Skip to content

Kada je SEO u pitanju moramo da shvatimo kako naša ciljana publika traži informacije, kako bismo mogli da ciljamo prave ključne reči i teme. Razumevanje kako publika traži informacije utiče na vašu SEO strategiju.

Način na koji ljudi pretražuju internet se menja. Umesto da jednostavno tražite kratku jednostavnu ključnu reč, sve više ljudi postavlja pitanja kako bi dobili informacije i odgovore koje traže. Ključne reči zasnovane na pitanjima i ključne fraze postaju sve popularnije i moraju biti deo vaše SEO strategije.

veliki broj znakova pitanja položenih na crnoj podlozi

Prema studiji koju je objavio Moz, upiti za pretragu koji počinju sa „Ko“, „Šta“, „Gde“, „Kada“, „Zašto“ i „Kako“ činili su 8% izvršenih pretraga. S obzirom na to da se svakodnevno na Google-u izvrši preko dva biliona pretraživanja, pretrage u formi pitanja čine veliki deo saobraćaja koji ne smete da propustite. 

 

Semantička pretraga

Pogledajmo koje su prednosti optimizovanja za ključne reči zasnovane na pitanjima. Deo Google-ovog algoritma i način na koji kategorizuju rezultate pretrage dolazi od Google-ove tehnologije semantičkog pretraživanja.

Semantika je deo lingvistike koji proučava značenje reči, fraza, rečenica i većih jedinica diskursa. Dakle, u osnovi, semantika je proučavanje jezika i značenja reči koje se u njemu koriste. Kada je u pitanju pretraga na internetu Google koristi semantiku radi razumevanja i identifikovanja namere korisnika i onoga što oni pokušavaju da saznaju. Kada Google to “shvati”, prikazuje rezultate pretraživanja za koje smatra da su najrelevantniji za ono što korisnik traži.

Semantička pretraga uzima u obzir četiri elementa pri odlučivanju šta će se prikazati u rezultatima pretrage:

 

  • Prirodno razumevanje jezika ili „semantike“
  • Kontekst korisnikove pretrage
  • Kontekst toka upita i kako su upiti povezani jedni s drugima
  • Prepoznavanje entiteta kako bi se teme međusobno povezale

 

Ukratko, semantička pretraga je mesto gde Google analizira sve gore navedene informacije i pokušava da razume prirodni jezik koji stoji iza onoga što se traži. Ovo omogućava Google-u da daje relevantnije rezultate pretrage.

 

Ključne reči zasnovane na pitanjima

Sad kad znamo kako funkcioniše semantička pretraga i kako Google pokušava da odgovori na pitanja ljudi, možemo da istražimo šta se dešava kada se postavi pitanje i kako Google zna da kategoriše rezultate pretrage.

Sa neminovnim porastom glasovne pretrage, koja kod nas još uvek nije uzela maha, ali je samo pitanje vremena kada će postati jedan od dominantih načina pretrage, primetićemo i promenu u načinu na koji ljudi pretražuju internet. Glasovni upiti za pretragu poprimaju duži oblik konverzacije. Stoga ovi upiti koriste ključne fraze koje su dosta duže od jedne reči. Budući da pretraga dobija duži oblik, Google uči da koristi ono što kažete i pomoću tehnologije semantičkog pretraživanja utvrđuje nameru vašeg pitanja.

crtež ženskog lica pored ikone za glasovnu pretragu na internetu

Google zna da postavljate pitanje kad god upit započinje sa „Ko“, „Šta“, „Gde“, „Kada“, „Zašto“ i „Kako“. Kada Google utvrdi da je upit za pretragu upitna fraza, započinje semantika i pretraživanje. Ako ste ikada ranije postavili pitanje Google-u, možda ste primetili da rezultati pretrage izgledaju nešto drugačije nego što to čine za običnu ključnu reč.

Sad kad razumete kako Google tretira odgovore na pitanja koja korisnici možda postavljaju, svakako se pitate kako da optimizujete svoj sadržaj za pitanja i odgovore. Istraživanje ključnih reči važan je deo svake SEO strategije i postoje načini da se utvrdi koja su pitanja najvrednija i koja korisnici najviše pretražuju.

Pomoću Google-ovog planera ključnih reči možemo da istražimo ključne reči zasnovane na pitanjima ili ključne fraze koje imaju dobar mesečni promet. Ovo će vam dati dobar uvid u to šta ljudi pretražuju i pitaju.

 

Kako optimizovati sadržaj?

Jedan od najjednostavnijih načina za optimizaciju sadržaja za ključne reči zasnovane na pitanjima je kreiranje često postavljanih pitanja (FAQ) na vašem sajtu. Kada budete imali priliku da analizirate povratne informacije klijenata, često postavljana pitanja koja ste identifikovali pružaće dodatnu vrednost vašim kupcima, preduprediće potencijalne strepnje koje oni mogu da imaju i pružiće vam dobru priliku da se na Google-u rangirate za ključne reči zasnovane na pitanjima.

Ovo će omogućiti i kreiranje kvalitetnog sadržaja koji pruža prave informacije i odgovara na sve upite koji koriste ključne reči zasnovane na pitanjima. Google će svakako znati da ceni kvalitet vašeg sadržaja, a njegov algoritam će vaš sadržaj nagraditi dobrim poziziciajama u pretrazi. Naravno, što je neka ključna reč ili fraza popularnija, teže će i biti kreirati sadržaj koji će se kvalitetom izdvajati od konkurencije.

snimak ekrana pretrage u guglu koja daje informativni odgovor

Pružanje vrednosti kupcima odgovaranjem na njihova pitanja može biti dobar način za stvaranje potencijalnih klijenata za vaše poslovanje.

 

Ukoliko vam se svideo ovaj tekst, još kvalitetnog sadržaja pronađite ovde.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.