skip to Main Content

Vođenje društvenih mreža danas je jedan od ključnih aspekata u marketingu svakog ozbiljnog biznisa. Društvene mreže su svakako obeležile poslednju deceniju i u mnogome uticale na društvo kakvo danas poznajemo. Na društvenim mrežama želimo što više interakcije i uključenosti u zajednicu. Cilj je da unesemo elemente našeg ličnog života u Feed-ove i Timeline drugih korisnika. 

 

Da li društvene mreže postaju sve manje društvene?

Nick Cicero, potpredsednik jedne od najpopularnijih streaming platformi Conviva, je možda najbolje definisao promene koje su sve izraženije: „Nalazimo se na prekretnici u kojoj se manje radi o vezama koje uspostavljamo sa ljudima, a sve više o sadržaju koji stvaramo. Sa sve većom dominacijom video sadržaja, sve manje se radi o social graph-u, a mnogo više o zabavi koju stvarate.”

U kojoj meri sve navedeno može da znači da smo u periodu velikih promena kada su u pitanju društvene mreže? Da li prvobitna zamisao o povezanosti sa drugim korisnicima sve više popušta pred potrebom za dobrom zabavom i kvalitetnim sadržajem? Sve više algoritmi definišu šta vidimo u svakoj aplikaciji, i u tom pogledu, više se radi o direktnoj zabavi nego o tome da budete u toku sa svojim prijateljima.

 

TikTok (nije) društvena mreža

Činjenica je da se svaka digitalna platforma koja nije veb sajt ili uslužna aplikacija automatski svrstava u društvene mreže. TikTok je od samih svojih početaka u zajednici deklarisan kao društvena mreža, poput Instagrama, Facebooka i drugih.  Ali da li je to baš tako !?

Po rečima Leroyson Figueira, direktorke jedne londonske marketinške agencije: “Na TikTok-u ne želimo ovu vrstu društvene interakcije. Ne želimo da se bavimo društvenom delatnošću.

Gledamo “filmove”. Na stotine njih, jedan za drugim, i to veoma brzo. Svajpujemo, svajpujemo,svajpujemo. Namerno koristim reč „filmovi“: TikTok nije društveni kanal. To je kanal za emitovanje.”

Ovu tvrdnju u dobrome potvrđuje izjava Blake Chandlee-a, predsednika globalnih poslovnih rešenja u TikTok-u. “Mi nismo društvena mreža poput Facebook-a, mi smo platforma za zabavu.” 

 

U čemu je razlika?

Naglašavajući razliku između TikTok-a i društvenih mreža Blake je naglasio: „Izgradili su (društvene mreže) svoje algoritme na osnovu social graph-a. To je njihova osnovna kompetencija. Mi smo platforma za zabavu. Razlika je značajna.”

Način na koji je TikTok pristupio svom modelu je jedinstven, po tome što više liči na medijsku kompaniju koja distribuira sadržaj, za razliku od društvenog kanala komunikacije koji olakšava interakciju između korisnika.

Kao rezultat TikTok-ovog uspeha, druge platforme sada žele da slede njegov primer. Instagram je kao odgovor ponudio Reels, koji je manje vođen pratiocima, a više onim što pokreće sveukupni engagement.

 

Suština je u algoritmu

Da se vratimo još jednom potpredsedniku Conviva-e: „Stvar sa TikTokom je algoritam za preporuke. Ima toliko ljudi na platformi koji traže i stvaraju kvalitetan video sadržaj. Beskonačna petlja (loop) vas tera da skrolujete dalje.”

Ta formula je ipak veliki razlog zašto se TikTok smatra više društvenom mrežom nego „tradicionalnom“ platformom za zabavu. Te preporuke pružaju isto lučenje dopamina kao što su nekada pružala ažuriranja prijatelja i porodice na Facebook-u i Instagram-u. Ali sada takođe pružaju uzbuđenje otkrivanja nečeg novog.

 

Influenseri su prošlost, vreme je za kreatore

Mogli bi smo reći da je novonastala situacija bacila u drugi plan influensere i na prvo mesto postavila kreatore sadržaja. Brendovi sada traže da rade sa „kreatorima“.

Kreatori su autentičniji i bliži prosečnom konzumentu sadržaja. Pri tome zahtev za brzom proizvodnjom sadržaja je veliki, pa je to idealna situacija da se brendovi upare sa kreatorima koji mogu da isprate traženu brzinu u kreiranju novog kvalitetnog sadržaja.

Na ovaj način, biti na TikTok-u znači razumeti i izgraditi publiku, što zvuči neodoljivo slično onome što tradicionalni TV programi rade decenijama.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: socialmediatoday.com

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer