skip to Main Content

Ukoliko do sada niste čuli za TikTok, idealna je prilika da se upoznate sa ovom društvenom mrežom, o kojoj smo već pisali u jednom od naših prethodnih blogova. Na prethodnom linku možete da dobijete odgovor na pitanje šta je TikTok, a u daljem tekstu ćemo se pozabaviti pitanjem zašto je važan TikTok za biznise i zašto je neophodno da već sada budu na ovoj društvenoj mreži.

Ova platforma je već na ozbiljnom putu da premaši broj od milijardu korisnika, što se možda i očekuje u 2021. godini i što će je staviti u rang sa Instagram-om po pitanju dosega. Za početak je samo ova informacija dovoljna da shvatimo koliki je to potencijal za biznise i oglašavanje na ovoj platformi.

devojka drži telefon uperen prema ekranu na čijem displeju je TikTok logo

Zašto je važan TikTok za biznise?

Da biste izvukli najviše od onoga što TikTok može da pruži, kao prvo i osnovno – najbitnije je razumevanje funkcionisanja ove društvene mreže i razumevanje publike, odnosno korisnika koji se tamo nalaze, s obzirom da je ovo društvena mreža koju u najvećem procentu koristi mladja populacija.

Biznisi kojima ciljna grupa obuhvata mladju populaciju trebalo bi odmah da se bace na upoznavanje sa ovom platformom i istraživanje kako izvući maksimum od nje. Ostanite do kraja ovog teskta, jer ćemo upravo o tome i pisati.

 

TikTok činjenice

  • 689 miliona korisnika koristi TikTok na mesečnom nivou
  • 35% marketing profesionalaca planira da koristi TikTok za influenser marketing u 2021.
  • 7 od 10 tinejžera u Americi koristi TikTok

 

Koliko je video format koji je zastupljen na TikTok-u primamljiv korisnicima i koliko utiče na zadržavanje korisnika na platformi, govori i činjenica da su konkurentske platforme, poput Instagram-a i Youtube-a, uveli svoje verzije takvog video formata. U pitanju su Instagram Reels i Youtube Shorts.

 

 

6 načina na koje biznisi mogu da koriste TikTok

Pogledajte 6 ideja kako efikasno iskoristiti TikTok za biznise.

 

  1. Hashtag challenges

Korišćenje hashtag challenges pruža mogućnost korisnicima da kopiraju izazov koji ste vi kao biznis postavili (osmislili) sa jasno smišljenim ciljem u pozadini. Share-ovanje izazova od strane korisnika može da učini da izazov postane viralan i dosta doprinese brendu. Uz pomoć sadržaja ovog tipa možete lako predstaviti svoj proizvod i povećati brand awareness.

 

  1. Influenser marketing

Influenseri imaju veliku moć na TikTok-u. Ova moć se ogleda u velikom reach-u (dosegu) koji može biti napravljen, s obzirom da je TikTok društvena mreža sa najvećim organskim dosegom. Tako se uz pomoć influensera može targetirati prava ciljna grupa i doći do velikog broja korisnika.

 

  1. Tutorijali

Video tutorijali služe da korisnicima objasne i pokažu kako nešto mogu da urade. Najviše su zastupljeni video tutorijali vezani za fashion i make-up, ali je širok spektar tema koje možete da isprobate i vidite kakvi će biti rezultati. Na ovaj način možete da predstavite svoj proizvod i sve njegove benefite, pružite korisnicima bitne informacije o proizvodu i iskoristite influensere za širenje vaših poruka putem tutorijala.

 

  1. UGC (User-generated content)

TikTok predstavlja ogromnu platformu za interakciju sa korisnicima. Kreiranje sadržaja od strane korisnika na temu vašeg brenda ili proizvoda je jedan od najboljih načina da vaš proizvod postane viralan. Na ovaj način ćete dopreti do velikog broja korisnika i naučiti dosta o tome kako korisnici vide vaš proizvod.

 

  1. Giveaways

Kao i na ostalim društvenim mrežama, korišćenje giveaways dovodi do velikog broja interakcija sa korisnicima, jer oni imaju mogućnost da dobiju vaš proizvod, ostvare popust i sl.

 

  1. Live Streams

Brendovi imaju mogućnost da predstave svoj proizvod u realnom vremenu i to na bezbroj kreativnih načina. Na ovaj način mogu iskoristiti prednost Live Stream-a i prikažu svoj proizvod u dužem video trajanju od standardnih dužina.

Još nekoliko saveta

  • Budite autentični
  • Budite u koraku sa trendovima na TikTok-u
  • Koristite relevantne hashtag-ove
  • Odgovarajte na sve komentare i poruke
  • Koristite u videima muziku koja je u trendu
  • Koristite TikTok efekte
  • Radite sa mikro influenserima

 

Iako dosta specifičan zbog potpuno jedinstvenog sadržaja i publike, TikTok predstavlja ozbiljnu platformu koja odredjenim biznisima može doneti dosta benefita. Ukoliko se vaša ciljna grupa sada i ne nalazi na TikTok-u, razmišljajte na duži rok jer samo prisustvo na ovoj platformi može sigurno doprineti rastu vašeg brenda.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Back To Top