Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Kao marketari volimo da isprobavamo i testiramo nove stvari. Naravno svako novo istraživanje je mač sa dve oštrice. Uvek postoji mogućnost da se nešto pokaže neočekivano dobro i da bude neviđeni hit ili da bude potpuni promašaj.
Jedna od stvari koja je eksplodirala svuda u svetu i pokazala se kao potpuni hit je upravo aplikacija TikTok.
Rast TikTok-a od nastanka do danas
Navike potrošača se menjaju, a samim tim se i tržište prilagođava. Prema najnovijim istraživanjima prosečno provedeno vreme na društvenim mrežama se konstantno povećava.
To vreme se deli na sve društvene mreže koje drže glavna mesta već duži vremenski period (Facebook, Instagram, itd). Ali od nedavno njima se pridružio još jedan ozbiljan igrač, a to je TikTok.
TikTok je aplikacija koja služi za deljenje zanimljivog video sadržaja. Za samo nepune dve godine TikTok je postao 4. najveća platforma na svetu. Sa više od 500 miliona aktivnih korisnika svi marketari bi trebalo da obrate pažnju na ovu platformu i da je u 2020. godini uključe u svoj sistem rada.
A evo i 4 razloga zbog čega.
Izgradnja zajednice
Način na koji ljudi koriste društvene mreže se menja. Postaje manje bino šta radite kao pojedinac, a više ono što možete da radite kao zajednica.
Deljenje ideja, započinjanje razgovora sa istomišljenicima, izgradnja projekta – to je ono što je sad važno. Glavni kanali su to uvideli, usresređujući se na grupe kao deo svoje strategije. Facebook sada ima preko 400 miliona članova grupe širom sveta.
Iako na TikTok-u nema grupnog elementa, možete se videti da je zajednica ustvari u srcu ove platforme. Veliki deo sadržaja vođen je trendom, a ljudi kreativno reaguju na video snimke drugih ljudi. Dueti su sjajan primer toga, jer korisnici mogu da dodaju odgovore na druge video snimke i na taj način ostvaruju saradnju.
TikTok pruža korisnicima da rade ono što žele.
Anti-marketing
Nove generacije ne vole oglašavanje, čak 51% njih danas koristi opciju blokiranja oglasa. Ovo znači da tradicionalne strategije koje su do sada koristile neće dobro funkcionisati na njima kao na prethodnim generacijama.
Umesto toga, morate biti manje napadni i pokušati da se povežete sa zajednicom. Dobar primer toga je sarađivanje ovih platformi sa samim brendom na najvišem nivou kao što je urađeno na Instagramu uz pomoć korišćenja filtera.
TikTok je idealna platforma za takvo povezivanje sa publikom. Sve što treba da uradite je da prilagodite svoj sadržaj platformi na kojoj se oglašavate.
Korisnici generišu sadržaj
Sadržaj koji je stvorio sam korisnik takođe je jedan od trendova u ovoj godini, a to je povezano upravo sa novom generacijom. 90% nove generacije kaže da im je autentičnost važna u izboru brenda koji će podržavati.
Zbog porasta lažnih vesti, poverenje potrošača u društvene medije je opalo. Iako se svaka platforma naporno trudi da se bori protiv ovog problema, TikTok ima prednost zbog toga što je nov i zbog autentičnog sadržaja koji se plasira na ovoj platformi.
Kao deo strategije osigurajte da korisnici sami generišu vaš sadržaj i posmatrajte kako vaš brend raste.
Instant trend
Na Društvenim medijima se sve brzo dešava i menja. Biti u trendu od suštinske je važnosti ako želite da vas vide kao relevantan brend.
Brzo reagovanje uglavnom povlači i neke loše stvari sa sobom, ali to korisnicima više nije bitno. Korisnici su spremni da oproste lošiji dizajn ukoliko je stvar koja je u trendu usklađena sa vašim sadržajem.
Ova strategija se ne odnosi samo na TikTok već na sve društvene mreže, ali ono što izdvaja TikTok je upravo ta brzina gde kroz samo nekoliko sekundi imate kvalitetan saržaj sa minimalnim naporom.
TikTok okreće igru
TikTok je i dalje nova platforma. Iako nije isprobana, ona ima potencijal da okrene celu igru. U 2020. će biti mnogo promena u marketingu na društvenim mrežama, videćemo kako potrošači reaguju na novu platformu.
Pitanje za sve je, kada se vaša publika prebaci na TikTok, da li ćete biti tu da ih pozdravite?
Digitizer je već na Tiktok-u i čeka vas, pogledajte naš profil webdigitizer.

Made by Andrej Jovanović – Account Manager @Digitizer