Skip to content

Današnje poslovanje je praktično nemoguće zamisliti bez prisustva vašeg brenda na internetu. Ritam koji nameće razvoj informacionih tehnologija nije pitanje budućnosti, već realnost u kojoj živimo već danas. Ako već trošite pare na reklamu, trošite ih na primer negde gde ćete imati 246 milion korisnika, 3,5 milijardi svakodnevnih interakcija i procenjeni povrat investicije od čak 700%. Pričamo o Google oglasima.

Pokušaćemo da Vam damo najbolje saveta kada su u pitanju Google oglasi i reklamiranje na Google-u.

 

Šta su Google oglasi?

Google oglasi, poznati i po nekadašnjem nazivu AdWords, jedna su od najefektnijih i najtransparentnijih platformi oglašavanja na internetu. Suštinska razlika u odnosu na tradicionalni način marketinga je taj što mušterije traže vas, a ne vi njih. Svaki put kada neko u internet pretraživaču traži neki pojam vezan za vašu ponudu ili posao, postoji mogućnost da mu prikažete vašu reklamu i ponudite mu rešenje problema ili zadovoljenje potrebe.

Nije tajna da što su vaše plaćene kampanje konkretnije i što su bolje optimizovane, time pre ćete generisati veći broj klikova, što dovodi do veće verovatnoće dobijanja novih kupaca. Zbog toga je Google Ads sve popularniji među preduzećima iz svih industrija.

Kako postaviti kampanju?

Otvaranje Google ads naloga putem koga se Google oglasi postavljaju je veoma lako i što je još važnije apsolutno besplatno. Svaki korisnik Google-ove elektronske pošte (gmail) može da otvori svoj nalog za reklamiranje. Nakon što registrujete svoj nalog i ulogujete se na njega predstoji vam postavljanje kampanje za vaše Google oglase. Koraci koje treba preduzeti su prilično intuitivni i zaslugom Google-a vrlo je lako snaći se.

Nakon ovog početnog koraka predstoji odabiranje naziva i tipa kampanje. Za početak predlažemo odabir “Search Network only” opcije. Ova opcija podrazumeva da će se reklama prikazivati samo prilikom pretrage u internet pretraživačima. Kasnije, kada se upoznate bolje sa funkcionisanjem sistema Google oglašavanja, moći ćete da modifikujete i kombinujete različite opcije u zavisnosti od ciljeva kampanje.

Druga velika podgrupa Google oglasa je Google Display kampanja koja vam takođe omogućava da podesite gde ili kada se vaš oglas prikazuje na osnovu karakteristika vaše idealne publike, kao što su njihova lična interesovanja, uzrast ili pol. To znači da se vaš oglas može prikazati na sajtovima tematski povezanim sa vašim poslovanjem ili korisnicima koji ispunjavaju specifične kriterijume koje ste naveli. Više o Google Display kampanji i oglasima pročitajte ovde. 

Google oglasi su efikasan način za privlačenje kvalifikovanog saobraćaja na sajt ili kupaca koji odgovaraju vašem biznisu dok pretražuju proizvode i usluge poput onih koje nudite. Pomoću Google oglasa možete da povećate saobraćaj na sajtu i, primite više telefonskih poziva ili povećate broj posete u prodavnici.

Precizno targetiranje

Potom odabirate geografsku lokaciju na kojoj želite da se reklama prikazuje i podesite strategiju licitiranja i dnevni budžet koji želite za vašu kampanju. Izaberite opciju svojeručnog (manuelnog) licitiranja, pošto ona omogućava veću kontrolu sredstava koje trošite na kampanju. Dnevni budžet predstavlja sumu novca koju Google neće premašiti na dnevnom nivou, što je odlična opcija za detaljno planiranje reklamnog budžeta.

 

Reklamne grupe (ad group) i reklame

Sada sledi najvažniji deo procesa, pravljenje reklamne grupe (ad group) i prve reklame (ad). Pravljenje dobre i efektne reklame vašeg Google oglasa je najvažniji deo posla koji treba obaviti. Dobra reklama podrazumeva jezgrovit i efektan tekst koji će privući pažnju korisnika i podstaći ga da klikne baš na vaš oglas. Sam tekst reklame ima ograničenja u broju karaktera, koja morate ispoštovati. Headline dozvoljava do 25 karaktera, 2. i 3. red do 25  karaktera i 4. koji je predviđen za display URL, odnosno URL koji će se prikazivati na reklami. Display URL može da vodi do bilo koje stranice na vašem sajtu, jedini uslov je da je URL sa istog domena za koji ste pravili reklamu. Primeri dobro praske su da se ključna reč, tj. reč koju je korisnik koristio prilikom pretrage nadje u samom headline-u. Drugi red bi trebalo da sadrži jedinstvenosti i pogodnosi ponude, dok treći red detaljnije govori o samoj ponudi.

 

U pravo vreme, na pravom mestu

Google oglasi vam omogućavaju da kreirate i prikazujete vremenski prilagođene oglase (putem mobilnih i desktop računara) među ciljanom publikom. To znači da će se vaše preduzeće prikazati na stranici rezultata pretraživača (SERP) u trenutku kad vaši idealni kupci traže proizvode i usluge poput vaših putem Google pretrage ili Google mapa. Na ovaj način dosežete ciljanu publiku u trenutku kada je najsmislenije da naiđu na vaš oglas.

Ključne reči

U polje predvidjeno za ključne reči (keywords) unosite one termine za koje želite da se vaši Google oglasi prikazuju. Preporuka je da u samom početku ne gomilate ključne reči. Za sam start dovoljno je početi sa desetak termina koji su najrelevantiji za posao. Korisni alat koji Google nudi je Keyword Planner. On omogućuje da vidite predloge ključnih termina, kao i mesečni volumen njihove pretrage, kao i kolika je konkurencija za datu ključnu reč.

Zatim podešavate maksimalnu cenu koju želite da platite za klik na vašu reklamu. S obzirom da svaku ključnu reč možemo da definišemo kao tržište za sebe, Google nam omogućuje da podešavamo posebnu cenu za svaku pojedinačnu reč, što je velika prednost odabiranja manuelnog načina licitiranja. Ovo je već pitanje optimizovanja same kampanje i vodjenje ovih kampanja zahteva kontinuirano praćenje učinka same reklame, kao i svake pojedinačne ključne reči.

Stvarno treba da “zakucate” kada su u pitanju vaše ključne reči, zbog čega bi testiranje i podešavanje trebalo da budu obavezni deo vaše strategije. Ako su vaše ključne reči previše široke, Google će vaš oglas postaviti pred pogrešnu publiku, što znači manje kvalifikovanih klikova i veću potrošnju na oglase. Pregledajte šta funkcioniše (tj. koje ključne reči generišu klikove) i prilagodite ih tako da najbolje odgovaraju vašim oglasima i ciljanoj publici. Verovatno nećete uspeti iz prvog puta, ali nastavite sa dodavanjem, uklanjanjem i podešavanjem ključnih reči dok ne dobijete dobitnu kombinaciju.

Google oglasi cena

Koliko koštaju Google reklame? To je razumno pitanje i ono koje najčešće čujemo, naročito od početnika u plaćenoj pretrazi. Na kraju krajeva, svako će želeti da zna da li može sebi da priuštiti ovaj način reklamiranja. Dobra vest je da može! Loša vest je da ne postoji jednostavan odgovor kada je u pitanju koji budžet je optimalan. 

Cene Google oglasa variraju u zavisnosti od industrije, životnog ciklusa klijenata, trenutnih trendova, kao i od toga koliko dobro upravljate reklamnim nalogom.   

 

Zaključak

Kada ste sve podesili obavezno još jednom pregledajte celokupnu kampanju, ispravite eventualne greške koje uočite i vaša reklama je spremna da počne da se vrti. Ostaje još da unesete detalje načina plaćanja, potvrdite ih i vaša kampanja postaje aktiva čim reklama bude pregledana i odborena od strane Google-a.

Ne postoji takva stvar kao što je Google Ads kampanja koja ne funkcioniše – postoje samo one na kojima je potrebno malo više rada. Koristeći informacije koje vam stoje na raspolaganju možete da pokrenete uspešnu Google Ads kampanju koja privlačiklikove i stvara potencijalne klijente.

Nadamo se da će Vam ovaj tekst biti od pomoči da shvatite osnove funkcionisanja Google oglasa (AdWords). Naravno ovo su samo početni koraci na putu korišćenja jedne od najefektinijih reklamih platformi današnjice. Ukoliko vam sve ovo deluje konfuzno, a želite odlično da se pozicionirate na Google pretrazi, slobodno nas kontaktirajte!

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top