Skip to content

Sigurno ste se već našli u situaciji da imate sliku koja vam se dopada zbog onoga što je na njoj, ali vam esteski baš i ne odgovara. Počev od ličnih fotografija, pa sve do onih  kojim želite da promovišete vaš brend, slikama je često potrebna dorada. U ovom tekstu osvrnućemo se na neke od načina kako editovati slike i poboljšati njihov izgled i kvalitet.

 

Zbog čega su slike toliko važne u marketingu?

Prema istraživanjima, dokazano je da naš mozak reaguje na slike i procesuira ih mnogo brže od bilo kog drugog podatka. Upravo zato, u marketingu i dizajnu, gde imate jako malo vremena da privučete pažnju, slike i fotgrafije su od velikog značaja.

 

Kako editovati slike

Dakle bez obzira da li se radi o fotografijama koje ste sami uslikali, nekog angažovali ili ih jednostavno preuzeli sa interneta trebalo bi da obratite pažnju i pre svega prema nameni prilagodite i unapredite vaše fotografije.

Evo nekih jednostavnih načina kako editovati slike.

 

Crop – sečenje ili kadriranje

Dakle prvo što bi ste mogli da učinite, bilo da želite da fotografiju svedete na određeni format, uklonite neželjene elemente, poboljšate kompoziciju ili naglasite određene delove, sliku ćete “cropovati”.

kropovana fotografija

Ono o čemu treba da vodite računa jeste da vaša izvorna fotografija bude dovoljno velika kako prilikom sečenja ne bi izgubila na kvalitetu.

 

Saturation – prilagođavanje boja

Profesionalni fotografi i dizajneri često kao sledeći korak podrazumevaju  povećavanje  ili smanjivanje intenziteta boja fotografije.

fotografija sa primenjenom saturacijom

Profesionalni fotografi i dizajneri često kao sledeći korak podrazumevaju  povećavanje  ili smanjivanje intenziteta boja fotografije.

Ono o čemu bi trebalo da vodite računa je da svako uređivanja boja fotografija može biti preterano, pa tako da previše dodavanja može dovesti do zasićenja i da slika izgledati neprirodno. Izuzetak je samo ako želite da postignete određeni efekat.

Sa druge strane oduzimanjem boje dobijate umerenije i ujednačenije pa čak i crno bele fotografije koje mogu biti praktičnije za dalji dizajn.

 

Blur – zamagljivanje fotografije

Iako na prvi pogled može izgledati čudno postoje slučajevi kada ćete morati da zamaglite celu ili određene delove fotografije. Na ovaj način osim što ćete dobiti planove odnosno “dubinu” fotografije moći ćete i da naglasite određene delove koje ćete ostaviti kristalno jasnim.

blurovana fotografija

Ovaj efekat najčešće se koristi za pozadinu, pogotovu za tekst koji nije uočljiv ili čitljiv na kristalno čistoj fotografiji ali i za grafička rešenja kojima korišćenje boje ili gradienta nije dovoljno.

 

Brigtness i Contrast – odnos svetlog i tamnog

Povećavanjem kontrasta, odnosno odnosa između svela i senki širi se raspon tonova između i na taj način slika izgleda bogatije od onoga što biste videli u stvarnom životu.

fotografija za različitim kontrastom i brightnessom

Sa druge strane, smanjenje kontrasta sliku čini “ravnijom” i daje joj ujednačeniji ton tako da otvara prostor za dodavanje novih grafičkih elemenata.

Isto važi i ukoliko želite da posvetlite ili potamnite celu sliku.

 

Filteri

Pre svega bi trebali da zahvalimo Instagram-u na popularizaciji ove tehnike. Filteri se u glavnom koriste za dodavanje specijalnih ili umetničkih efekata, kao i za korekcije određenih nedostataka vaših fotografija.

Filteri se u glavnom koriste u posebnim prilikama kada dizajnom to nalažete ili želite da skratite proces obrade fotografije.

fotografija bez grafičkih elemenata na njoj

Naravno za filtere posebno važi ono pravilo da nikako neće valjati ukoliko su prenaglašeni. Sa druge strane pravilno korišćenje filtera itekako može poboljšati fotografiju i dati joj željeni efekat.

Još jedna od mana filtera jeste što svaka aplikacija nudi određeni broj filtera pa se njihovo korišćenje lako uočava.

 

Drugi grafički elementi

Dodavanje grafičkih elemenata kao što su ramovi, maske ili tekst takođe mogu uticati na estetiku same fotografije.

Ukoliko smatrate da vaša fotografija nije dovoljno dobra bez obzira na doradu dodavanje i kombinovanje drugih grafičkih elemenata sa slikom mogu dodatno privući pažnju posmatrača.

Ti elementi bi mogu biti jednostavni ili dekorativni, ilustrovani, dizajnirani, obojeni ili ne, u zavisnosti od stila i tona vašeg projekta.

fotografija sa i bez grafičkih elemenata na njoj

Ovo su samo neke od osnovnih tehnika za početnike kako možete vaše fotografije unaprediti a da vam nije potrebno previše veštine.

Naravno postoje mnogo složenije tehnike za obradu fotografija kao što su na primer dodavanje efekata ili kombinovanje elemenata sa više fotografija ali vam je za njih potrebno puno više vremena i iskustva.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.