Skip to content

Borba za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretrage na internetu odavno je postala jedna od važnijih stavki svakog biznisa. Generisati što više kvalifikovanog saobraćaja na sajtu podrazumeva i povećanje broja konverzija, a samim tim i prihoda. A jedan od najboljih načina za to je ponuditi kvalitetan sadržaj, koji će korisnicima ponuditi tražene informacije, ali koji će i pretraživačima jasno staviti do znanja čime se taj sadržaj bavi. Upravo tu na scenu stupa ono što nazivamo SEO copywriting

natpis SEO na pločicama postavljenim na sto

Ovo je ključni element i veliki izazov u ​​svakoj SEO strategiji. Stranice sajta treba da bude usaglašene sa algoritmima pretraživača koji se neprestano menjaju. Sa druge strane, treba pisati jasno i razumljivo, tako da vaša publika ima koristi i razume vaš sadržaj.

 

SEO copywriting – put ka uspehu

Pitanje je, kako sve ovo utiče na copwriting? Da li postoji nešto posebno što možete da radite drugačije da biste postigli bolje SEO rezultate? Možete da optimizujete svoj copy kako bi zadovoljili standarde algoritama pretraživača, a pre svega ciljane publike, jer oni su prvi koji bi trebalo da vam budu na pameti. Google želi da ljudima prikaže najbolje rezultate. Ako je vaš sadržaj među najboljima u ponudi, Google će želeti da ga rangira visoko u rezultatima pretrage. Tekst na sajtu treba da bude kvalitetan i lak za čitanje. Trebalo bi da prilagodite svoj tekst specifičnim zahtevima pretraživača, ali bez ikakvih ustupaka na račun kvaliteta vašeg sadržaja. Proces SEO copywriting-a je veoma sličan procesu pisanja bilo čega drugog. Možete imati manje ili više talenta za pisanje, ali prateći neke opšte smernice svako bi trebalo da može da napiše solidan SEO copy.

 

Ključne reči i namera korisnika

Nakon što iskristališete jasnu sliku vaših ciljeva, možete početi sa pravljenjem liste svih pojmova za pretragu (ključnih reči) za koje želite da bude pronađen vaš veb sajt. Ako je vaša cilj jasan, ne bi trebalo da imate problema s pronalaženjem termina za pretragu koji se odnose na vašu tržišnu nišu i vaše jedinstvene prodajne tačke. To će biti ključne reči za koje želite da vas pronađu.

Koji je najverovatniji način da će vas pronaći? Šta je to što bi tražili na Google-u? Odgovori na ova pitanja će vam pomoći u definisanju onih ključnih termina koji su za vas važni. Na kraju istraživanja ključnih reči trebalo bi da imate spisak svih relevantnih pojmova za pretragu koje bi ljudi mogli da koriste prilikom pretrage.Takođe razmislite o kombinacijama i varijacijama svih ovih termina. 

Kad god neko unese upit za pretragu u pretraživač, on je u potrazi za nečim. Vi treba da mu u tome pomognete i ponudite najbolje moguće odgovore i rešenja.

Prva faza procesa SEO copywriting-a je planiranje vašeg sadržaja. Pre nego što krenete da pišete obavezno prvo razmislite o čemu ćete pisati. Pre nego što započnete pisanje, trebali biste da imate jasne odgovore na neka pitanja. Koja je svrha vašeg članka? Šta želite da postignete? Koje je ključno pitanje na koje želite da odgovorite? Ko je vaša publika i šta traži? Kojim redosledom ćete iznositi svoje podatke?

 

Glasno i jasno

Kada formulišete odgovore na sva ova pitanja, koji će vam u mnogome pomoći pri stvaranju sadržaja, možete preći na samo pisanje. Čitanje sa ekrana je teško, pa ako želite da čitaoci pročitaju ceo vaš post na blogu, moraćete da olakšate čitanje. 

Objave koje su jasne i jednostavne za čitanje rezultiraće mnogo boljim rezultatima. Što je najvažnije, uverite se da je vaš tekst predstavljen publici za koju i pišete. 

naočare za vid položene na knjigu

Potrudite se da rečenice budu koncizne i jasne. S obzirom na preopterećenost informacijama kojoj smo svi izloženi, ljudi ne žele da troše svoje vreme na sadržaj za koji im treba dosta truda da bi ga razumeli. Stoga je čitljivost teksta od velike važnosti.

 

Pazite na strukturu

Kuću je najbolje gradiit na čvrstom temelju. Zato je struktura vašeg teksta važna. Obavezno pišite jasne pasuse. U svakom pasusu objasnite ili razradite ideju o kojoj pišete. Čitaoci bi trebalo da steknu sliku o sadržaju vašeg članka samo čitajući prve rečenice vaših pasusa.

Obratite pažnju na naslove i podnaslove u tekstu, kao i pravilno korišćenje H tagova. Naslovi i podnaslovi olakšavaju korisnicima, ali i pretraživačima, da lakše razumeju šta je sadržaj teksta. O ovoj temi smo detaljnije pisali ovde.

 

Final touch

Kada završite sa pisanjem, imaćete prvi nacrt članka. Ovaj prvi nacrt je stvar koju ćete poboljšati u završnoj fazi pisanja. 

crtež muškarca koji drži veliku olovku ispred ekrana tableta na kome je word dokument

Faza uređivanja je faza u procesa SEO copywriting-a u kojoj bi trebalo da pažljivo isčitavate tekst. Pročitajte tekst nekoliko puta i ispravite sve one nejasne rečenice, fraze i neuredne strukture pasusa. Počnite tako što ćete biti sigurni da su sve rečenice pravopisno i gramatički ispravne. Usredsredite se na pravopis i preformulišite sve nerazumljive formulacije.

Ukoliko ste u mogućnosti dajte još nekome da pročita tekst. Povratna informacija koju ćete dobiti može biti od velikog značaja. Na kraju krajeva publika je ta koja će dati krajnji sud o vašem radu.

Pokušali smo da vam predstavimo osnove kada je SEO copywriting u pitanju. Naravno, postoji još mnogo stvari i detalja koje bi vredelo napomenuti, ali o tome u nekom od narednih tekstova.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top