skip to Main Content

Ako ste ikada čuli za WordPress i za optimizaciju sajta, onda ste sigurno čuli i za Yoast SEO. Yoast SEO je popularni WordPress dodatak (plugin) koji je osmišljen da olakša vebmasterima optimizovanje i prilagođavanje sadržaja sajta pretraživačima. Yoast je vrlo moćan alat i odličan je u pravljenju sadržaja koji je prihvatljiv i čitljiv za pretraživače.

Šta Yoast SEO nudi?

Yoast nudi brojne mogućnosti za optimizovanje sadržaja web sajta, da bi on bio što bolji za pretragu kako korisnicima interneta, tako i samim pretraživačima. Yoast dolazi u dve varijante, besplatnoj i premium varijanti. U nastavku teksta upoznaćemo Vas sa nekim od osnovih funkcija koje se nude.

 Optimizacija posta i stranica

Ovo je možda i suštinski deo Yoast-a. Olakšava pisanje naslova i metaopisa (metadescription), kao i njihovo usklađivanje sa standardima koje je odredio Google.

Kao što se vidi sa slike iznad, Yoast nam daje opciju da uređujemo SEO naslov, odnosno najistaknutiji tekst koji se pojavljuje u rezultatima pretrage, zatim metaopis, kratki tekst koji opisuje sadržaj strane i veoma je važan sa aspekta optimizacije, kao i podložak, odnosno putanju koja vodi na stranu sajta. A na samom vrhu daje se pregled kako će postavke koje smo odabrali izgledati u rezultatima pretrage.

Optimizacija prikaza za društvene mreže

Uređivanje prikaza postova na društvenim mrežama može da bude prilično zahtevan posao. Yoast značajno olakšava ovaj posao u okviru WordPress-a, omogućavajući lako kreiranje prikaza. U posebnoj sekciji uređuje se kako će izgledati strana ili članak prilikom objavljivanja na Facebook-u ili Twitter-u. Odabira se šta će biti prikazano kao odabrana slika (featured image), kao i metaopis koji će stajati na svakoj društvenoj mreži.

Optimizacija sadržaja(content-a) na sajtu

 Optimizovanje content-a je podeljeno u nekoliko celina.

Čitljivost (Readibility) Procenjuje čitljivost teksta i daje predloge šta treba ispraviti kako bi popravili čitljivost teksta.

Ključna fraza (Keyword phrase) Deo u koji se upisuje odabrana ključna reč ili ključna fraza koju želite da pozicionirate u pretrazi. Ipak ne treba preterivati sa ključnim rečima zbog keyword stuffing-a (pretrpavanje ključnih reči). Ovo Google nikako ne voli.

Osnovni članak (Cornerstone Content) Obležavanjem ove opcije Yoast dobija informaciju da taj sadržaj za nas ima veliku vrednost. Sadržaj Osnovnog članka je jezgro vašeg sajta. To su najbolji i najvažniji članci na sajtu, i stranice ili postovi koje želite da rangirate najviše u pretraživačima. Članci koji se obležavaju kao osnovni obično su relativno dugi, veoma informativni i kombinuju teme iz različitih blog postova na sajtu, pokrivajući sve ono što je važno za određenu temu. Ako postoji više članaka o sličnoj temi na ovaj način se govori Google-u koji je od njih najvažniji. 

Webmaster Tools

Opcija Webmaster Tools nalazi se na levoj traci u opciji opšte, na sredini ekrana. Ova opcija služi da se sajt potvrdi i poveže sa Google Search Console-om. Pored Google-a, opcija nudi i verifikaciju za Bing, Yandex i Baidu.

Problemi

Yoast redovno obaveštava o eventualnim problemima koji mogu loše uticati na SEO. U slučaju bilo kakve greške dobićete izveštaj.

Na našem sajtu nema nikakvih problema koje Yoast prijavljuje, ali ukoliko nešto nije podešeno kako treba na sajtu problem će biti prijavljen ovde, uz savet na koji način taj problem rešiti.

Izgled pretrage

Pod opcijom opšte u izgledu pretrage određuje se naslov stranice koje prikazuje, npr. „Domen sajta | Kontaktirajte nas“ ili „Domen sajta – Kontaktirajte nas“. Bez obzira za koji separator naslova se odlučite, on će biti korišćen na svim stranicama vašeg sajta. Neki sajtovi koriste WordPress teme koje imaju ugrađene prikaze SEO naslova, i ova ugrađena podešavanja mogu izmeniti podešavanja u Yoast-u. Sledeća opcija rešava ovaj problem.

Vrste sadržaja omogućuju određivanje sadržaja sa sajta koji će biti prikazani u rezultatima pretrage. Da li će to biti na primer samo strane, ili samo članci ili sav sadržaj koji se nalazi na sajtu.

Mediji su opcija koja se uglavnom odnosi na priloge (slike ili video-e) koje su upload-ovani na sajt. Ovi mediji prave URL koji sadrži praktično samo sadržaj priloga koji je upload-ovan na sajt i eventualno naslov, ukoliko je napisan. Preporučena praksa je da ova opcija ostane potvrdna, kako bi se ovi linkovi preusmeravali na sam prilog.

Yoast je jedan on naših omiljenih alata kada treba proveriti kako je veb sajt optimizovan za pretraživače. Veliki broj opcija koje pruža, naročito u svom premium izdanju, od velike su pomoći svakome ko se upusti u posao optimizovanja sadžaja na veb sajtu.

Približili smo Vam osnovne opcije korišćenja Yoast SEO dodatka za WordPress. Ukoliko Vam je sve ovo delovalo previše zahtevno, ili jednostavno želite da ovaj posao prepustite stručnjacima, pošaljite upit i kontaktirajte nas. 

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top