skip to Main Content

Da bi Google indeksirao svaku važnu stranicu sajta, potrebno je dati što bolje smernice i učiniti ih što lakšim za pronalaženje. Nakon izrade sajta XML sitemap navodi sav sadržaj i stranice na njmu, osiguravajući da ih Google sve može pronaći i indeksirati, a takođe mu pomaže da razume strukturu sajta. Google je XML Sitemap prvi put uveo 2005. godine.

Sitemap-e su poznate kao protokoli za uključivanje URL-ova jer savetuju pretraživače o tome šta treba pretraživati. One su u suprotnosti s datotekama robots.txt koji su protokol za izuzeće, jer poručuje pretraživačima šta da ne indeksiraju. Obaveštava pretraživače o stranicama na sajtu koje su dostupne za pretraživanje. U slučaju da sajt nema XML sitemap to se od strane pretraživača ne smatra greškom, ali pravljenje Sitemap-a je preporučeno jer može poboljšati SEO.

Zašto koristiti XML Sitemap?

Na kraju svakog reda u Sitemap-u primetićete datum. Ovo govori Google-u kada je poslednji put ažuriran svaki post i pomaže vam u SEO-u, jer želite da Google pretraži vaš ažurirani sadržaj što je pre moguće. Kada se datum promeni i Google dobija informaciju da postoji novi sadržaj koji se može pretražiti i indeksirati. Pored toga Sitemap pobraja sve URL adrese sa sajta. A to uključuje i stranice koje pretraživači ne bi mogli da pronađu bez mape. Daje pretraživačima signale kojim stranicama treba dati prednost  i na taj način prednost indeksiranja. Može se dodati i oznaka koja kaže koje su stranice najvažnije. Google botovi će se tako prvo usresrediti na stranice sa prioritetom.

Takođe mogu se dodati još dve neobavezne oznake koje će proslediti dodatne podatke pretraživačima kako bi im pomogle da pretražuju vašu web lokaciju. Prva, „lastmod“ ih obaveštava kada se poslednji put stranica promenila. Druga, „changefreq“ govori o tome koliko često će stranica biti menjana.

Dodavanje XML Sitemap na sajt

Dodavanje XML Sitemap-a može biti od pomoći da biste proverili da li je Google indeksirao sve stranice na vašem sajtu. Ako postoji velika razlika u broju „podnetih“ i „indeksiranih“ stranica na određenom Sitemap-u, trebalo bi proveriti da li postoji neka greška na sajtu.

Ako imate veoma veliki sajt, ponekad je potrebno podeliti indeksnu mapu sajta. Jedan XML Sitemap je ograničen na 50 000 URL-ova. U slučaju velikih sajtova koji prelaze ovaj broj stranica dodaje se još jedan XML Sitemap. Za manje sajtove možete da koristite XML Sitemap Generator. Omogućava vam da definišete koliko često se vaše stranice ažuriraju i koji modifikovani datum se koristi. Jednom kada je generator napravio Sitemap, morate ga upload-ovati u root domen sajta. Ukoliko imate sajt rađen u WordPress-u, Yoast plugin ovaj posao čini veoma lakim.

Šta uključiti u XML Sitemap?

Uključite u svoj Sitemap stranice (koje uključuju i postove) koje su važne za sajt. Ovo su stranice koje imaju sadržaj visokog kvaliteta i verovatnije će doneti veći organski saobraćaj na sajt.

Izuzmite stranice sa duplim sadržajem, kao i one sa ‘tankim sadržajem’. Obavezno se uverite da vaš XML Sitemap sadrži polje koje pokazuje vreme poslednje izmene, vrednost koja Google-u daje informacije o tome kada je stranica poslednji put izmenjena. Ovo je korisno u slučajevima kada želite da Google ponovo indeksira neke stranice sajta.

XML Sitemap je koristan za svaki sajt. Svakom sajtu je potreban da bi Google mogao lako da pronađe najvažnije stranice i da zna kada su poslednji put ažurirane.

Ukoliko ste u ovom tekstu saznali nešto novo i interesantno, ovde pročitajte još edukativnih tekstova koje smo pripremili za vas: News & Stories

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer