skip to Main Content

Jasno razumevanje kako funkcioniše YouTube algoritam presudno je ako želite da poboljšate rangiranje, privučete i zadržite ciljnu publiku. Srećom, za razliku od većine drugih platformi, YouTube je prilično otvoren po pitanju funkiconisanja svog algoritma. 

YouTube algoritam nastoji da prikaže najrelevantnije, personalizovane video snimke svojim korisnicima. Postoji pet različitih odeljaka na platformi gde se video snimci prikazuju: pretraga, početna stranica, predloženi video snimci, trendovi i pretplate. Pomažući korisnicima da pronađu video zapise koje će najverovatnije gledati i u kojima će uživati, YouTube algoritam nastoji da gledatelje zadrži na platformi što duže i navedi ih da redovno posećuju ovu veb lokaciju.

 

Kako radi YouTube algoritam?

Prema YouTube-u, algoritam je u osnovi „petlja povratnih informacija u realnom vremenu koja prilagođava video snimke različitim interesovanjima svakog gledaoca“. Odlučuje koji će video zapisi biti predloženi pojedinačnim korisnicima. Ciljevi algoritma su dvojaki: pronaći pravi video za svakog gledaoca i privoleti gledaoce da nastave da gledaju. Iz ovog razloga ni jedna pretraga neće dati ise rezultate. Odnosno svaka pretraga će rezultete personalizovati podacima dotadašnje upotrebe korisnika. Rezultati pretrage se zasnivaju na sledećim faktorima:

 

  • Metapodaci videa (naslov, opis, ključne reči) i koliko se oni podudaraju sa korisnikovim upitom
  • Angažman videa (sviđanja, komentari, vreme gledanja)
YouTube algoritam – Kako da budete gledani

A koji su to parametri koji najviše utiču na YouTube algoritam pročitajte u nastavku teksta.

Uticaj metapodataka

Da biste maksimalno povećali svoje prisustvo u YouTube pretrazi i predloženim video zapisima morate da budete sigurni da su metapodaci dobro optimizovani. To uključuje naslov, opis i oznake (tags) vašeg videa. 

YouTube algoritam – Kako da budete gledani

Kada optimizujete naslov, stavite ključnu reč blizu početka. Dužinu zadržite ispod 50 znakova i potrudite se ga učinite što privlačnijim kako bi privukli što veći broj klikova. Opis videa treba da bude dugačak od 50 do 150 reči. Ključnu reč koristite 1 do 3 puta i potrudite se da ne koristite šablonske opise. Kada optimizujete svoje oznake, prvo koristite ciljanu ključnu reč, a zatim druge po važnosti. Budite usredsređeni na temu, koristite fraze od 1 do 5 reči i držite ih nivou od 100 do 300 znakova.

Dobra optimizacija može biti efikasan način da dobijete više prikaza. Sve je u tome kako korisnici reaguju na video, a u skladu sa time će se ponašati i YouTube algoritam.

 

Objavljujte često

Količina video snimaka i učestalost otpremanja važan su faktor YouTube algoritma. Naročito YouTube-ovog Home page-a. (Početni ekran sa personalizovanom listom novih i zanimljivih video snimaka koji se pojavljuje kada odete na YouTube). Ako možete da povećate broj snimak, a bez da izgubite na kvalitetu, to će svakako pozitivno uticati na vaš kanal. Što više video zapisa objavite, veće su šanse da pogodite pravu žicu. 

Ipak uvek imajte na umu da je kvalitetan sadržaj kamen temeljac bilo kog plana za content na YouTube-u. Ako korisnici vaš sadržaj prepoznaju kao koristan i kvalitetan, budite sigurni da će to uraditi i YouTube algoritam.

 

Relevantnost i učinak

Baš kao i na Google-u i pretraga na YouTube-u ima sličan cilj gde želi da korisnicima prikaže najrelevantnije rezultate za njihove upite. Video zapisi se u YouTube pretrazi rangiraju prema različitim faktorima, ali najvažniji faktori su relevantnost i učinak. 

YouTube algoritam – Kako da budete gledani

Relevantnost podrazumveva koliko se naslov, opis i sadržaj video zapisa podudaraju sa upitom korisnika. Učinak je vezan za to koje video snimke su korisnici izabrali da gledaju nakon sprovođenja sličnih upita. YouTube algoritam želi da ljudima pruži više onoga što im se svidelo u prošlosti. Algoritam takođe uzima u obzir metrike angažovanja, kao što su koliko dugo i koliko videa su korisnici odlučili da pogledaju.

 

Dužina je bitna

Još jedna veoma važna metrika performansi algoritma je trajanje pregleda. Verovatno ćete videti rezličitr savete koji zagovaraju skraćivanje ili produžavanje vaših video zapisa, ali ono što je zaista najvažnije učinite ih što zanimljivijim i zabavnijim za gledanje.

Trajanje pregleda govori YouTube algoritmu koliko je sadžaj zainteresovao korisnike. Pored trajanja i samo angažovanje oko videa, kao što je komentarisanje ili deljenje videa je važan faktor. Što duže trajanje gledanja videa, po mogućstvu do kraja i velika angažovanost, savršen su recept za veću vidljivost na YouTube-u.

 

Digitalni marketing zahteva novi način pristupanja kupcima i nove načine razumevanja ponašanja kupaca. Još zanimljivih tekstova na ovu temu možete pronaći na našem blogu.

YouTube algoritam – Kako da budete gledani

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer