Skip to content

Vođenje društvenih mreža danas je jedan od ključnih aspekata u marketingu svakog ozbiljnog biznisa. Društvene mreže su svakako obeležile poslednju deceniju i u mnogome uticale na društvo kakvo danas poznajemo. Na društvenim mrežama želimo što više interakcije i uključenosti u zajednicu. Cilj je da unesemo elemente našeg ličnog života u Feed-ove i Timeline drugih korisnika. 

 

Da li društvene mreže postaju sve manje društvene?

Nick Cicero, potpredsednik jedne od najpopularnijih streaming platformi Conviva, je možda najbolje definisao promene koje su sve izraženije: „Nalazimo se na prekretnici u kojoj se manje radi o vezama koje uspostavljamo sa ljudima, a sve više o sadržaju koji stvaramo. Sa sve većom dominacijom video sadržaja, sve manje se radi o social graph-u, a mnogo više o zabavi koju stvarate.”

U kojoj meri sve navedeno može da znači da smo u periodu velikih promena kada su u pitanju društvene mreže? Da li prvobitna zamisao o povezanosti sa drugim korisnicima sve više popušta pred potrebom za dobrom zabavom i kvalitetnim sadržajem? Sve više algoritmi definišu šta vidimo u svakoj aplikaciji, i u tom pogledu, više se radi o direktnoj zabavi nego o tome da budete u toku sa svojim prijateljima.

 

TikTok (nije) društvena mreža

Činjenica je da se svaka digitalna platforma koja nije veb sajt ili uslužna aplikacija automatski svrstava u društvene mreže. TikTok je od samih svojih početaka u zajednici deklarisan kao društvena mreža, poput Instagrama, Facebooka i drugih.  Ali da li je to baš tako !?

Po rečima Leroyson Figueira, direktorke jedne londonske marketinške agencije: “Na TikTok-u ne želimo ovu vrstu društvene interakcije. Ne želimo da se bavimo društvenom delatnošću.

Gledamo “filmove”. Na stotine njih, jedan za drugim, i to veoma brzo. Svajpujemo, svajpujemo,svajpujemo. Namerno koristim reč „filmovi“: TikTok nije društveni kanal. To je kanal za emitovanje.”

Ovu tvrdnju u dobrome potvrđuje izjava Blake Chandlee-a, predsednika globalnih poslovnih rešenja u TikTok-u. “Mi nismo društvena mreža poput Facebook-a, mi smo platforma za zabavu.” 

 

U čemu je razlika?

Naglašavajući razliku između TikTok-a i društvenih mreža Blake je naglasio: „Izgradili su (društvene mreže) svoje algoritme na osnovu social graph-a. To je njihova osnovna kompetencija. Mi smo platforma za zabavu. Razlika je značajna.”

Način na koji je TikTok pristupio svom modelu je jedinstven, po tome što više liči na medijsku kompaniju koja distribuira sadržaj, za razliku od društvenog kanala komunikacije koji olakšava interakciju između korisnika.

Kao rezultat TikTok-ovog uspeha, druge platforme sada žele da slede njegov primer. Instagram je kao odgovor ponudio Reels, koji je manje vođen pratiocima, a više onim što pokreće sveukupni engagement.

 

Suština je u algoritmu

Da se vratimo još jednom potpredsedniku Conviva-e: „Stvar sa TikTokom je algoritam za preporuke. Ima toliko ljudi na platformi koji traže i stvaraju kvalitetan video sadržaj. Beskonačna petlja (loop) vas tera da skrolujete dalje.”

Ta formula je ipak veliki razlog zašto se TikTok smatra više društvenom mrežom nego „tradicionalnom“ platformom za zabavu. Te preporuke pružaju isto lučenje dopamina kao što su nekada pružala ažuriranja prijatelja i porodice na Facebook-u i Instagram-u. Ali sada takođe pružaju uzbuđenje otkrivanja nečeg novog.

 

Influenseri su prošlost, vreme je za kreatore

Mogli bi smo reći da je novonastala situacija bacila u drugi plan influensere i na prvo mesto postavila kreatore sadržaja. Brendovi sada traže da rade sa „kreatorima“.

Kreatori su autentičniji i bliži prosečnom konzumentu sadržaja. Pri tome zahtev za brzom proizvodnjom sadržaja je veliki, pa je to idealna situacija da se brendovi upare sa kreatorima koji mogu da isprate traženu brzinu u kreiranju novog kvalitetnog sadržaja.

Na ovaj način, biti na TikTok-u znači razumeti i izgraditi publiku, što zvuči neodoljivo slično onome što tradicionalni TV programi rade decenijama.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: socialmediatoday.com

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.