Skip to content

Kada ste poslednji put kliknuli na neki link i umesto da stignete na željenu web stranicu, završili ste sa greškom koja kaže da stranica ne postoji? Poruka koju ste dobili glasi: “Error 404 not found“.

Šta znači Error 404? Greška 404 nije ništa drugo do standardizovani kod statusa HTTP (Hypertext Transfer Protocol) koji ćete videti u obliku poruke poslate sa servera. Poruka o grešci dolazi kao odgovor na HTTP zahtev poslan preko pretraživača.

Osnovna poruka ukazuje na to da je korisnik uspešno povezan sa serverom, ali server ne može da pronađe tražene informacije.

 

Šta je Error 404 i kada se dešava?

Greška 404 događa se kada korisnici pokušavaju da prate mrtve ili neispravne linkove, a oni zauzvrat vraćaju poruku Error 404. Ove greške su među najčešćim na internetu. Poruka može doći u različitim oblicima:

 

  • 404 error
  • Error 404
  • 404 not found
  • HTTP error 404
  • 404 error page not found
  • Error 404 not found
  • HTTP 404 not found
  • Error code 404

 

Šta uzrokuje Error 404 not found?

Najčešći razlog zbog kojeg vidite stranicu Error 404 je kada je sadržaj stranice obrisan ili je premešten na drugi URL. Ostali razlozi za pojavljivanje ove poruke mogu biti razni, ali uvek je u pitanju neki problem koji je vezan za URL, problem sa serverom ili domenom. 

Nije neuobičajeno da se mrtvi linkovi dugo zadrže na sajtu pošto vlasnici sajta dugo vremena i ne budu svesni da je njihov linkovani sadržaj premešten ili izbrisan. Postoje brojne stranice sajtova koje se pojavljuju u rezultatima pretrage iako više nisu dostupne na navedenoj URL adresi.

Ostale web stranice koje su povezane sa mrtvim ili neispravnim linkovima obično nisu obaveštene da dotična lokacija više ne postoji ili da je premeštena na novu URL adresu. Stoga je potrebno ćešče proveravati da li negde na sajtu postoje stranice i linkovi koji ne funkcionišu.

 

Koje probleme može da uzrokuje ova greška?

Ako imate puno 404 stranica na sajtu, korisnici će manje vremena provesti na njemu. I što duže neispravnu vezu imate na sajtu, više korisnika će grešku videti.

Algoritmi pretraživača posvećuju posebnu pažnju načinu ponašanja korisnika na vašem sajtu. Njihovo ponašanje na Mreži ima veliku ulogu u procesu rangiranja. A Error 404 je neprijatnost na koju neželite da vaši posetioci naiđu. Jednom kada vide da sadržaj do koga pokušavaju da dođu nije dostupan, napustiće vaš sajtu i otići će kod konkurenta.

Osim negativnog korisničkog iskustva, visoke stope napuštanja stranice (Bounce Rate) mogu negativno uticati na vaš SEO. Postoje indicije da je Bounce Rate prilično značajan faktor rangiranja.

 

Provera i praćenje ove greške na sajtu

Sada kada znate šta znači greška 404, možete se okrenuti prema onome što možete da uradite da biste ih uočili i pratili na svom sajtu. Možete pronaći razne alate na internetu koji pretražuju sajtove i pronalaze stranice sa ovom greškom.

Neki od popularnijih alata koji vam omogućavaju da pronađete ove greške su: Google Search Console, V3C Link CheckerDead Link Checker. Kako su pojave ovih grešaka prilično štetne potrebno je osmisliti najbolji način da se šteta umanji i prevaziđe. Ovo se postiže pravljenjem specijalnih strana prilagođenih da se pojavljuju ovom prilikom.

 

Važnost kreiranja prilagođene stranice za ovu grešku

Jedan od glavnih ciljeva efikasnog web dizajna je da korisnici ostanu na sajtu bez potrebe da traže alternativu. Upravo ovo je razlog zašto trebate razmisliti o kreiranju posebnih prilagođenih stranica koje se prikazuju prilikom pojave greške 404. Cilj je privlačenje i zadržavanje pažnje korisnika, nudeći objašnjenje zašto su došli do dotične stranice i predlažući rešenje u skladu sa njihovim potrebama.

Danas kada svi traže načine da poboljšaju korisnički interfejs i korisničko iskustvo kreiranje prilagođene stranice za ovu grešku igra važnu ulogu ako želite da isporučite dobar user experince. Obaveštavate korisnike zašto su naišli na problem, a zatim im pružate jedno ili više rešenja kako bi ostali na vašem sajtu. 

 

Šta o ovome kaže Google?

Smernice koje daje Google kada je u pitanju ova greška i kreiranje posebne stranice za ovu grešku su sledeće:

  • Stranica treba da sledi isti stil i navigaciju kao i ostatak sajta.
  • Stranica treba da sadrži veze na popularne stranice sajta.
  • Korisnicima treba dati mogućnost prijavljivanja neispravnog linka.

Još tekstova o web dizajnu i drugim temama o uspešnom nastupu na internetu možete pronaći na našem blogu.

 

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.