skip to Main Content

Još jedan od načina da promovišete brend je da širite informacije slanjem newsletters-a putem e-maila. Prednost ovakvog formata je da ne šaljete suvoparni tekst već da dizajniranim sadržajem privučete pažnju potencijalnih, kao i da učvrstite poverenje postojećih potrošača ili korisnika.

 

Newsletters i kako ih kreirati?

Koje su prednosti ovakve kampanje, i kako ćete je učiniti atraktivnijom potrošačima, pokušaćemo da objasnimo u tekstu koji sledi.

Da biste krenuli sa ovakvom vrstom kampanja potrebno je najpre da se upoznate sa celokupnim procesom i svim ključnim koracima i elementima.

 

Postavite jasne ciljeve

Kao i kod svake druge kampanje da bi kreirali plan i sadržaj vaših newsletter-a neophodno je da definišete šta želite da postignete. Bilo da želite da podelite informacije o novim proizvodima i tehnologijama, povećate broj poseta vašem veb sajtu ili dovedete nove i učvrstite odnos sa postojećim kupcima neophodno je da sadržaj uskladite sa ciljevima.

Kod ovog koraka jako je važno da definišete publiku kojoj želite da se obratite, odnosno da vam primarni cilj ne bude što veći broj adresa, već što veći broj korisnika koje će zainteresovati vaš e-mail.

Kreirajte e-mail bazu

U skladu sa prethodnim korakom jedno od osnovnih pravila kod ovakvih kapanja je da ne šaljete spam i da se korisnici moraju saglasiti da dobijaju vaš e-mail tako što će se dobrovoljno prijaviti (subscribe) za vaše newsletter-e.

Korisnike ćete najlakše privući da se prijave za vaš newsletter tako što ćete kreirati opt-inove u slajdovima, pop-upove ili druge lako uočljive elemente na vašem veb sajtu kojima će jednim klikom dolaziti do forme za prijavljivanje.

Sa druge strane podelite poziv za registraciju na društvenim mrežama. Ako vas ljudi prate na Facebooku ili Instagramu, velike su šanse da će biti zainteresovani za vaš newsletter takođe, zato kada objavljujete sadržaj na svojim stranicama društvenih mreža, postavite i link do obrasca za prijavu.

I treći način na koji možete uvećati e-mail bazu jeste da na kraju svakog blog teksta postavite link za prijavu na newsletter e-mail listu. Ako ih je tekst zainteresovao do kraja, velike su šanse da će želeti da pročitaju još nešto.

U okviru ovog koraka jako je važno da poštujete pravila za slanje newslettera. Što znači da uvek jasno naznačite svoju e-mail adresu i da korisnicima ponudite da se lako odjave sa vaše e-mail liste. Takođe, važno je da   proces prijave nije automatizovan.

Planirajte sadržaj

Sledeći korak u kreiranju newslettera je da vaš e-mail ne bude strogo reklamni već da uključite sadržaj koji se takođe tiče brenda ali da korisnicima bude i dodatno interesantan.

Tako, na primer, možete uključiti savete how to, blog, savete stručnjaka, testemoniale, video materijal ili zakazane događaje kao što su sajmovi, promocije i slično.

 

Dizajn

Kada jednom prođete sve korake vezane za planiranje newslatter strategije, na red dolazi dizajn. I ako sadržaj treba da bude bitniji od forme važno je i da vaš e-mail izgleda privlačno na prvi pogled, ono što se modernim rečnikom kaže, da bude catchy.

Preporučljivo je da ne trošite vreme kako bi dizajnirali svaki newsletter pojedinačno već da kreirate template koji ćete lako prilagođavati sadržaju. Možete kreirati i više template-a ukoliko imate više tema ali se potrudite da se međusobno slažu po stilu, fontovima i bojama. Čak i ako niste u mogućnosti da angažujete profesionalce, na internetu možete pronaći već dizajnirane šablone.

Za template je najvažnije da bude jednostavan i da tekst, slike i ostali materijal možete lako implementirati u njega. Imajte u vidu i da format i dizajn treba prilagoditi mobilnim telefonima jer će većina korisnika upravo tako čitati vaš e-mail, odnosno newsletter.

Dimenzije, naravno, mogu biti različite ali ukoliko niste sigurni najbolje je da širina formata bude 600px sa 30px margine sa obe strane. Dužina se prilagođava sadržaju.

Ipak suština dizajna newsletter-a je da korisnici vole da brzo i lako prelaze preko teksta tako da ne troše previše vremena na čitanje a da dobiju sve potrebne i korisne informacije. Dizajn prilagodite čitaocima, a ne očekujte da se čitaoci prilagođavaju dizajnu.

Ključnu ulogu u dizajnu treba da odigra dobar izbor fotografija. Koristite fotografije i slike koje prate tekst ali i privlače pažnju korisnika, a istovremeno na najbolji način predstavljaju brend. Koristite kompresovane slike koje nisu preteške kako bi se e-mail brzo otvarao.

Na kraju treba dodati detalje koji će obogatiti dizajn vašeg newsletter-a a ujedno usmeriti korisnike na dalje korake. Tako se vraćamo na početak i priču o ciljevima newsletter kampanje pa je možda i jedan od neizostavnih elemenata CAT (call to action) koji usmerava korisnike na posetu sajtu, društvenim mrežama ili kupovinu nekog proizvoda. CAT bi trebalo jasno da se ističe u odnosu na ostatak teksta i bude lako uočljiv.

Isto tako kako možete promovisati newsletter putem društvenih mreža, možete promovisati i društvene mreže putem newsletter-a. Dodavanje linkova, odnosno ikonica osim atraktivnijeg dizajna, podstiču i podizanje svesti o brendu (brend awerness).

Na kraju, iako pretpostavljamo da ste nestrpljivi da pustite newsletter što pre kako bi doneo rezultate, savet je da e-mail pregledate još par puta i testirate ga sa vašim kolegama. Proverite da li ima tipografskih i gramatičkih grešaka kao i funkcionalnost i preglednost. Proverite kako će se vaš e-mail prikazivati na mobilnom telefonu kao i u različitim browserima.

Par dana nakon što pošaljete e-mail proverite analitike kao što su delivery rate (koliko je e-mailova stiglo na adresu), open rate (koliko ih je otvoreno), broj klikova u okviru maila, spam izveštaj i ostale informacije koji vam mogu pomoći kako da unapredite naredne newsletter e-mailove.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer