Skip to content

Za grafički dizajn jako je važno da vaša rešenja budu kreativna i inovativna, a da pritom ne preterate i ne zbunite potrošače za koje dizajnirate, možda ste čuli i izraz „overdesign“. Zato je neophodno da, prilikom dizajniranja, pratite određena pravila i koristite tehnike zbog kojih će vaš dizajn izgledati još atraktivnije.

 

Tehnike kojima možete unaprediti dizajn

Pored osnovnih principa dizajna, kao što su odabir slika, boja i tipografije, kao i postavljanje vizuelne hijerarhije ili poravnanja (alingment) postoje još neke od tehnika koje će dodatno unaprediti vaše dizajnerske veštine.

 

Kontrast

Bilo da se radi o digitalnom ili štampanom mediju jedna od najefektnijih tehnika je postavljanje prave količine kontrasta u dizajnu. Kontrast izaziva privlačenje oka na određeno područje i tako pomaže korisnicima da se fokusiraju na bitne detalje.

crtež kancelarijskog pribora u kontrast bojama

Takođe kreira planove stvarajući efekat dubine ali i vizuelno odvaja grafičke elemente u vašem dizajnu.

 

Balans

Verovatno ste već uhvatili sebe kako gledajući u neki dizajn refleksivno krivite glavu na stranu kako bi olakšali sebi ugao posmatranja. Ovo ne mora nužno da bude pogrešno, ali je bitno da ovakva grafička rešenja koristite u određenim prilikama.

Za sve ostalo potrudite se da uspostavljate ravnotežu u svom dizajnu kao jednu od osnovnih tehnika. Poravnavanje na levu ili desnu stranu može stvoriti prezasićenje i napetost. Zato  grafička rešenja uglavnom najbolje funkcionišu kada su elementi centrirani ili postavljanjem približno iste količine detalja na levu i desnu stranu kao i na vrh ili dno formata.

devojka radi tandem hod

Iskusniji dizajneri često koriste i neka od naprednijih pravila kompozicije. Manje očigledni i suptilniji načini uspostavljanja ravnoteže obično su mnogo efikasniji.

 

Dijagonale

Većina formata u grafičkom dizajna kvadratnog ili pravougaonog oblika pa se i sama rešenja upravljaju prema tome. Kako bi uneli dinamiku i odstupili od ove klasične forme pokušajte da koristite dijagonalne linije unutar kompozicije.

Ova tehnika ne podrazumeva samo jednostavno dodavanje linija, već pokušajte da iskoristite uglove kombinovanjem sa tekstom, slikama ili oblicima.

 

Planovi ili lejeri

Simuliranje dubine u dizajnu je veoma važno jer su grafička rešenja uglavnom dvodimenzionalni. Vaš dizajn možete učiniti znatno atraktivnijim i uzbudljivijim stvarajući 3D iluziju kod posmatrača.

plavuša drži telefon u jednoj ruci a drugom maše

Sa druge strane, smanjenje kontrasta sliku čini “ravnijom” i daje joj ujednačeniji ton tako da otvara prostor za dodavanje novih grafičkih elemenata.

Isto važi i ukoliko želite da posvetlite ili potamnite celu sliku.

 

Filteri

Pre svega bi trebali da zahvalimo Instagram-u na popularizaciji ove tehnike. Filteri se u glavnom koriste za dodavanje specijalnih ili umetničkih efekata, kao i za korekcije određenih nedostataka vaših fotografija.

Filteri se u glavnom koriste u posebnim prilikama kada dizajnom to nalažete ili želite da skratite proces obrade fotografije.

fotografija bez grafičkih elemenata na njoj

Tehnika uključuje kombinovanje između lejera, ubacivanje svetlosti i senke, eksperimentisanje sa izlaženjem grafičkih elemenata iz granica formata ili ramova kao i blurovanje pozadine i elemenata iz drugog plana.

 

Harmonija

Ponavljanje boja ili grafičkih elemenata, odnosno korišćenje paterna može pomoći u postizanju jedinstva i harmonije u kompoziciji.

Takođe ponavljanje oblika različitih dimenzija ili boja može pomoći u uspostavljanju obrazaca što može učiniti vaš dizajn još atraktivnijim.

Formatiranje teksta takođe pomaže u kreiranju harmonije. Tekstom možete postaviti vizuelnu hijerarhiju tako da posmatrač može da poveže delove teksta u okviru dizajna koji se odnose na istu stvar ili tematiku.

Ovo su samo neke od tehnika u okviru teorije dizajna koje smatramo da vaša grafička rešenja mogu učiniti dodatno atraktivnim za posmatrače. Da upotrebimo sportski izraz, prave razliku. Uzmite u obzir da se trendovi u dizajnu neprekidno menjaju i da dizajneri često eksperimentišu sa novim tehnikama koje kasnije prerastaju u pravila.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top