skip to Main Content

Svi bi voleli da znaju koja je formula za što bolje rangiranje veb sajta u pretrazi. Kako pretraživači, a pre sve Google kao najpopularniji, procenjuju vrednost i kvalitet sadržaja na sajtu? Odgovor na ovo pitanje pokušao je da John Mueller iz Google-a.

laptop na čijem ekranu je ispasano qualitz i nacrtan ekran telefona koji je štikliran zelenom bojom

Mueller kaže kako Google-u mogu biti potrebni meseci da shvati kako se sajt uklapa u celokupni internet u smislu kvaliteta sajta. Vreme koje je potrebno da bi Google razumeo eventualne promene ili ispravke na sajtu može da potraje i nekoliko meseci.

 

Koliko vremena treba da Google oceni kvalitet sajta?

John Mueller je odgovarao na pitanje o ovoj temi i dao je zanimljiv odgovor o tome zašto je važno da Google razume kako se veb sajt uklapa u opšti kontekst interneta. Ipak ne sa suviše detalja o ovoj temi.

Ipak akcenat koji stavlja na to da Google mora da razume uklapanje sajta u celokupni internet i da mogu proći meseci dok se završi ova procena, implicira da je ovo važno pitanje za Google. A u tom slučaju je važno pitanje i za SEO.

Pitanje o proceni kvaliteta sajta koje je postavljeno glasi:

„Da li postoje situacije u kojima Google negira autoritet sajta koji se ne može povratiti, čak i ako je otklonjen uzrok (gubitka pozicije i autoriteta).

Dakle, pod pretpostavkom da je uzrok bila kratkotrajna turbulencija sa tehničkim problemima ili promenama sadržaja, koliko dugo će Google ponovo procenjivati sajt i u potpunosti mu vratiti autoritet, poziciju pretrage i saobraćaj?

Da li Google ima takvu memoriju?”

 

Kako Google određuje kvalitet sajta

Mueller prvo govori o lakšoj situaciji u kojoj se sajt ugasi na kratko vreme.

„Što se tiče tehničkih stvari, rekao bih da uglavnom takvu stvar ne pamtimo u smislu da ako ne možemo da indeksiramo veb sajt neko vreme ili ako nešto nestane na neko vreme i vrati se onda ponovo imamo taj sadržaj, imamo tu informaciju opet, i možemo to ponovo pokazati.

To je nešto što se uglavnom odmah vraća na staro.

I to je nešto što mislim da moramo da imamo jer je internet ponekad veoma ćudljiv, a ponekad sajtovi budu van mreže nedelju dana ili čak duže.

I vraćaju se i kao da se ništa nije promenilo, ali su popravili servere.

I moramo da se pozabavimo tim, jer korisnici još uvek traže te veb stranice.”

meta sa stralom u centru koja se nalazi ispred monitora, a pored su devojka i megafon

Opšti kvalitet i relevantnost sajta

Teži problem za Google je razumevanje ukupnog kvaliteta sajta, posebno kako se sajt uklapa u ostatak Interneta.

 

Mueller nastavlja:

Mislim da je mnogo teže kada su u pitanju stvari oko generalnog kvaliteta, gde procena ukupnog kvaliteta i relevantnosti veb stranica nije laka.

Potrebno nam je dosta vremena da shvatimo kako se veb sajt uklapa u odnosu na ostatak interneta. A to s jedne strane znači da nam je potrebno mnogo vremena da prepoznamo da možda nešto nije tako dobro kao što smo mislili da jeste.

Slično tome, potrebno nam je dosta vremena da ponovo uočimo suprotno.

 

A to je nešto što može lako da potraje, ne znam, par meseci, pola godine, ponekad i duže od pola godine, da prepoznamo značajne promene u ukupnom kvalitetu sajta.

Zato što u suštini pazimo na to…kako se određeni sajt uklapa u kontekst celokupnog veba i to jednostavno oduzima mnogo vremena.

Dakle, to je nešto za šta bih rekao da je u poređenju sa tehničkim problemima, potrebno mnogo više vremena da se stvari osveže po tom pitanju.”

 

Kontekst sajta u okviru celokupnog interneta

Način na koji se sajt uklapa u kontekst celokupnog neta izgleda posmatranje šume u odnosu na drveće. Čini se da se fokusiramo na stabla (naslovi, ključne reči, naslovi, arhitektura sajt, linkovi).

how-long-google-evaluates-website-quality-context

Ali šta je sa načinom na koji se sajt uklapa u ostatak interneta? Da li se to uzima u obzir?

S obzirom da je pitanje kako se sajt uklapa u celokupni internet veoma opšte i može da obuhvati mnogo toga, ono verovatno nije u centru pažnje kada se razmišlja o optimizaciji

Mueller u ovom slučaju najverovatnije misli na sam sadržaj i kako se taj sadržaj razlikuje od drugih sajtova na sličnu temu, kako uključuje više informacija ili kako je sadržaj bolji ili lošiji u poređenju sa drugim sajtovima.

Pitanje je koji su to drugi sajtovi u odnosu na koje se kvalitet poredi? Da li se sajt poredi sa najbolje rangiranim sajtovima? Ili sa svim sajtovima koji se bave određenom temom?

Mueller stalno pominje kako Google pokušava da razume kako se sajt uklapa u celokupni internet i svakako bi bilo poželjno znati nešto više o ovom pitanju.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top