Skip to content

U svetu digitalnog marketinga i moru različitih izraza iz te sfere, verovatno ste već više puta čuli za A/B testiranje ili split testiranje. Ukoliko možda i niste, u ovom blogu ćemo vam približiti šta je A/B testiranje i zašto je važno.

 

Šta je A/B testiranje

Kao što i sama reč govori, testiranje nam pruža odredjenu vrstu testa i predstavlja veoma važno sredstvo koje omogućava uvid u to šta dobro funkcioniše, a šta ne. Na osnovu toga nas jasno usmerava ka donošenju pravilnih odluka u obraćanju krajnjim korisnicima naših usluga ili proizvoda.

Kako u životu stalno nailazimo na razna dvoumljenja, koja polaze od najobičnih stvari – šta danas ručati ili koju kafu popiti, pa do nekih većih poput donošenja bitnih odluka, tako se dvoumljenje javlja i prilikom obraćanja ciljnoj grupi. Pitamo se da li je bolje napisati nešto na ovaj ili onaj način ili upotrebiti jednu ili drugu kreativu.

 

Kako početi?

S obzirom da u stvarnom svetu ne postoji magična prečica do saznanja šta najbolje funkcioniše i kako ostvariti najbolju interakciju sa korisnicima, A/B testiranje je prava opcija koja će nam dati jasne odrednice kako na najbolji mogući način prići ciljnoj grupi, ostvariti klikove, lead-ove, konverzije i sl., u zavisnoti od toga šta želimo.

Najbitnije je prvo odrediti koji su vam ciljevi, a potom šta želite da testirate. Da li je u pitanju dizajn oglasa/vizuala, CTA (call to action), copy ili tekst oglasa, starost i pol ciljne grupe ili platforme na kojima će se pojavljivati oglas (Facebok news feed, Facebook Story, Instagram feed, Instagram Story itd. – veliki je izbor).

Na početku kreiranja kampanje u Facebook Business Manager-u, opcija A/B testiranja je dostupna u okviru bilo kog odabranog cilja. Da bi ona bila moguća, potrebno je isključiti optimizaciju budžeta na nivou kampanje i prebaciti je na nivo Ad Set-a (drugog dela kreiranja kampanje). 

Nakon prebacivanja optimizacije budžeta u okviru Ad Set-a i čekiranja A/B testiranja, otvara se opcija koja nas pita šta želimo da testiramo. Na sledećem vizualu se mogu primetiti tri vrste testiranja: Creative, Audience i Placement

U zavisnosti od odabranog cilja na početku, pojavljuje se još jedna opcija testiranja – Delivery optimisation, ukoliko želimo da testiramo impressions, link clicks, landing page views, engagement, reach, app installs itd. – odnosno, ukoliko želimo da testiramo npr. klikove, oglas će se prikazivati onim korisnicima koji će najverovatnije kliknuti na oglas.

Kako funkcioniše A/B testiranje?

Nakon toga što ste odredili šta želite da testirate, ostaje da napravite dve ili više vrste oglasa i pokrenete eksperiment. Da, možete testirati i više od dve vrsta oglasa, odnosno onoliko koliko je neophodno da dobijete ono što želite. Vremenom možete ostavljati one koje daju bolje rezultate, a lošije brisati.

Funkcioniše po principu Facebook-ovog algoritma, njegovog odličnog poznavanja svojih korisnika na platformi, kao i vaših postavki koje ste odredili. Onako kako ste optimizovali oglase, tako će se oni pojavljivati korisnicima, koji su po merilima Facebook-a relevantni za postavljenu optimizaciju. 

Kod praćenja rezultata, veoma je važno proučiti svaki od segmenata i na osnovu njih odlučiti šta treba unaprediti kako bi se najbrže i najefikasnije došlo do željenih ciljeva.

Eksperimenti poput ovih su napravljeni tako da pomognu marketarima da donose bolje strateške odluke u svom poslovanju, pronadju najbolji način za komunikaciju sa svojom ciljnom grupom, a samim tim i ostvare svoje zacrtane ciljeve.

 

Ukoliko vas interesuje još sličnih tekstova, zanimljivih informacija, kao i najnovija dešavanja iz oblasti digitalnog marketinga, pratite naš blog.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.