skip to Main Content

Kada je SEO u pitanju moramo da shvatimo kako naša ciljana publika traži informacije, kako bismo mogli da ciljamo prave ključne reči i teme. Razumevanje kako publika traži informacije utiče na vašu SEO strategiju.

Način na koji ljudi pretražuju internet se menja. Umesto da jednostavno tražite kratku jednostavnu ključnu reč, sve više ljudi postavlja pitanja kako bi dobili informacije i odgovore koje traže. Ključne reči zasnovane na pitanjima i ključne fraze postaju sve popularnije i moraju biti deo vaše SEO strategije.

Ključne reči zasnovane na pitanjima i SEO

Prema studiji koju je objavio Moz, upiti za pretragu koji počinju sa „Ko“, „Šta“, „Gde“, „Kada“, „Zašto“ i „Kako“ činili su 8% izvršenih pretraga. S obzirom na to da se svakodnevno na Google-u izvrši preko dva biliona pretraživanja, pretrage u formi pitanja čine veliki deo saobraćaja koji ne smete da propustite. 

 

Semantička pretraga

Pogledajmo koje su prednosti optimizovanja za ključne reči zasnovane na pitanjima. Deo Google-ovog algoritma i način na koji kategorizuju rezultate pretrage dolazi od Google-ove tehnologije semantičkog pretraživanja.

Semantika je deo lingvistike koji proučava značenje reči, fraza, rečenica i većih jedinica diskursa. Dakle, u osnovi, semantika je proučavanje jezika i značenja reči koje se u njemu koriste. Kada je u pitanju pretraga na internetu Google koristi semantiku radi razumevanja i identifikovanja namere korisnika i onoga što oni pokušavaju da saznaju. Kada Google to “shvati”, prikazuje rezultate pretraživanja za koje smatra da su najrelevantniji za ono što korisnik traži.

Semantička pretraga uzima u obzir četiri elementa pri odlučivanju šta će se prikazati u rezultatima pretrage:

 

  • Prirodno razumevanje jezika ili „semantike“
  • Kontekst korisnikove pretrage
  • Kontekst toka upita i kako su upiti povezani jedni s drugima
  • Prepoznavanje entiteta kako bi se teme međusobno povezale

 

Ukratko, semantička pretraga je mesto gde Google analizira sve gore navedene informacije i pokušava da razume prirodni jezik koji stoji iza onoga što se traži. Ovo omogućava Google-u da daje relevantnije rezultate pretrage.

 

Ključne reči zasnovane na pitanjima

Sad kad znamo kako funkcioniše semantička pretraga i kako Google pokušava da odgovori na pitanja ljudi, možemo da istražimo šta se dešava kada se postavi pitanje i kako Google zna da kategoriše rezultate pretrage.

Sa neminovnim porastom glasovne pretrage, koja kod nas još uvek nije uzela maha, ali je samo pitanje vremena kada će postati jedan od dominantih načina pretrage, primetićemo i promenu u načinu na koji ljudi pretražuju internet. Glasovni upiti za pretragu poprimaju duži oblik konverzacije. Stoga ovi upiti koriste ključne fraze koje su dosta duže od jedne reči. Budući da pretraga dobija duži oblik, Google uči da koristi ono što kažete i pomoću tehnologije semantičkog pretraživanja utvrđuje nameru vašeg pitanja.

Ključne reči zasnovane na pitanjima i SEO

Google zna da postavljate pitanje kad god upit započinje sa „Ko“, „Šta“, „Gde“, „Kada“, „Zašto“ i „Kako“. Kada Google utvrdi da je upit za pretragu upitna fraza, započinje semantika i pretraživanje. Ako ste ikada ranije postavili pitanje Google-u, možda ste primetili da rezultati pretrage izgledaju nešto drugačije nego što to čine za običnu ključnu reč.

Sad kad razumete kako Google tretira odgovore na pitanja koja korisnici možda postavljaju, svakako se pitate kako da optimizujete svoj sadržaj za pitanja i odgovore. Istraživanje ključnih reči važan je deo svake SEO strategije i postoje načini da se utvrdi koja su pitanja najvrednija i koja korisnici najviše pretražuju.

Ključne reči zasnovane na pitanjima i SEO

Pomoću Google-ovog planera ključnih reči možemo da istražimo ključne reči zasnovane na pitanjima ili ključne fraze koje imaju dobar mesečni promet. Ovo će vam dati dobar uvid u to šta ljudi pretražuju i pitaju.

 

Kako optimizovati sadržaj?

Jedan od najjednostavnijih načina za optimizaciju sadržaja za ključne reči zasnovane na pitanjima je kreiranje često postavljanih pitanja (FAQ) na vašem sajtu. Kada budete imali priliku da analizirate povratne informacije klijenata, često postavljana pitanja koja ste identifikovali pružaće dodatnu vrednost vašim kupcima, preduprediće potencijalne strepnje koje oni mogu da imaju i pružiće vam dobru priliku da se na Google-u rangirate za ključne reči zasnovane na pitanjima.

Ovo će omogućiti i kreiranje kvalitetnog sadržaja koji pruža prave informacije i odgovara na sve upite koji koriste ključne reči zasnovane na pitanjima. Google će svakako znati da ceni kvalitet vašeg sadržaja, a njegov algoritam će vaš sadržaj nagraditi dobrim poziziciajama u pretrazi. Naravno, što je neka ključna reč ili fraza popularnija, teže će i biti kreirati sadržaj koji će se kvalitetom izdvajati od konkurencije.

Ključne reči zasnovane na pitanjima i SEO

Pružanje vrednosti kupcima odgovaranjem na njihova pitanja može biti dobar način za stvaranje potencijalnih klijenata za vaše poslovanje.

 

Ukoliko vam se svideo ovaj tekst, još kvalitetnog sadržaja pronađite ovde.

Ključne reči zasnovane na pitanjima i SEO

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer