Skip to content

Neki ljudi otkrivaju svet stock fotografija tek kada im prvi put budu potrebne slike za neki projekat. Novi veb sajt za njihovu kompaniju, slike za preuređenje kanala društvenih mreža, marketinške kampanje itd. Stock fotografije su fotografije koje možete kupiti i koristiti u sopstvenim projektima, bez potrebe da angažujete fotografa i samim tim trošite mnogo manje novca i štedite mnogo vremena. Autori odnosno fotografi šalju svoje fotografije kompanijama koje nude velike digitalne kataloge prepune slika koje možete platiti na mreži i preuzeti direktno sa njihovih veb sajtova. Kupujete fotografiju od agencije, a oni zatim dele zaradu sa fotografom.

Brojni su i zagovornici i protivnici upotrebe stock fotografija. Možda je linija slaganja ta da bi stock fotografije mogle biti neprikladne u situacijama kada čitaoci očekuju da vide fotografije pravih osoba, kao što je npr. stranica veb sajta „naš tim“.

 

Da li postoje negativni aspekti stock fotografija?

John Mueller i Lizzi Sassman iz Google-a raspravljali su o prednostima korišćenja stock fotografija i uticaju na veb i pretragu slika.

Da bi započeli razgovor o stock fotografijama, Lizi Sasman, koja se stara o Google’s Search Central dokumentaciji, prvo je postavila pitanje da li postoje argumenti protiv upotrebe stock fotografija.

Mueller potvrđuje da je korišćenje stock fotografija prihvatljiva za upotrebu u svrhu oživljavanja tekstualnog konteksta, ali takođe sugeriše da bi slika trebalo da bude prikladna za publiku.

 

Muller kaže:

“Mislim da ako želite da ih koristite kao dekorativni element na stranici, sasvim je u redu.

Malo više boja u postu ili bilo kom sadržaju koji imamo. će malo začiniti taj sadržaj

Dakle, ako je to, ne znam, članak na temu Noći veštica, a zatim dodajem… ne znam… stock fotografije pauka…

Pretpostavljam da ne biste želeli da ih imate previše realističnu sliku pauka. To bi moglo biti uznemirujuće za neke ljude.”

 

Za i protiv stock fotografija

Zatim su raspravljali o stock fotografijama vezno za pretragu slika. Mueller je hipotetički govorio o postavljanju stock fotografija na Google Seach Central stranicu, koristeći ovaj primer kako bi pojasnio situaciju.

Muller je nastavio:

“Ali mislim da treba imati u vidu da je to stock fotografija. A ako ljudi traže fotografije za Noć veštica, malo je verovatno da bismo se pojavili u rezultatima pretrage za to. Imali bismo tu sliku, ali verovatno, ne znam, 20, 30 drugih sajtova ima istu sliku, i svi imaju licencu za nju, i njeno prikazivanje je u redu.

A možda čak i originalni sajt za distribuciju stock fotografija ima tu sliku u rezultatima pretrage. A ukoliko tražite nešto poput slike za Noć veštica, onda verovatno želite da imate posla sa originalnim veb sajtom.

Nije da bi Search Central dokumentacija trebalo da bude rangirana za taj upit.

Pretpostavljam da je drugi aspekt takođe da ovu fotografiju ne biste rangirali ni u Image Search rezultatima, ali ni to se ne računa. Dakle, (ukoliko)imate druge dobre slike na istoj stranici ili na sajtu… ili ako govorite o veb pretrazi, to neće naškoditi vašoj veb lokaciji.

To je više, to je kao, pa, dekorativno je, ali nije ono o čemu se radi na vašem sajtu. Stoga se nećete rangirati za tu konkretnu fotografiju.

Ali sve ostalo će biti u redu.

Nije da mi kažemo: Oh, ovo je generički sajt. Ne bi trebalo da ga prikazujemo u pretrazi.“

 

Dakle stock fotografija neće imati negativan uticaj na performanse veb sajta, što bi trebalo da umiri sve koji se brinu.

S druge strane, ne očekujte da će se stock fotografija rangirati u pretraživanju slika.

Postoji bojazan da stock fotografije mnogu da utiču na to da posetioci sajta budu odbijeni njihovim korišćenjem, ali to je slučaj samo ako je stock fotografija upotrebljena u kontekstu koji zahteva autentičnost.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal 

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    Contact Us.

    Name *
    Email Adress *
    Phone *
    Company/Organization *
    Website
    What would you like
    Message *

    Mobile & Mail.

    Back To Top