skip to Main Content

Bavljenje biznisom bilo koje vrste danas je prosto postalo nezamislivo bez prisustva na internetu. Digitalizacija o kojoj slušate sa svih strana postaje i deo naše svakodnevnice. Osmišljavanje i kreiranje privlačnog sadržaja stoga je jedan od najvažnijih faktora koji utiču na uspešnost brenda na web-u. Kako ćete prići potencijalnim klijentima, zadržati im pažnju, dati im korisne informacije i rešenja i na kraju ostvariti sa njima vezu poverenja i sigurnosti, deo je strategije koju treba da razvijete.

Današnji potrošači su informisaniji nego ikad ranije zahvaljujući bogatstvu informacija dostupnih na internetu. Zapravo, više od polovine potrošača kaže da je nuđenje besplatnog  sadržaja na temu koja ih zanima efikasno u privlačenju njihove pažnje. To znači da je kreiranje privlačnog sadržaja koji i prodaje i govori priču vašeg brenda, a ujedno i edukuje potrošače i nudi rešenje za njihove probleme, presudno za uspeh. Pronalaženje ideja i kreiranje privlačnog sadržaja ponekad može biti naporno i ne baš lako, ali ništa što se ne može postići sa malo kreativnosti i dosta truda.

Kreiranje privlačnog sadržaja – relevantnost i jednostavnost

Ponudite relevantne informacije. Vaši čitaoci najverovatnije traže informacije koje će im pomoći da reše problem ili zadovolje neku potrebu. Prilikom izrade sajta pišite sadržaj koji jasno objašnjava kako će im vaši proizvodi i usluge pomoći da ostvare svoje ciljeve. Savremeni marketing odnosi se na sadržaj i na privlačenje publike pomoću njega. Kreiranjem privlačnog sadržaja u marketinške svrhe povećavate svoje šanse da zadržite čitatelje i privučete potencijalne klijente.

Kako to možete organizovati i pružiti još bolju vrednost i sadržaj posetiocima? Potkrepite činjenicama sve ono što pišete na određenu temu. Koristite činjenice i brojke iz pouzdanih izvora da biste dali na autoritetu sadržaju koji objavljujete. Kada citirate podatke o istraživanju ili prateće podatke, uvek navodite izvor. Postoji puno različitih načina na koje se možete postaviti kao autoritet na određenu temu. EAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), koncept poznat kao stručnost, autoritativnost i pouzdanost je veoma važan faktor kada je u pitanju Google i njegov algoritam.

Kreiranje privlačnog sadržaja, koji je pri tome i relevantan, podrazumeva da koristite običan jezik, koji koristi i vaša publika, kako bi lako razumeli vašu poruku. Isti postupak razmišljanja primenjuje se pri odabiru ključnih reči koje publika zapravo koristi za pretraživanje. Sadržaj koji je razumljiv što široj publici, svakako će imati bolji prijem. Vrlina je svaku temu objasniti na što jednostavniji način, koji svako može da razume bez preteranog napora. Unesite svoju ličnost u kreiranje sadržaja i usvojite ležerniji ton, svojstveniji neobaveznom razgovoru kako biste učinili sadržaj življim.

Usmeravajte klijente

U sadržaj koji kreirate treba da uključite jasan, relevantan poziv na akciju (call to action). Vaša priča je možda ubedljiva, ali vaši potencijalni klijenti žele da znaju koji su sledeći koraci. Poziv na akciju poziva vaše klijente da preduzmu ove sledeće korake i vodi ih do odredišne stranice za ponudu ili druge informacije koje su relevantne za vaš proizvod ili uslugu. Uključivanje poziva na akciju u vaš sadržaj je važan korak u vašoj sveukupnoj marketinškoj strategiji.

Iako možda podrazumevate da će potencijalni klijenti preduzeti neku akciju nakon interakcije sa određenim sadržajem na sajtu, budite uvereni da nije baš tako. Upravo zato dobro osmišljeno usmeravanje ljudi na stranici sajta, i ubedljiv poziv da nešto preduzmu jeste jedan od najvažnijih segmenata dobro osmišljene prodajne stranice. Call to action je dizajniran tako da dobije trenutni odgovor od osobe koja ga čita ili čuje. Ovaj segment može da poziva korisnike na najrazličitije akcije, Kupi odmah, Poročitaj još, Klikni ovde itd. Uostalom na kraju našeg teksta videćete jedan ovakav primer.

Vodite računa da akcija na koju pozivate ljude ima najviše smisla za vaš biznis. Da li je to strana na kojoj se obavlja kupovina nekog proizvoda, da li prijavljivanje na e-mail listu ili bilo šta drugo, obratite pažnju da je to onaj deo sajta koji možete da monetizujete.

Priče su i dalje u modi

Ljudi su prirodno zainteresovani za priče, zato pokušajte da ih koristite što više kako bi sadržaj bio što prijemčiviiji. Te priče mogu biti primeri iz stvarnog života, ili mogu biti ilustracije koje pomažu ljudima da razumeju inače složenu ili manje zanimljivu temu.

Priče su oduvek bile način za komunikaciju. Pre nego što su ljudi naučili da pišu, pričali su jedni drugima priče. Priče je mnogo lakše zapamtiti nego jednostavne činjenice. Priče takođe podstiču maštu. Zato roditelji pričaju deci priče. Zato volimo da gledamo filmove i čitamo knjige. Ljudi vole priče, ljudi su zavisni od priča. Iz tog razloga nikada neće izaći iz mode. Iskorisite ono što se iskonski nalazi u svakom čoveku i upotrebite ovo moćno oružje u privlačenju pažnje važe ciljane publike.

Zaključak

Uvek merite koliko je vaš sadržaj trenutno efikasan, pravite eventualne promene  jednu po jednu  i obavite više merenja da biste videli kako svaka promena utiče na vaš celokupni sadržaj. Na ovaj način ćete znati kako da poboljšate svoj sadržaj u budućnosti. Zapamtite da je content marketing dugoročna strategija, pa se nemojte obeshrabriti ako vam treba vremena da pronađete savršenu kombinaciju.

Ukoliko vam je ovaj tekst bio interesantan i informativan posetite naš blog i pronađite još zanimljivih tekstova.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer