skip to Main Content

Kako u drugim industrijama tako i u oblasti grafičkog dizajna, bez obzira da li kreirate logo, plakat, brošuru, postove za društvene mreže, veb sajt ili mobilnu aplikaciju važno je da što detaljnije isplanirate ceo proces i da taj proces što više optimizujete. Iako su projekti različiti i uglavnom,  svaki zahteva različiti pristup, ipak je moguće definisati određene korake i optimizovati proces dizajna, kako bi skratili vreme izrade i vaš rad učinili što efikasnijim.

 

Kako optimizovati proces dizajna?

U ovom tekstu ćemo probati da navedemo koji su to koraci.

U slučajevima kada dizajneri rade kao pojedinci, odnosno freelancer-i mnogo je lakše organizovati posao tako što će se odrađivati segment po segment, odnosno task po po task, što kod jednostavnih projekata ne pravi razliku. Međutim kod nešto složenijih i kompleksiji projekata oduzima previše vremena. Sa druge strane, rad u timu je mnogo efikasniji ali je važno definisati i standardizovati proces kako bi se olakšala komunikacija između članova tima i samim tim optimizovali i ubrzali ceo proces.

 

Jedinstveni izvori

Jedan od prvih koraka treba da bude kreiranje dokumenta u kome će se videti jasne smernice za tok dizajna. Najčešće ovaj dokument sadrži korisne linkove, osnovne smernice i vodič za brend, ciljna grupa, rokovi kao i sve korisne informacije koje su važne za projekat. Na primer tematike ako se radi o društvenim mrežama ili strane ako se radi o website-u. Ovaj dokument se može poslati putem e-maila svim članovima tima ili, još bolje, podeliti na nekoj internet lokaciji kojoj svi imaju pristup, na primet sheet na google drive-u. Kod share-ovanih dokumenata prednosti su što mogu biti dopunjavani i prepravljani u realnom vremenu.

 U isto vreme, treba kreirati i jedinstveni direktorijum u kome će biti smešten sav materijal koji stigne od klijenta. Na primer, knjiga grafičkih standarda, logo, palete boja, fotografije, potrebni tekstovi i slično… Kod ovakvog direktorijuma važno je da svi fajlovi budu jasno nazivani i pregledno sortirani po direktorijumima kako bi ih bilo koji član tima lako i brzo pronašao.

 

Šabloni odnosno templatei

Jedan od značajnih koraka koji povećava efikasnost dizajna može biti kreiranje template-a. Uz pomoć šablona odstupanje od dizajnerskih principa brenda se svodi na minimum a određene segmente moguće je rešavati uz jednostavnu promenu teksta, slike ili boje.

Pod šablonima takođe mogu se smatrati i grafički elementi koji se mogu ponavljati kao na primer slike proizvoda sa transparentnom pozadinom, call to action, website i slično.

U zavisnosti od projekta, što više šablona ili skica kreirate učiniće brend bogatijim ali će i značajno pomoći vašem timu da bude produktivniji i fokusira se na druge segmente projekta.

Šabloni ili template-i  ne moraju se isključivo odnositi na dizajn i grafička rešenja već i na taskove, odnosno koristeći prethodna iskustva mogu se kreirati šabloni za same procese koji se odnose na rokove, hronologiju zadataka i slične informacije vezane za plan i menadžment.

 

Brainstorming

Iako postoji osoba koja je odgovorna za projekat i vođa tima vrlo je važno da svi članovi aktivno učestvuju sa idejama. Poželjno je ideje predstavljati kroz skice kako ne bi oduzimale previše vremena a i kako bi članovi tima mogli da unapređuju ideje. Tako se dobija i na vremenu i na kvalitetu konačnih ideja.

Ideje i dizajnerska rešenja je moguće unapređivati i dorađivati u bilo kojoj fazi, ukoliko se radi o online projektima moguće ih je unapređivati čak i pošto su objavljeni ali ipak vodite računa da ne preterujete i neke krucijalne promene ne pravite u poodmaklim fazama projekta.

U poslednje vreme često se koriste i online alati koji omogućavaju promene u realnom vremenu koje dodatno štede vreme.

Tokom brainstorminga poželjno je koristiti mape uma kojima važne informacije i segmente projekta možete sortirati tako da ih je lako vizualno pratiti i odmah praviti neophodne promene. Pravljenjem brzih asocijacija između koncepata, možete generisati vizuelnu mrežu ideja.

Takođe, važno je tokom procesa da šaljete i dobijate povratne informacije.

Proces povratnih informacija u okviru brainstorminga nije samo zahtev za idejama, komentarima, i sugestijama koje treba prihvatati bez razmatranja.

Vaš dizajn treba da bude u skladu sa principima brenda tako da ideje i ako su dobre treba razmotriti jer možda vas neće uputiti u pravom smeru i ne predstavljaju brend na pravi način.

U moderno vreme na internetu postoji sve više korisnih alata koji ubrzavaju proces i povećavaju efektivnost dizajna ali takve ideje možda nisu uvek originalne i ne ističu brend u odnosu na druge, zato je neophodno da tim stalno prolazi kroz proces, vrši selekciju ideja i drži se ključnih komponenata i principa brenda.

 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer