Skip to content

Dizajn ambalaže je jako važan za plasiranje vašeg proizvoda na tržište, ali isto tako i za brend u celosti. Možemo slobodno reći da ono što je knjiga grafičkih standarda za kompaniju, to je i dizajn ambalaže za proizvod. Zato je jako važno da se studiozno posvetite ovom projektu, a mi ćemo probati da vam skrenemo pažnju na konkretne korake i o čemu bi trebalo da povedete računa prilikom kreiranja ambalaže da bi proizvod bio primećen.

package-design-package

Odakle da počnemo?

Ukoliko već imate kvalitetan proizvod koji može da odgovori na zahteve tržišta onda je vaš zadatak da i dizajnom skrenete pažnju na njega.

Pre nego što krenete trebalo bi da postavite sebi 3 osnovna pitanja:

 

  1. Kakav je to proizvod?

 

  1. Kome je namenjen?

 

  1. Kako ćete ga prodavati?

 

Kakav je to proizvod?

Pitanje donosi i niz praktičnih odgovora. Od kakvog je materijala, koje su njegove dimenzije i koliko je proizvod osetljiv? Tako ćete odlučiti da li pakovanje mora da ima dodatna ojačanja i zaštitu, da li bi trebalo da čuva njegovu aromu ili svežinu i da li uopšte zbog veličine treba dizajnirati pakovanje ili pronaći rešenje kako ćete ga osigurati u transportu.

 

Kome je namenjen?

Definišite vašu ciljnu grupu. Da li će proizvod kupovati muškarci, žene, odrasli, deca… Pakovanje bi trebalo da privuče idealnog potrošača.

Pre nego započnete ceo proces dizajna trebalo bi da znate koji su to idealni potrošači, jer od njih zavisi i vaš dizajn. Da li bi trebalo da koristite veća slova kako bi natpisi bili čitkiji za starije potrošače ili bi možda trebalo da koristite jarke boje kako bi vaš proizvod privukao decu.

 

Kako ćete ga prodavati?

Vaš pristup procesu dizajna će se razlikovati ukoliko vaš proizvod želite da plasirate u hiper-marketima, lokalnim i namenskim prodavnicama ili online.

One koje ćete prodavati u hiper marketima moraju da privlače pažnju u gomili drugih, dok oni koje prodajete online moraju da imaju kompaktano pakovanje i da se lako uklapaju jedan na drugi. Tako neće zauzimati previše prostora i neće se mnogo pomerati u transportu.

 Ukoliko vaša ambalaža treba da prati određenu estetiku brenda, obavezno povedite računa o bojama, tipografiji i logotipu.

package-design-online-shop

O čemu treba voditi računa prilikom dizajna ambalaže?

 Osim što ambalaža treba da privuče potrošače postoje i pravila o tome šta sve treba da se nađe od sadržaja na pakovanju.

 

  1. Tekst – Osim naziva, trebalo bi da dodate i tekst koji će detaljnije opisivati o kakvom se proizvodu radi.

 

U zakonskoj ste obavezi i da na ambalaži imate deklaraciju proizvoda. Deklaracija obuhvata naziv proizvoda, vrstu, model, tip, količinu, u zavisnosti od prirode robe i sastav, kao i poslovno ime proizvođača. Za robu iz uvoza moraju da budu navedeni i ime uvoznika i zemlja proizvodnje.

Svakako se obratite nadležnim institucijama, u zavisnosti od proizvoda, šta je sve neophodno da se pronađe od informacija na ambalaži.

 

  1. Slike – Naravno na vama je da odlučite šta od slika želite da se nađe na ambalaži. Svakako da će pakovanje atraktivnije izgledati ukoliko ima više slika a i potrošači će se lakše odlučivati za vaš proizvod ukoliko im je jasno predstavljeno o čemu se radi. Korisno će biti i ukoliko piktogramima objasnite način upotrebe i sl.

 

Interesantno je da se proizvožači neretko, slučajno ili namerno, ogluše o pravilnik o deklarisanju, pa se često susrećemo sa slikama koje potrošače dovode u zabludu.

Na primer, da li ste znali da sliku voća smete da stavite na ambalažu samo ukoliko se radi o prirodnom soku, a čak i tada treba povesti računa u kojoj meri je ceđeni sok razblažen sa vodom? Slična situacija je i kod mlečnih i ostalih prehrambenih proizvoda.

 

  1. Ostale oznake – Svi proizvodi u Srbiji moraju da imaju barkod ili QR kod. Isto tako u zavisnosti od industrije, pogotovo prehrambeni, kozmetički i farmaceutski proizvodi moraju da imaju naznačen i rok upotrebe na ambalaži. Kada je rok upotrebe u pitanju često je neisplativo da se odmah štampa i sa ambalažom, pa je dovoljno da samo isplanirate prostor na kome će se datumi doštampavati ili otiskivati.

 

Određeni proizvodi, za koje je to i naznačeno, moraju da imaju i dodatne oznake kojima se označava da li su lako zapaljivi, opasni po zdravlje i sl.

package-design-specific-marks

Budžet?

Svakako poslednje što želite jeste da vaša ambalaža bude skuplja od samog proizvoda. Iako je primarni cilj da privučete pažnju što više potrošača, važno je i da prepoznaju da je taj proizvod u njihovom platežnom rangu.

Prilikom izrade ambalaže trebalo bi da podelite troškove na jednokratne i one koje ćete imati s‘ vremena na vreme. Tako će vam na primer dizajn, i priprema za štampu biti jednokratni trošak, dok ćete materijale, doradu i pakovanje proizvoda plaćati u zavisnosti od tiraža s‘ vremena na vreme.

 

Konačno dizajn ambalaže!

Jednom kada ste prikupili i isplanirali sve navedene informacije dolazimo i do kreativnog dela – Dizajna (ili barem onoga što je od njega ostalo).

Dobro bi bilo da imate određenu kolekciju pakovanja koje ste već videli. Povedite računa kako su slični proizvodi pakovani. Iako možda imate omiljenu boju ili teksturu, razmislite da li ona na najbolji način odgovara vašem proizvodu, odnosno ciljnoj grupi potrošača.

Postoji mnogo različitih tipova pakovanja. Da li ćete dizajnirati kutiju, kesu, flašu, limenku, teglu ili etiketu zavisi pre svega od samog proizvoda. Različiti tip pakovanja zahteva različiti pristup dizajnu.

Da li ste znali da Tetra Pak nije tip pakovanja već Švedsko-Švajcarska kompanija koja se bavi inovacijama u pakovanju hrane i pića?

package-design-package-types

Na kraju kada jednom završite dizajn ambalaže bilo bi dobro da napravite prototip, odnosno probni primerak, pre nego što uđete u serijsku proizvodnju. Osim što možete proveriti da li vaš proizvod odgovara takvom pakovanju možete i sprovesti dodatna istraživanja šta potrošači misle i eventualno dobiti koristan feedback kako da ga dodatno unapredite.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.