Skip to content

Ukoliko ste imali i najmanje dodira sa digitalnim marketingom onda ste najverovatnije čuli za termin buyer persona. Mogli bi reći da je ovo postao već tehnički termin kada je digitala u pitanju. Vrlo je frekventan u upotrebi i negde se podrazumeva da svi razumeju njegovo značenje. Ali, da li je to zaista tako?

U našem tekstu pokušaćemo da vam objasnimo ovaj termin kao i to zašto je toliko važan za svaku dobro planiranu kampanju i strategiju?

 

Šta je buyer persona?

Najkraće rečeno buyer persona je profil koji kreiramo na osnovu istraživanja, a koji skicira ciljanog kupca. Ovaj profil opisuje kako izgleda idealni kupac. Koje su njegove potrebe koje teba zadovoljiti, navike prilikom internet pretrage, najčešće vreme kada se nalazi na internetu, kako donosi odluku da nešto kupi? Ovo su samo neka od ključnih pitanja na koje buyer persona može da nam pruži odgovor.

Buyer persona pomaže biznisu da bolje razume i oseća svoje klijente. Ovo olakšava privlačenje klijenata, ali i zadovoljavanje njihovih potreba.

 

Zašto je buyer persona važna?

Buyer persona pomaže da sve aktivnosti uključene u privlačenje i usluživanje vaših klijenata budu prilagođene potrebama ciljane publike. Ovo možda zvuči lako, ali nije baš tako jednostavno.

Ako zaista obratite pažnju na način na koji se dobar deo kompanija predstavlja publici, počećete da uviđate da većina stavlja akcenat na ono čime se bave, a ne na ono što je potreba klijenata. Ali ovaj pristup je drastično suprotan od načina na koji ljudi donose odluke.

Kada biraju proizvod ili uslugu, ljudi prirodno gravitiraju preduzećima koja poznaju i kojima veruju. A najbolji način za izgradnju poverenja je pokazati iskreno razumevanje i brigu za drugu osobu – u ovom slučaju vaše kupce.

Baš zato treba da pokažete vašim potencijalnim kupcima da rešavate njihove potrebe ili probleme. Tek tada će oni biti otvoreni za istraživanje onoga što imate da ponudite. Upravo kreiranje i korišćenje buyer persona-e vam može pomoći da bolje razumete potrebe vaših kijenata.

 

Kako kreirati buyer persona?

Kreiranje buyer persona-e treba da sadrži kombinaciju internih i eksternih istraživanja. Neki biznisi će morati da stvore više buyer persona kako bi pokrili različite tipove klijenata sa kojima dolaze u kontakt.

Prvo što bi trebalo da uradite prilikom kreiranja persona-e kupca jeste da uradite istraživanje na vašim već postojećim klijentima (pod pretpostavkom da ih imate). To su ljudi koji su zapravo već kupili od vas, pa zato na dobar način predstavljaju ciljanu publiku.

U većini slučajeva moraćete da obavite anketu da biste dobili sve potrebne informacije. Za početak je najbolje kreiranje liste pitanja koja možete koristiti kako bi napravili buyer persona. Ova lista može da sadrži demografske podatke, pitanja o privatnom i profesionalnom životu, pitanja o ciljevima, izazovima i problemima koje im treba rešiti, kao i o navikama ponašanja na internetu… Spektar pitanja koja mogu da se uključe je ogroman, a što ih je više buyer persona postaje korisnija.

Na internetu možete pronaći pomoć u vidu brojnih već pripremljenih obrazaca (Templates) za kreiranje buyer persona. Sa druge strane možda je bolji način, iako zahteva više truda i vremena, da stvorite sopstvenu persona-u koja će na najbolji način poslužiti vašem biznisu.

Nakon sprovođenja istraživanja bićete spremni da stvorite svoju prvu buyer persona-u. Jednom kada je kreirate konastantno radite na njenom poboljšanju kroz komunikaciju sa klijentima. Ovo nije statičan proces i zahteva konstatno angažovanje i ažuriranje.

 

Kako koristiti buyer persona?

Budući da SEO sve više postaje optimizacija korisničkog iskustva, potreba za kreiranjem sadržaja na osnovu buyer persona-e (ili ciljane publike) od vitalnog je značaja za pomoć u generisanju potencijalnih klijenata. Utvrđivanje i razumevanje klijenata prvi je korak ka kreiranju dragocenog sadržaja za vaše posetioce. Buyer persona je ovde od velikog značaja.

Studije pokazuju da personalizovani sadržaj donosi 18 puta veću zaradu od standardnog sadržaja. Ako želite da idealni kupac pronađe vaš biznis na današnjem prezasićenom tržištu, razvoj dobre buyer persona-e i korišćenje tih podataka za pisanje sjajnog sadržaja može biti od velike pomoći.

Naravno ovo je samo jedan mali segment onoga što ona pruža. Može da pomogne u određivanju stila i tona kojim se obraćate vašoj ciljanoj publici, kakva će biti strategija vaših društvenih mreža i još mnogo toga. Ako ne možete da se povežete sa svojom ciljanom publikom na relevantan i smislen način, izgubićete njihovo poverenje i interesovanje. A jednom kada ste izgubili nečije poverenje i interesovanje, prilično je teško vratiti ga.

Razumevanje tipova ljudi koji imaju koristi od vaših rešenja i načina kojima im pomažete da reše neki problem od presudnog je značaja za vaše napore za privlačenje i zadržavanje klijenata.

 

Pripremili smo za vas još puno interesantnih i edukativnih tekstova, postite naš blog i pronađite odgovore na vaša pitanja.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.