Performanse sajta i korisničko iskustvo su verovatno najvažniji faktor koji utiče na to kako će…
S obzirom da plaćate za svaki klik na vaš oglas, loše vođena kampanja Google oglasa može koštati više (ponekad i mnogo više) od prihoda koji donosi. Postoje neke osnovne taktike i strategije koje dosledno funkcionišu u svim PPC kampanjama, bez obzira na industriju. Ovi saveti nam ukazuju kako se prave efikasni Google oglasi.
Efikasni Google oglasi
Nema čarobne formule za uspešne Google oglase, ali postoji mnogo faktora koje možete prilagoditi kako biste poboljšali svoje rezultate.
Evo važnih (ali često previđenih) elemenata prilikom optimizacije kampanja. Ako te elemente implementirate u svoje plaćene kampanje, trebalo bi da vidite veliko poboljšanje i zaradite više novca!
Relevantan landing page
Ovo je jedan od najvažnijih aspekata plaćene pretrage.
Vrlo je lako se izgubiti na platformi za Google oglase pri kreiranju kampanje, podešavanju budžeta, testiranju oglasa, pa se sva pažnja i energija preusmerava na samu platformu. Ali ono najvažnije se događa nakon što korisnik klikne na vaš oglas i dođe na vaš sajt, odnosno landing page.
Krajnji cilj marketinga je prodaja.
Uspešan Google oglas vodi kvalifikovane klikove do landing page-a i to je samo prva polovina posla. Tada je zadatak landing page-a da taj potencijal pretvori u kupca. Trebalo bi da optimizujete svoje odredišne stranice tako što će poruka oglasa biti usklađena sa porukom na landing page-u.
Održavanje doslednosti između ključnih reči, copy-ja oglasa i landing page-eva trebalo bi da poveća i broj klikova i stopu konverzije, a istovremeno da snizi cenu klika.
Ponovite ključnu poruku iz oglasa i na vašem landing page-u. Budući da znate da su kupci zainteresovani za vašu ponudu i poruku u vašem oglasu, konverzije možete povećati tako što ćete na vašoj odredišnoj stranici predstaviti istu poruku i call to action. Pridržavajući se ovog pravila, moći ćete da napravite uverljive oglase koji će pomoći kupcima da još bolje razumeju vrednost vaše ponude i tako ostvare više konverzija.
Optimizujte negativne ključne reči
Jedan od najmoćnijih alata koji vam stoji na raspolaganju da biste osigurali da su efikasni Google oglasi deo vaše kampanje jeste korišćenje negativnih ključnih reči. Google ads platforma vam omogućava da odredite koje ključne reči nisu najprikladnije za vaš proizvod ili uslugu. Ako Google-u kažete šta vaš proizvod nije, sprečavate prikazivanje oglasa u pretragama koje se ne poklapaju sa vašim biznisom.
Podjednako je važno reći Google-u šta vaš proizvod ili usluga nije, koliko i reći šta jeste. Negativne ključne reči mogu da se dodaju na nivou kampanje, ali možete to uraditi i dodavanjem negativnih ključnih reči određenim oglasnim grupama.
Popunite sva polja u reklami
Google oglasi se oslanjaju na nameru korisnika pomoću ključnih reči koje su korišćene u pretrazi. Kad god neko upiše neku pretragu u Google, oglasi se prikazuju na osnovu toga koliko sistem aukcije smatra reklamu prikladnom za termin koji se pretražuje i prikazuje oglas u skladu s tim. Ključne reči koje koristite i vrsta modifikatora koje koristite za te reči u vašoj kampanji su vrlo važne za razumevanje.
Ako želite da vaši Google oglasi funkcionišu bolje, obavezno popunite sva dostupna informaciona polja.
- Final URL: Treba da vodi na izuzetno relevantan landing page.
- Headline 1: Ovo polje mora da sadrži ključnu reč koja je korišćena u pretrazi kao i primarnu prednost vaše ponude
- Headline 2: Ovo polje iskorisite da utvrdite vrednost vaše ponude
- Headline 3: Ovo polje se ne prikazuje tako često, ali bez obzira popunite ga jakim call to action-om
- Display Path: Ovo nisu “stvarne” URL adrese, ali su korisne za demonstriranje relevantnosti korisnicima. Pokušajte u ovo polje uključiti informacije koje će korisnicima pružiti dodatni kontekst.
- Description 1 i 2: Ovo je duži odeljak reklame koji povezuje potrebe korinika sa rešenjem koje vaš proizvod ili usluga nudi. Usredsredite se na to da to učinite ovaj deo što je moguće relevantnijim za ono što je korisnik pretraživao, a ne samo da ubacite opšte informacije o vašem brendu ili usluzi. Zapamtite, korisnici vam govore šta im treba, a vi im ovde nudite rešenje.
Produžena ruka reklame
Mnogi prilikom kreiranja reklama zanemaruju važnost ekstenzija za reklamu. One su važan deo korisničkog iskustva, mogu da poboljšaju performanse vaših oglasa i važan su deo procesa kako se prave efikasni Google oglasi. Ekstenzije mogu da vam pomognu da bolje ispričate priču vašeg brenda, a istovremeno nude vredne informacije klijentima.
Evo koje ekstenzije se najčešće koriste:
- Sitelinks Extensions: Ovo su dodatni linkovi koji klijente vode na jedinstvene landing page-eve na vašem sajtu.
- Callout Extensions: Ove ekstenzije koristite za izgradnju poverenja kod korisnika ubacivanjem poruka poput „Brza profesionalna usluga“
- Call Extensions: Ovde unosite broj telefona vašeg biznisa
- Location Extensions: Možete da povežete svoj nalog na Google My Businesssa svojim Google Ads Omogućivanje ove ekstenzije povlačiće vašu adresu i broj telefona u oglase kako bi potencijalni kupci lakše razumeli gde je vaša lokacija.
Ukoliko vas zanima kako da uspešno pokrenete kampanju Google oglasa pročitajte naš tekst na tu temu.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer