužem postu možete da dodate više naslova, korisnih linkova i slika, u kojima možete da pomenete i ključnu reč. Dakle, više sadržaja znači više kvalitetnih informacija o temi.

Duži tekst može takođe pomoći da se rangirate za više varijanti ključne fraze za koju optimizujete tekst. Vaš članak koji iscrpno obrađuje neku temu verovatno će imati priliku da se pojavi u rezultatima pretrage i za varijante vaše ključne reči ili fraze. A ako dobro osmislite interno linkovanje, možete povećati saobraćaj do drugih postova koje ste pisali. To će vam pomoći da privučete više organskog saobraćaja na vaš sajt.
500 reči je minimum
Preporučena minimalna dužina teksta na web sajtu treba da bude veća od 500 reči. Ovo je dovoljno da korisnici dobiju detaljan opis određene ključne reči ili fraze. Takođe je ovo dovoljno velika dužina teksta da pretraživači mogu da razumeju kontekst stranice. Naravno landing page–evi (odredišne stranice) definitivno mogu sadržati manje teksta, i to je sasvim u redu. Za stranice sajta koje su blog članci ili pokušavaju da se rangiraju za više ključnih reči, tekst dužine od 500 reči, pa naviše trebalo bi da bude smernica prilikom pisanja.
Kvalitet uvek pre kvantiteta!
Naravno imajte uvek na pameti da kvantitet nikako ne sme da nadvalada kvalitet. Tekst uvek mora da bude koncizan i jasan, pružajući kvalitetne informacije i odgovarajući na pitanja i potrebe korisnika. Nemojte nabacivati tekst samo iz razloga da bi bio duži. Ovo nikao neće naići na pozitivan odgovor koriniska. Ukoliko ih budete “davili” nepotrebnim tekstom njihovo interesovanje će vrlo brzo opasti i opasnost da će napustiti stranicu postaju vrlo realna. Pre nego što sednete da napišete blog post od preko 2000 reči imajte na pameti da ne moraju svi postovi na blogu biti izuzetno dugi. Kada pišete postove sa velikim brojem reči od izuzetne je važnosti da kvalitet teksta bude na visokom nivou. A šta to znači? Kvalitetni tekstovi su čitljivi, dobro strukturirani i sadrže originalni sadržaj.

Najvažnije pri pisanju dugih (ili bilo kakvih) postova je da pišite za svoju ciljanu publiku. Ovu zvuči sasvim očigledno, ali iznenađujuće je kako je lako odvratiti pažnju i početi dodavati nebitne informacije u tekst. Zato za početak razmislite o pitanjima koja čitalac može imati o temi koju obrađujete. Zatim dajte jasne odgovore na ta pitanja. Odgovori bi, naravno, trebali biti dobro napisani i čitljivi. Tekst treba da sledi logični sled misli. Vodite računa da vaše rečenice i pasusi budu kratki i brzo čitljivi. Izbacite sve nepotrebne delove kako ne bi ste opterećivali pubiku.
Skeniranje teksta
Jedan od načina dobrog strukturiranja teksta je pomoću pravilnog korišćenje naslova. Možda i najvažnije funkcija naslova je da pomažu kod skeniranja teksta, tj. načina na koji korisnici pregledaju sadržaj stranica.
Čitaocima možete dati do znanja o čemu se govori u tekstu koristeći jasne i privlačne naslove. To takođe čini vaš tekst prijatnim za čitanje, jer vam naslov govori o čemu se radi u sledećem delu teksta. Više o korišćenju naslova pročitajte ovde.

Koristan alat pri optmiziovanju teksta za pretraživače je Yoast, koji je nama od velike pomoći. Ova alat pruža vrlo korisne smernice i podatke o tome kako je tekst optmizovan i šte treba promeniti i prepraviti kako bi se tekst što bolje optimizovao.
Takođe imajte na umu da su ovo uopšteni saveti o tome kolika treba da bude dužina teksta. Dužina teksta će se razlikovati i od tematike sajta, teme samog posta i potrebe za davanjem što korisnije informacije korsinicima, na što efikasniji način.
Mi se trudimo da naše tekstove optimizujemo tako da dobijete najkorisnije informacije. Posetite naš blog i uverite se.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer