Društvene mreže su postale globalno tržište, čineći prodavnice na ovim platformama nezamenljivim za biznise koji…
Složićete se da postoji malo ljudi koji vole reč “statistika”. Zatrpavanje raznim ciframa, grafikonima i tabelama nekima zna da bude naporno, medjutim u našem novom blogu vam donosimo isključivo zanimljive cifre i informacije koje su vezane za korišćenje društvenih mreža u prethodnoj, 2020. godini.
Društvene mreže nastavljaju da vladaju internetom i obaraju sve rekorde koje se tiču preuzimanja aplikacija i vremena provedenog na njima. Ovi podaci nam govore o snazi društvenih mreža koju one imaju u širenju informacija, povezanosti, komunikaciji i naravno u pružanju marketinških usluga.
Važno je ispratiti ove podatke i informacije i iz njih izvući sve ono što može da pomogne u kreiranju strategije i kontenta na društvenim mrežama.
Statistika društvenih mreža u 2020. godini
- U oktobru 2020. godine broj aktivnih korisnika društvenih mreža je prešao cifru od 4 milijarde.
- Prosečan korisnik dnevno provodi 2h i 29min na društvenim mrežama.
- Facebook nastavlja da bude najpopularnija društvena mreža na globalnom nivou. Ova informacija je jako bitna jer mnogi danas izvode zaključak na osnovu subjetkivnog osećaja i kažu da Facebook prestaje da bude popularan. To nije tačno.

img source: Digital report
- Facebook ima preko 1,8 milijardi koriniska na dnevnom nivou.
- Prosečni korisnik na Facebook-u će za mesec dana:
- lajkovati 12 postova
- ostaviti 5 komentara
- šerovati 1 post
- kliknuti na 12 oglasa
Ako vam ovo deluje malo, onda vidite koliko ste otprilike iznad proseka.
- Skoro 80% korisnika Facebook-a koristi platformu isključivo preko mobilnog telefona.
- Youtube je druga najkorišćenija platforma, odmah iza Facebook-a i ima preko 2 milijarde korisnika.
- Prosečan korisnik dnevno provodi 17 min. i 22 sec. na Youtube-u.
- Preko 70% pregleda videa na Youtube-u dolazi sa mobilnih telefona.
- Instagram ima oko 854 miliona korisnika na mesečnom nivou. Prognoze su da će do 2023. imati 988 miliona.

img source: Statista
- Preko 500 miliona korisnika koristi Instagram Story svaki dan.
- Linkedin ima ukupno 722 miliona korisnika.
- 40 miliona korisnika nedeljno koristi Linkedin za traženje posla.
- Na svaki minut 3 korisnika pronadje posao na Linkedin-u.
- Tik Tok ima skoro 700 miliona korisnika i to je sedma po redu najkorišćenija platforma na svetu.
- 7 od 10 tinejžera u Americi koristi Tik Tok.
Nakon ovih zanimljivih informacija, u nastavku ćete pronaći kakvo je stanje društvenih mreža u Srbiji.
Statistika društvenih mreža u Srbiji u 2020. godini
Broj korisnika društvenih mreža se u Srbiji konstantno povećava i u 2020. godini je iznosio 3,7 miliona. 6,7% više u poredjenju sa podacima iz 2019. godine.
- Broj ljudi do kojih može da se dopre putem Facebook oglasa iznosi 3 miliona.
- 94,8% korisnika Facebook-a pristupa platformi preko mobilnog telefona.
- 62,1% korisnika Facebook-a pristupa platformi isključivo preko mobilnog telefona
- Prosečan korisnik mesečno na Facebook-u lajkuje 17 objava.
- Prosečan korisnik mesečno na Facebook-u klikne na 25 oglasa.
- Broj ljudi do kojih može da se dopre putem Instagram oglasa iznosi 2,1 milion.
- Broj ljudi do kojih može da se dopre putem Linkedin oglasa iznosi 860.000
Na osnovu ovih podataka, može se primetiti koliki značaj društvene mreže imaju u društvu kao celini. Osluškujući potrebe tog društva, putem društvenih mreža se lako može dopreti do ciljanih korisnika i preneti željena poruka. Mnogo lakše i dosta preciznije nego na ostalim marketinškim kanalima.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: https://datareportal.com/

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer