U 2023. godini, Instagram je i dalje jedna od najpopularnijih društvenih mreža u svetu. Instagram…
Popularnost kratkog video sadržaja na društvenim mrežama sve je veća i veća. Apsolutni trend svojom pojavom pokrenuo je TikTok, a vrlo brzo Instagram je odgovorio sa Reels formatom. Možda malo po strani ostao je YouTube Shorts, iako vrednost ovih klipova može biti daleko veća nego što smo svesni. Iz YouTube-a su odlučili da objasne Shorts algoritam i način na koji vrednuje ove video zapise.
Činjenica koja se često previđa je ta da je YouTube drugi najkorišćeniji pretraživač posle Google-a. Sa više od 14 milijardi mesečnih poseta
YouTube svakako predstavlja veliki izvor potencijalne publike, a ono na šta želimo da stavimo akcenat kad su u pitanju Shorts video formati je njihova prednost u odnosu na konkurenciju, jer će biti sačuvani upravo u YouTube pretrazi.
Kako funkcioniše YouTube Shorts algoritam?
U Q&A videu YouTube je odgovarao na najčešća pitanja kreatora o tome kako postići što veću vidljivost ovog kratkog video formata, tj. na pitanje kako funkcioniše YouTube Shorts algoritam.

Da li treba mešati Shorts sa dužim video zapisima na kanalu?
Prvo pitanje koje se postavlja je kako YouTube Shorts algoritam reaguje na kanale koji objavljuju Shorts videa iako uobičajeno otpremaju duže video snimke? Da li bi ovo moglo da naškodi njihovom kanalu?
YouTube kaže da je malo verovatno da će objavljivanje Shorts-a naškoditi kanalima koji su se etablirali dužim video snimcima. Zapravo prema njihovim podacima može imati i suprotan efekat.

Predstavnik kompanije sa YouTube-a kaže:
„Nedavno smo uradili analizu gde smo posmatrali rast publike za kanale koji su pravili samo video snimke dugog formata i kanale koji su pravili i dugačke i kratke video snimke. Činilo se da kanali koji su pravili Shorts zapravo rastu brže.
Očekujemo da će potražnja publike za sadržajem kratke forme ostati i dalje aktuelna. Ovo je format koji postaje sve popularniji, i upravo je to razlog zašto smo toliko uložili u testiranje alata za kreiranje na mobilnim uređajima i Shorts discovery.“
Da li gledanje Shorts snimaka utiče na preporuku algoritma za sadržaje dugog formata?
Svaki tip videa ima svoj algoritam za preporuke, a angažovanje sa jednom vrstom sadržaja ne povećava preporuku za druge. To je zato što ljudi imaju različite preferencije gledanja. Ljudi koji vole da gledaju Shorts možda neće biti zainteresovani da gledaju duže video snimke.

„Gledaoci koji gledaju Shorts nisu uvek isti gledaoci koji gledaju sadržaj dužeg formata… Iz tog razloga odvajamo Shorts i sadržaj dugog formata iz istorije gledanja. Dakle, kada neko otkrije novi kanal preko Shorts-a, mi ga trenutno ne koristimo da bismo obavestili koji mu se duži video snimci preporučuju izvan Shorts iskustva.”
Da li postoji korist od pokretanja zasebnog kanala za Shorts?
Iako smo videli da generalno nema problema sa mešanjem kratkog i dugog sadržaja na istom kanalu, mnogi kreatori se odlučuju da pokrenu zaseban Shorts kanal. Postavlja se pitanje kako se odlučiti kada da se pokrene poseban kanal za Shorts?
Iz YouTube-a kažu:
„Pokušajte da grupišete svoje kanale oko slične publike koja uživa u istom ili sličnom sadržaju. Odvojite ih kada vaši gledaoci imaju potpuno različite interese… Ako počnete da gradite različite publike sa različitim interesovanjima, razmislite o tome da napravite poseban kanal.”
Poslednje pitanje koje je postavljeno je da li Shorts algoritam zahteva da kanal otpremi određeni broj video zapisa pre nego što bivaju preporučeni za gledanje? Odogovor je bio da svaki Shorts ima priliku da bude preporučen, čak i prvi koji kanal postavi. Međutim, uvek pomaže imati uspostavljenu određenu publiku.
„Svakom Shorts-u se daje šansa da uspe bez obzira na kanal ili broj video snimaka na kanalu. Učinak Shorts videa zavisi od toga da li ljudi biraju da gledaju i ne preskaču video u Shorts feed-u. Taj angažman publike se često gradi tokom vremena, za razliku od trenutnog.“
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: YouTube
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer