skip to Main Content

Google Display oglasi, poznati i kao oglasi na web stranicama ili baner oglasi, su vrsta oglasa koju najčešće susrećemo kada surfujemo internetom. Tu spadaju razne vrste oglasa kao što su photo, gif, html oglasi koje najviše viđamo na internet portalima, ali i ostalim sajtovima.

Oglašavanje na Display-u je važno jer tu ljudi provode sve više svog vremena, što ga čini idealnim kanalom za dostizanje potencijalne ciljne grupe.

Ali kolika je zaista vrednost oglašavanja na display-u?

Display mrežu koriste hiljade oglašavača kako bi se pojavili na mnogobrojnim sajtovima najrazličitijih niša i kategorija, koji prikazuju ovaj tip oglasa. Od velikih, dobro poznatih sajtova, do manjih, usko vezanih za neku manju temu. Najjednostavnije rečeno, Google Display mreža postavljaće display oglase na hiljade sajtova koje odredimo

Google Display oglasi i kreiranje kampanje

Google Display oglasikampanja se kreiraju kroz Google Ads platformu.

Google Display oglasi i kako ih efikasno upotrebiti u kampanji?

Postoje 4 vrste kampanje i to: Google Search, Google Display, Shopping i Video kampanja. U ovom slučaju, biramo drugu opciju, Google Display, i nastavljamo da pratimo proces kreiranja kampanje.

Nakon odabira lokacije, jezika, budžeta, dolazimo do sledeće bitne stavke: ciljanje publike

Ciljanje publike

Putem Display mreže dostižemo do prave publike. Opcije ciljanja nam omogućuju da prikažemo poruku (reklamu, oglas) potencijalnim kupcima na pravom mestu.

Google Display oglasi i kako ih efikasno upotrebiti u kampanji?

Putem različitih opcija možemo pronalaziti publiku putem ključnih reči, demografskih kategorija, interesovanja publike, šta publika aktivno istražuje ili planira i drugo.

Google Display Remarketing kampanje

Pored standardnih opcija, Google Ads nudi mogućnost remarketing kampanja. Kampanje za remarketing koriste se za prikazivanja oglasa korisnicima koji su već posetili vašu web stranicu, ili uradili neku dodatnu akciju na sajtu poput skidanja brošure, popunjavanje korpe za kupovinu i dr.

Prva i najbitnija stvar u celom procesu je kreiranje ‘’Audience’’ u Google Analytics platformi koji želimo da ‘’retargetujemo’’.

Google Display oglasi i kako ih efikasno upotrebiti u kampanji?

U Admin panelu, biramo opciju Audience Definitions i u padajucem meniju Audience. Na novoj stranici, dodajemo novi Audience klikom na dugme ‘’New Audience’’. Google nudi nekoliko mogućnosti, a za potrebe ovog bloga držaćemo se opcije da dodajemo korisnike koji su posetili određenu stranicu sajta.

Nakon odabira publike preostaje još odabir oglasa za potrebe Display kampanje.

Google Display oglasi

Google Display oglasi nude nekoliko vrsta razičitih formata oglasa koji mogu da se prikazuju na Google Display mreži, i to:

  • Responsive Display Ads, Potpuno automatizovano kreiranje oglasa. Sve što je potrebno da uradite je da unesete tekst oglasa, slike i logotip a Google će sam optimizovati oglase
  • Otpremljeni oglasi, oglasi koje sami upload-ujemo radi veće kontrole. Oni mogu biti različitih veličina i formata:

 

    • Slikovni oglasi (GIF, JPG ili PNG format)
    • HTML5 ili AMP HTML kao zip datoteka

Slikovne oglase dizajniramo u programima poput Microsft Powerpointa, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator i dr, dok HTML5 oglase kreiramo u Google Web Designer programu. 

Neke od prednosti Google Display oglasa su mogućnost za remarketing, izgledaju dosta profesionalnije u odnosu na standardnu Google Search kampanju, uz dizajn koji je privlačniji i interesantniji publici.

Ukoliko Vam je ovaj tekst interesantan i zanima Vas kako se kreiraju oglasi za ovu kampanju, pročitajte tekst koji se nalazi na sledećem linku: Kako se prave animirani display oglasi.

Google Display oglasi i kako ih efikasno upotrebiti u kampanji?

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer