Skip to content

Neki ljudi otkrivaju svet stock fotografija tek kada im prvi put budu potrebne slike za neki projekat. Novi veb sajt za njihovu kompaniju, slike za preuređenje kanala društvenih mreža, marketinške kampanje itd. Stock fotografije su fotografije koje možete kupiti i koristiti u sopstvenim projektima, bez potrebe da angažujete fotografa i samim tim trošite mnogo manje novca i štedite mnogo vremena. Autori odnosno fotografi šalju svoje fotografije kompanijama koje nude velike digitalne kataloge prepune slika koje možete platiti na mreži i preuzeti direktno sa njihovih veb sajtova. Kupujete fotografiju od agencije, a oni zatim dele zaradu sa fotografom.

Brojni su i zagovornici i protivnici upotrebe stock fotografija. Možda je linija slaganja ta da bi stock fotografije mogle biti neprikladne u situacijama kada čitaoci očekuju da vide fotografije pravih osoba, kao što je npr. stranica veb sajta „naš tim“.

 

Da li postoje negativni aspekti stock fotografija?

John Mueller i Lizzi Sassman iz Google-a raspravljali su o prednostima korišćenja stock fotografija i uticaju na veb i pretragu slika.

Da bi započeli razgovor o stock fotografijama, Lizi Sasman, koja se stara o Google’s Search Central dokumentaciji, prvo je postavila pitanje da li postoje argumenti protiv upotrebe stock fotografija.

Mueller potvrđuje da je korišćenje stock fotografija prihvatljiva za upotrebu u svrhu oživljavanja tekstualnog konteksta, ali takođe sugeriše da bi slika trebalo da bude prikladna za publiku.

 

Muller kaže:

“Mislim da ako želite da ih koristite kao dekorativni element na stranici, sasvim je u redu.

Malo više boja u postu ili bilo kom sadržaju koji imamo. će malo začiniti taj sadržaj

Dakle, ako je to, ne znam, članak na temu Noći veštica, a zatim dodajem… ne znam… stock fotografije pauka…

Pretpostavljam da ne biste želeli da ih imate previše realističnu sliku pauka. To bi moglo biti uznemirujuće za neke ljude.”

 

Za i protiv stock fotografija

Zatim su raspravljali o stock fotografijama vezno za pretragu slika. Mueller je hipotetički govorio o postavljanju stock fotografija na Google Seach Central stranicu, koristeći ovaj primer kako bi pojasnio situaciju.

Muller je nastavio:

“Ali mislim da treba imati u vidu da je to stock fotografija. A ako ljudi traže fotografije za Noć veštica, malo je verovatno da bismo se pojavili u rezultatima pretrage za to. Imali bismo tu sliku, ali verovatno, ne znam, 20, 30 drugih sajtova ima istu sliku, i svi imaju licencu za nju, i njeno prikazivanje je u redu.

A možda čak i originalni sajt za distribuciju stock fotografija ima tu sliku u rezultatima pretrage. A ukoliko tražite nešto poput slike za Noć veštica, onda verovatno želite da imate posla sa originalnim veb sajtom.

Nije da bi Search Central dokumentacija trebalo da bude rangirana za taj upit.

Pretpostavljam da je drugi aspekt takođe da ovu fotografiju ne biste rangirali ni u Image Search rezultatima, ali ni to se ne računa. Dakle, (ukoliko)imate druge dobre slike na istoj stranici ili na sajtu… ili ako govorite o veb pretrazi, to neće naškoditi vašoj veb lokaciji.

To je više, to je kao, pa, dekorativno je, ali nije ono o čemu se radi na vašem sajtu. Stoga se nećete rangirati za tu konkretnu fotografiju.

Ali sve ostalo će biti u redu.

Nije da mi kažemo: Oh, ovo je generički sajt. Ne bi trebalo da ga prikazujemo u pretrazi.“

 

Dakle stock fotografija neće imati negativan uticaj na performanse veb sajta, što bi trebalo da umiri sve koji se brinu.

S druge strane, ne očekujte da će se stock fotografija rangirati u pretraživanju slika.

Postoji bojazan da stock fotografije mnogu da utiču na to da posetioci sajta budu odbijeni njihovim korišćenjem, ali to je slučaj samo ako je stock fotografija upotrebljena u kontekstu koji zahteva autentičnost.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal 

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.