Skip to content

Još jedan od načina da promovišete brend je da širite informacije slanjem newsletters-a putem e-maila. Prednost ovakvog formata je da ne šaljete suvoparni tekst već da dizajniranim sadržajem privučete pažnju potencijalnih, kao i da učvrstite poverenje postojećih potrošača ili korisnika. Najbolje email marketing kampanje su satkane od efektivno dizajniranih email newslettera.

 

Newsletters i kako ih kreirati?

Koje su prednosti ovakve kampanje, i kako ćete je učiniti atraktivnijom potrošačima, pokušaćemo da objasnimo u tekstu koji sledi.

Da biste krenuli sa ovakvom vrstom kampanja potrebno je najpre da se upoznate sa celokupnim procesom i svim ključnim koracima i elementima.

 

Postavite jasne ciljeve

Kao i kod svake druge kampanje da bi kreirali plan i sadržaj vaših newsletter-a neophodno je da definišete šta želite da postignete. Bilo da želite da podelite informacije o novim proizvodima i tehnologijama, povećate broj poseta vašem veb sajtu ili dovedete nove i učvrstite odnos sa postojećim kupcima neophodno je da sadržaj uskladite sa ciljevima.

Kod ovog koraka jako je važno da definišete publiku kojoj želite da se obratite, odnosno da vam primarni cilj ne bude što veći broj adresa, već što veći broj korisnika koje će zainteresovati vaš e-mail.

Kreirajte e-mail bazu

U skladu sa prethodnim korakom jedno od osnovnih pravila kod ovakvih kapanja je da ne šaljete spam i da se korisnici moraju saglasiti da dobijaju vaš e-mail tako što će se dobrovoljno prijaviti (subscribe) za vaše newsletter-e.

Korisnike ćete najlakše privući da se prijave za vaš newsletter tako što ćete kreirati opt-inove u slajdovima, pop-upove ili druge lako uočljive elemente na vašem veb sajtu kojima će jednim klikom dolaziti do forme za prijavljivanje.

Sa druge strane podelite poziv za registraciju na društvenim mrežama. Ako vas ljudi prate na Facebooku ili Instagramu, velike su šanse da će biti zainteresovani za vaš newsletter takođe, zato kada objavljujete sadržaj na svojim stranicama društvenih mreža, postavite i link do obrasca za prijavu.

I treći način na koji možete uvećati e-mail bazu jeste da na kraju svakog blog teksta postavite link za prijavu na newsletter e-mail listu. Ako ih je tekst zainteresovao do kraja, velike su šanse da će želeti da pročitaju još nešto.

U okviru ovog koraka jako je važno da poštujete pravila za slanje newslettera. Što znači da uvek jasno naznačite svoju e-mail adresu i da korisnicima ponudite da se lako odjave sa vaše e-mail liste. Takođe, važno je da   proces prijave nije automatizovan.

Planirajte sadržaj

Sledeći korak u kreiranju newslettera je da vaš e-mail ne bude strogo reklamni već da uključite sadržaj koji se takođe tiče brenda ali da korisnicima bude i dodatno interesantan.

Tako, na primer, možete uključiti savete how to, blog, savete stručnjaka, testemoniale, video materijal ili zakazane događaje kao što su sajmovi, promocije i slično.

 

Dizajn

Kada jednom prođete sve korake vezane za planiranje newslatter strategije, na red dolazi dizajn. I ako sadržaj treba da bude bitniji od forme važno je i da vaš e-mail izgleda privlačno na prvi pogled, ono što se modernim rečnikom kaže, da bude catchy.

Preporučljivo je da ne trošite vreme kako bi dizajnirali svaki newsletter pojedinačno već da kreirate template koji ćete lako prilagođavati sadržaju. Možete kreirati i više template-a ukoliko imate više tema ali se potrudite da se međusobno slažu po stilu, fontovima i bojama. Čak i ako niste u mogućnosti da angažujete profesionalce, na internetu možete pronaći već dizajnirane šablone.

Za template je najvažnije da bude jednostavan i da tekst, slike i ostali materijal možete lako implementirati u njega. Imajte u vidu i da format i dizajn treba prilagoditi mobilnim telefonima jer će većina korisnika upravo tako čitati vaš e-mail, odnosno newsletter.

Dimenzije, naravno, mogu biti različite ali ukoliko niste sigurni najbolje je da širina formata bude 600px sa 30px margine sa obe strane. Dužina se prilagođava sadržaju.

Ipak suština dizajna newsletter-a je da korisnici vole da brzo i lako prelaze preko teksta tako da ne troše previše vremena na čitanje a da dobiju sve potrebne i korisne informacije. Dizajn prilagodite čitaocima, a ne očekujte da se čitaoci prilagođavaju dizajnu.

Ključnu ulogu u dizajnu treba da odigra dobar izbor fotografija. Koristite fotografije i slike koje prate tekst ali i privlače pažnju korisnika, a istovremeno na najbolji način predstavljaju brend. Koristite kompresovane slike koje nisu preteške kako bi se e-mail brzo otvarao.

Na kraju treba dodati detalje koji će obogatiti dizajn vašeg newsletter-a a ujedno usmeriti korisnike na dalje korake. Tako se vraćamo na početak i priču o ciljevima newsletter kampanje pa je možda i jedan od neizostavnih elemenata CAT (call to action) koji usmerava korisnike na posetu sajtu, društvenim mrežama ili kupovinu nekog proizvoda. CAT bi trebalo jasno da se ističe u odnosu na ostatak teksta i bude lako uočljiv.

Isto tako kako možete promovisati newsletter putem društvenih mreža, možete promovisati i društvene mreže putem newsletter-a. Dodavanje linkova, odnosno ikonica osim atraktivnijeg dizajna, podstiču i podizanje svesti o brendu (brend awerness).

Na kraju, iako pretpostavljamo da ste nestrpljivi da pustite newsletter što pre kako bi doneo rezultate, savet je da e-mail pregledate još par puta i testirate ga sa vašim kolegama. Proverite da li ima tipografskih i gramatičkih grešaka kao i funkcionalnost i preglednost. Proverite kako će se vaš e-mail prikazivati na mobilnom telefonu kao i u različitim browserima.

Par dana nakon što pošaljete e-mail proverite analitike kao što su delivery rate (koliko je e-mailova stiglo na adresu), open rate (koliko ih je otvoreno), broj klikova u okviru maila, spam izveštaj i ostale informacije koji vam mogu pomoći kako da unapredite naredne newsletter e-mailove.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.