Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Kada se odlučite za dizajn reklamne majice koju ćete poklanjati lojalnim klijentima, saradnicima i prijateljima, sa ciljem da dodatno promovišete vaš brend, verovatno ne želite da njihov odgovor bude: “Super, hvala, baš mi je jedna takva trebala za fudbal sa ortacima!”. Dakle moraćete ozbiljnije da se posvetite dizajnu od jednostavnog razmišljanja gde ćete štampati logo. Mi nudimo par saveta koje bi mogli da razmotrite prilikom kreiranja ovakve vrste promotivnog materijala.
Promotivni materijal bi svakako trebalo da zauzme mesto u vašoj knjizi grafičkih standarda, jer će dodatno unaprediti prepoznatljivost vašeg brenda na tržištu. Zato je jako važno da ovaj marketinški alat ima upotrebnu vrednost za ljude kojima ga poklanjate, odnosno da ga često koriste u svakodnevnim aktivnostima i samim tim dodatno vas reklamiraju.
Dakle, ono što bi na prvi pogled trebalo da izgleda kao poklon, odnosno znak pažnje, u stvari bi trebalo da bude korisno za saradnike i prijatelja, ali i za marketing vaše kompanije. Kako ponestaje originalnosti u izboru samog promotivnog materijala, upravo unikatni i interesantni dizajn će nekog motivisati da piše olovkom sa vašim logoom ili da okači kalendar koji ste mu vi poklonili.
Dizajn reklamne majice
Tako se vraćamo na početak teksta. Pored kancelarijskog materijala verovatno jedan od najefektnijih poklona može biti i majica ili neki drugi komad garderobe.

Ukoliko pođemo od pretpostavke da se vaš brend primarno ne bavi modom, proizvodnjom sportske ili zaštitne opreme, verovatno ćete, shodno ponudi na tržištu, ipak želite da napravite nešto malo drugačije i dizajnirate originalnu majicu.
Suprotno onome u šta izgleda mnogi ljudi veruju, postupak dizajniranja nije baš toliko jednostavan proces. To je nešto što zahteva nešto više znanja i planiranja. Upravo zato na tržištu ćete se susretati sa mnoštvom jednostavnih i običnih majica, koje ne ostavljaju nikakav utisak na potencijalno tržište. Morate biti sigurni da niste jedan od njih.
Zato pre nego što započnete, zaista bi trebalo da postavite ova pitanja…
Zašto?
Kao i mnogo puta ranije treba da postavite sebi pitanje šta tačno želite da postignete dizajnom majice. Da li pokušavate da promovišete svest o brendu? Da li pokrećete sopstvenu liniju odeće koja će vam osim reklame doneti i nešto profita? Ili samo želite da ostavite dobar utisak koji ćete deliti sa javnošću? Pre nego što dizajnirate, morate imati na umu osnovnu poruku koju želite da pošaljete.
Za koga?
Dizajn vaše majice treba da se poklopi sa ciljnom grupom kompanije. Sigurno da majica neće izgledati isto ukoliko se bavite proizvodima ili uslugama za decu, tinejdžere ili starije poslovne ljude. Takođe u nastavku treba da se zapitate da li će poruka sa majice odgovarati onome kome je i namenjena?
Koga ćete angažovati za ovaj posao?
Često zahtevi tržišta, a još češće budžet, nateraće vas da razmotrite da li možete sami osmisliti majicu ili će vam za ovaj posao biti potreban neko stručniji, a pre svega sa više iskustva. Angažovanje spoljnog saradnika na ovom projektu sigurno neće biti bespotrebno rasipanje novca već naprotiv.
Kako?
Kod ovog pitanja najvažnije je da razmotrite koliko će vaša majica biti aktuelna. Da li majicu želite da koristite kao uniformu, pa će se njen dizajn ponavljati iz sezone u sezonu ili jednostavno želite da je vežete za konkretan dan ili događaj. Od toga vam i zavisi tehnologija kojom ćete je štampati. Ukoliko majica treba duže da potraje i bude otpornija na habanje prilikom pranja, najbolje je da se opredelite za vez. Sa druge strane ukoliko majica treba da bude aktuelna jedan dan ili kraći vremenski period najbolje je opredeliti se za sito štampu ili sublimaciju, koja nudi mnogo više mogućnosti što se tiče dizajna ali je manje otporna na habanje prilikom pranja.

Dizajn?
Ukusi su različiti i trendovi se neprekidno menjaju. Ipak dizajn majice je izuzetno prikladno mesto da iskažete svu svoju kreativnost bez ograničenja u vidu grafičkih pravila. Bilo da ste ilustrator, grafički dizajner ili tipograf, dizajn majice “trpi” sve, barem sve što će privući pažnju.

Iskustvo govori da ono što vidite na ekranu ne mora biti isto i u štampi. Zato se potrudite da pronađete mock up na internetu i što verodostojnije predstavite kako će vaša ideja izgledati na majici kada se odštampa. Već smo govorili da je minimalizam uvek dobro rešenje. Osim što dobro izgleda, obezbedićete da motiv ostane što duže na majici, odnosno da ima manje habanja.
Ako se odlučite za šaljiv dizajn majica potrudite se da ne bude “jeftin”. Dobra “fora” će sigurno naići na publiku čiju ćete pažnju privući a da pritom ne izgleda neozbiljno ili napadno.

I naravno boje! Izbor boja je poželjno da bude u skladu sa bojama vašeg brenda, ali to nije neophodno. Mnogo je važnije da izaberete dobar kontrast sa bojom majice nego da poštujete grafičke standarde. Imajte u vidu da ljudi neće previše vremena stajati ispred vaše majice pokušavajući da pročitaju šta piše.
Na kraju važno je da znate da postoji niz primera gde se promotivni materijal pretvorio u liniju proizvoda pre svega zbog potražnje. U tom slučaju trebalo bi na vreme da planirate kako ćete prodavati i distribuirati te proizvode.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer