skip to Main Content

Kada je u pitanju optimizovanje sadržaja veb sajta korišćenje adekvatnih ključnih reči u tekstu svakako je jedan od najvažnijih segmenata. Ključne reči i fraze pomažu pretraživačima da razumeju sadržaj stranice i adekvatno ga pozicioniraju u rezultatima pretrage. Ono što je još važnije ključne reči omogućavaju korisnicima da pronađu sadržaj koji ih zanima i dobiju najbolji odgovor na njihovu pretragu. Naravno da samo korišćenje ključne fraze u tekstu nije dovoljno, već je bitan kvalitet sadržaja i odgovora koje tekst nudi. Upravo je evolucija pretraživača, na prvom mestu Google-a, išla u smeru da korisnicima ponudi najkvalitetniji i najbolji sadržaj i odgovore. Stoga se postavlja pitanje kako se značaj ključnih reči menjao i koja je pravilna upotreba ključnih reči. John Mueller iz Google-a pokušao je da da odgovor na pitanje koliko puta koristiti ključne reči na stranici i vrednosti reči koje se uklapaju u temu na pravi način.

 

Pravilna upotreba ključnih reči

On je odgovorio na pitanje da li je ciljanje ključnih reči u H1, metaoznakama i na stranici zastarelo zbog svih promena i napredovanja u pretrazi. John je potvrdio vrednost korišćenja ključnih reči (u razumnom opsegu) i uklapanja ključnih reči u temu. Ovi odgovori su vrlo važan uvid u ovo pitanje s obzirom na sve češća dvoumljenja o tome da li je njihov značaj isti kao i ranije, kao i insistiranje brojnih SEO alata da u tekstu mora da se ponavlja ključna fraza određeni broj puta.

Mueller je prvo odgovorio na deo o zahtevu da se ključne reči u tekstu pominju određeni broj puta. Postoji uverenje da Google-ov algoritam dobro reaguje na sadržaj koji sadrži ciljanu ključnu reč određeni broj puta na stranici. Postoji brojni softveri za pisanje sadržaja koji na osnovu najbolje rangiranih sajtova predlažu broj ključnih reči koji bi tekst trebalo da sadrži kao i neke druge preporuke. Ideja da se ključne reči pominju određeni broj puta seže do najranijih pretraživača, pre Google-a.

Generalno koliko puta koristite ključnu reč na stranici, mislim da to zaista nije važno ili da ima smisla. Kada pišete prirodno, to se automatski rešava“, započeo je John odgovor. 

 

A potom je detaljnije obrazložio odgovor. 

A takođe i u vezi sa pojedinačnim ključnim rečima, mislim da je to nešto što nikako ne bih zanemario, ali istovremeno ne bih se previše fokusirao na tačne ključne reči. Pitanja poput korišćenja jednine i množine ili poput različitih načina pisanja pojedinih reči. To je nešto o čemu verovatno ne treba da brinete.

Ali pominjanje onoga o čemu se radi na vašem sajtu i tema za koje želite da vas pronađu, to bih još uvek radio.“

Dakle, posebno ono što ponekad vidimo kada gledamo stvari poput članaka sa vestima, ako sajt sa vestima zaista ne razume SEO, možda će pisati na način koji je više … gotovo poput književnosti koju učitate i shvatite šta to znači, ali tačne reči koje se koriste na stranici zapravo ne odgovaraju upravo toj temi. Dakle, to je nešto gde bih, sa SEO tačke gledišta, ako postoji nešto za šta želite da se rangirate, to i dalje napomenuo na stranici.

Ne bih preterivao sa brojem pominjanja. Ne bih preterivao ni sa sinonimima i brojnim varijacijama. Ali spominjanje (ključne reči) bar jednom definitivno ima smisla.

 

Mueller je u dobrome potvrdio ono što i jeste trend u poslednje vreme, a to je sve veći napredak razumevanja sadržaja od strane pretraživača, kao i nastojanje na što prirodnijem jeziku koji razume većina korisnika. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top