Skip to content

U današnje, moderno vreme svedoci smo da tehnologija, a pre svega internet nudi rešenja i alate koji mogu odmeniti čoveka kako u bilo kojoj industriji tako i u grafičkom dizajnu. Iako, u dizajnu generalno, ovakvi alati mogu biti korisni, inspirativni, često skraćuju vreme izrade i štede novac, generisanje ideja kroz ovakve alate nije uvek najbolje rešenje.

 

Treba li koristiti alate za generički dizajn?

Reč „generički“ odnosi se na dizajn koji nije specifičan ili koji ne sadrži elemente koji ga čine jedinstvenim. Zbog toga ova vrsta dizajna, pogotovu kod logotipa, ne ostavlja trajni utisak na korisnike. U ovom blogu ćemo razmotriti što je generički dizajn logotipa, zašto ga, barem za sada, treba izbegavati i kako kreirati jedinstven i originalan logotip.

Osnovni problem kod generičkog dizajna logotipa je što ne sadrže jasnu poruku o proizvodu ili usluzi koju pruža vaša kompanija. Ono što je još važnije, ovakvi logotipi nisu originalni i unikatni i kod korisnika ostavljaju utisak da su takav logo već negde videli. Generički logotipi sadrže elemente dizajna koji su korišćeni toliko puta da se više ne smatraju za originalne kreacije. Zbog toga lako se zaboravljaju, a često se može desiti da potrošači zamene vaš brend sa nekim drugim. Kako bi izbegli generičko kreiranje logotipa, postoji nekoliko koraka koje možete preduzeti.

 

Istraživanje konkurencije

Pre svega, neophodno je definisati i razumeti ciljnu grupu kojoj se obraćate kao i istražiti konkurenciju. Potrebno je analizirati kakve logotipe imaju kompanije iz iste branše i uočiti njihove prednosti i mane i kako možete unaprediti vaš logotip u odnosu na njihove. Ovaj korak će vam pomoći da imate jedinstven i originalni pristup koji će se izdvajati od ostalih.

Poruka treba da bude jednostavna i jasna, da na najbolji način opisuje vaš brend i pomogne ciljnoj grupi da logotip poveže sa vrednostima i principima koje vaš proizvod ili uslugu razlikuju od drugih. Ovakav efekat se teško postiže sa generičkim dizajnom.

 

Budite originalni

Generički logotipi često povezuju grafičke elemente sa industrijom za koju se dizajn pravi. Tako je već izlizana tema da za kompanije koje se bave trgovinom nekretnina koristite kuću, krov ili zgradu ili na primer za kompanije koje se bave logistikom koristite sliku kamiona ili točkića. Zbog toga je neophodno promeniti pristup ili koristiti prepoznatljive elemente na inovativni način.

Ostanite dosledni ciljevima i misiji vašeg brenda kao i korišćenje karakterističnih detalja po kojima se vaš brend prepoznaje pomoći će vam da dizajn logotipa bude usredsređen na vaše poslovanja, a ne na njegovu generičku verziju.

Ipak potrudite se da ne preterujete sa inovativnošću u dizajnu. Stručno rečeno izbegavajte „overdesign“. Ponekad je dovoljno samo koristiti jednostavnije grafičke elemente kao što je izbor specifičnih oblika, boja, fontova ili simbola  tako da vaš logo učinite jedinstvenim i originalnim. Ovaj korak će vam pomoći da se vaš logotip lakše pamti, prepoznaje i povezuje sa identitetom brenda.

 

Primena

Jedno od osnovnih pravila u dizajnu logotipa je na vreme predvideti njegovu primenu. Važno je testirati logotip na različitim medijima i platformama, ukoliko je to moguće. Kod ovog koraka u mnogome vam može pomoći korišćenje mockup-ova. Logotip bi trebalo da bude čitljiv, jasan i prepoznatljiv kako na velikim bilbordima, tako i na malim reklamnim prospektima, društvenim mrežama, hemijskim olovkama ili mobilnim aplikacijama.

Kreiranje jedinstvenog i prepoznatljivog logotipa je važan korak u izgradnji brenda i stvaranju poverenja sa vašom ciljnom grupom. Dobro dizajniran logo nije samo estetski prihvatljiva grafika, već́ je i ključ za osvajanje novih korisnika. Kada kupuju, potrošači se suočavaju sa mnogo različitih opcija, a za preduzeće je od ključne važnosti da se istakne na tržištu.

Ipak preporuka je da ne treba generički dizajnirane logotipe u potpunosti izbegavati. Često mogu biti inspirativni i skratiti vreme u izboru boja ili fontova kao i u načinu razmišljanja.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

 

 

 

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer