skip to Main Content

Kod Google pretrage, postoje dve vrste rezultata – rezultati pretraživanja i oglasi. Google oglasi se na rezultatima pretrage prikazuju pod oznakom ‘’Oglasi’’ i nalaze se na nekoliko lokacija oko rezultata pretrage. Pozicija oglasa na Google zavisi od više faktora koje ćemo vam objasniti u našem novom tekstu.

 

Kako se određuje pozicija oglasa na Google?

Google pretraga funkcioniše po principu aukcije. Aukcija oglasa je način na koji Google odlučuje koje će oglase prikazati i na koji način ih rangirati, odnosno pozicionirati. Pozicija oglasa na Google zavisi od više faktora, koje ćemo vam objasniti u našem tekstu.

‘’Google Ads’’ izračunava rang za svaki oglas na aukciji. Rang oglasa određuje vašu poziciju kao i da li oglas uopšte ispunjava uslove za prikazivanje.

Faktori koji utiču na rang oglasa

Koji su najvažniji faktori koji utiču na rang oglasa? Google je izdvojio nekoliko najbitnijih i to:

 

Vaša ponuda

Vaša ponuda je maksimalan iznos koliko ste spremni da platite da neko klikne na oglas. To naravno ne znači da će Google svaki klik naplaćivati po iznosu koliko ste uneli. Ukoliko konkurencija ponudi manje od vas, Google će po kliku naplaćivati 0.01€ više od najviše trenutne ponude.

 

Kvalitet oglasa

Drugi bitan faktor koji utiče na rang oglasa je kvalitet oglasa i Landing page Google gleda koliko je vaš oglas relevantan za osobu koja će ga videti. Kada vam je potrebna informacija koliko su Landing page i oglas relevantni za ključne reči koje ste izabrali pogledajte Quality Score. Da biste dobili došli do ovog broja, potrebno je da uđete u sekciju za ključne reči i među kolonama izaberete Quality Score.

Konkurentnost oglasa

Ako dva oglasa oglasa koja se nadmeću za istu poziciju na pretrazi imaju slične rangove oglasa, svaki ima priliku za osvajanje te pozicije. Kako raste razlika u rangu oglasa između dva oglašivača, pobediće onaj višeg ranga, najčešće jer je spreman da plati veći trošak po kliku od konkurenta.

 

Kontekst osobe koja pretražuje

Kod aukcije oglasa, kontekst osobe koja pretražuje je izuzetno bitan. Kada Google računa rang oglasa, on gleda pojmove za pretragu, lokaciju osobe u trenutku pretrage, vrstu uređaja koji koristi (mobilni, desktop računar, tablet…).

Pored navedenih, postoji još nekoliko faktora koje vam pomažu da bolje pozicionirate oglas na Google pretrazi poput ekstenzija. Kada kreirate oglas, imate mogućnost da dodate određene informacije oglasu poput broja telefona, ili linkova do određenih stranica na vašem sajtu.

Na kraju svega, kvalitetniji oglasi obično dovode do nižih cena po kliku, bolje pozicije oglasa a samim tim i do većeg uspeha u oglašavanju na Google pretrazi.

 

Digitizer je za vas pripremio još interesantnih i edukativnih tekstova iz sveta digitalnog marketinga. Kliknite ovde i pronađite temu koja vas zanima.

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer