skip to Main Content

Monogram ili signum je vrsta logotipa koja je, čini se, u poslednje vreme sve više zastupljena. Dobija se kombinovanjem dva ili više (najčešće početnih) slova tako da dizajniramo jedinstveno i prepoznatljivo grafičko rešenje.

 

Kako kreirati monogram?

Na prvi pogled iscrtavanje i kombinovanje postojećih grafičkih elemenata slova može izgledati jednostavno. Međutim ako želite da vaš dizajn signuma, odnosno monograma, izgleda profesionalno tako da radi za vaš brend, onda bi trebalo i da pratite neke od smernica i saveta u procesu kreiranja.

brojni monogrami iscratani na crnoj pozadini

Skoro pa po pravilu, ukoliko vaš brend ima dugačko ime onda se preporučuje korišćenje inicijala ili slogova prilikom kreiranja logotipa. Tako na primer International Federation of Choral Music zvuči prilično dugačko, pa smo prilikom dizajna logotipa logično počeli od skraćenice IFCM.

Ako bi se osvrnuli na nešto poznatije brendove svakako bi vredelo pomenuti Louis Vuitton, Under Armor, New York Yankees, CNN, Volkswagen, General Electric, DC Shoes,  Play Station itd.

Kada smo ustanovili šta su monogrami odnosno signumi i kako ih možemo napraviti prepoznatljivim za vaš brend trebalo bi da pojasnimo i sam proces dizajniranja korak po korak.

 

Brief

Prilikom dizajna monograma, kao i kod kreiranja logotipa, jako je važno pre početka izrade jasno definisati:

Čime se kompanija bavi?

Koja je ciljna grupa?

Gde i kako će se monogram koristiti?

O brendu, koje su prednosti, istorijat, lokacija?

Da li želite poslovno ili ležerno rešenje?

Kakav efekat ili osećaj želite da postignete kod klijenata?

 

Koja slova ili slogove koristiti?

Iako se najčešće koriste inicijali odnosno početna slova reči iz naziva to ne mora da bude i pravilo. U glavnom se uzimaju reči koje su najupečatljivije i koje će jasno ukazivati o kom brendu se radi.

Takođe nije nužno koristiti samo slova već se mogu uklapati i brojevi. Tako na primer umesto MMM možete koristiti i 3M ili za B to B umesto BTB koristi se B2B. Prosto treba sagledati sve mogućnosti i odlučiti se za onu koja će ostaviti najjači utisak.

 

Skica

Ovaj korak je karakterističan pogotovu kod dizajna monograma. Dok ste još u procesu stvaranja najbolje bi bilo da ne trošite previše vremena na precizna rešenja već da mogućnosti razradite skicirajući ih na papiru.

Što više crteža imate lakše ćete doći i do rešenja. Vodite računa da ovo ne treba da bude umetničko delo koje ćete okačiti na zid već u ovom koraku treba da sagledate kako se oblici slova mogu uklapati, bez kojih elemenata slova mogu biti čitljiva i nedvosmislena, koji elementi mogu biti zajednički i slično.

Dizajn

Kada jednom budete sigurni da imate dobru skicu treba je prevesti u vektorski oblik na kompjuteru. U ovoj fazi se mogu uočiti mane koje se na papiru ne primećuju pa ih treba ispraviti. To su u glavnom mane vezane za simetrija, debljina linija, razmaci između elemenata itd.

Prednost crtanja monograma na kompjuteru može biti i to što možete koristiti slova iz postojećih fontova i samo ih modifikovati i prilagođavati osnovnoj ideji.

Važno je da vaš logo bude dobro izbalansiran i da bude jasan bez obzira na dimenzije.

 

Boje

Preporuka je da vaš logotip ili simbol uvek dizajnirate crno na belo pre nego što uvedete boje. Na taj način se osiguravate da će vaš signum dobro izgledati bez obzira na način upotrebe.

Povremeno se kreira i greyscale kako bi se prilagodio kontrast određenih elemenata. Ovo obično nije neophodno, ali vredi imati na umu da tako sebi olakšavate izbor boja.

Proverite da li boje brenda već́ postoje odnosno da li su u napred predodređene tako da vaš monogram dobro funkcioniše u ovoj paleti. U suprotnom, izaberite odgovarajuću boju za brend i napravite svoju paletu.

Na internetu postoji veliki broj aplikacija koje vam mogu pomoći u kreiranju paleta boja za vaš brend.

Na kraju potrudite se da testirate vaš monogram u najčešćim slučajevima upotrebe tako što ćete ga ubaciti u odgovarajući mock up.

Jednom kada prođete kroz sve ove korake, vaš monogram je spreman za upotrebu. Ovakva grafička rešenja u glavnom izgledaju odlično na fizičkim proizvodima i poseduje trajni kvalitet koji možete koristiti dugi niz godina.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Back To Top