skip to Main Content

Poznato je da je influens marketing već dugo prisutan u promovisanju biznisa. Medjutim, od kako je algoritam društvenih mreža počeo da pridaje veliki značaj video sadržaju, mogućnosti za veliki organski doseg su se proširile i na one brendove i profile na društvenim mrežama koji ne moraju nužno imati veliki broj pratioca.

Ova situacija je iznedrila novo zanimanje u okvirima društvenih mreža koje se naziva kontent kreator ili kreator sadržaja. Kakve veze kontent kreator ima sa influenserima i da li je to isto? Pročitajte u nastavku teksta.

 

Razlika izmedju influensera i kontent kreatora

Često se dešava da se ova dva termina koriste kao sinonimi ili se tumače identično. Sa kime bi trebalo biznisi da saradjuju i koja je razlika između njih?

Pogledajmo koje su glavne razlike između njih i da li biznisi mogu da sarađuju sa influenserima ili kontent kreatorima ili sa oboje.

 

Šta rade influenseri?

Kao što stoji u nazivu, influenseri imaju neki (influens) uticaj – to su ličnosti na društvenim mrežama koji utiču na svoje pratioce da urade ili kupe nešto na osnovu onoga ti influenseri pričaju, rade ili kupuju.

Ovo su npr. fitnes instagrammeri koji vežbaju i istovremeno preporučuju proteinske šejkove i sportsku odeću koju vole. Zatim gurui lepote koji povezuju svaku od svojih paleta senki sa kodovima partnera da bi dobili deo svega što njihovi pratioci kupuju. Zatim modne ličnosti koje postavljaju nove fotografije #ootd (outfit of the day) označavajući svaki uključeni brend.

I mnogi drugi. Influenceri jednostavno dele kako žive svoje živote, promovišući usput proizvode i usluge koje koriste.

 

Šta rade kontent kreatori?

Vrlo jednostavno rečeno, oni kreiraju sadržaj. Njihov opis posla je u njihovom nazivu. Oni kreiraju video zapise, fotografije, grafiku, informativne tekstove, blogove i slično i postavljaju ih na različitim kanalima kao što su Instagram, YouTube, TikTok, njihov lični sajt itd.

Oni se fokusiraju na kreiranje sadržaja koji je zanimljiv pratiocima i na koji pratioci reaguju. Daju dnevne ili nedeljne savete i uputstva, postavljaju tutorijale i objašnjenja u vezi tematike koju obradjuju, prave zanimljive video snimke i slično.

Njihov sadržaj je profesionalan i kvalitetan jer je stvaranje tog sadržaja jedina svrha digitalnih kreatora. Zbog toga imaju tendenciju da privlače veoma angažovanu publiku, čak i ako nije toliko velika. 

 

Influenseri vs kontent kreatori

Kontent kreatori mogu uticati na svoju publiku, a influenseri mogu takodje biti kontent kreatori (mogu kreirati sadržaj). Iako se može činiti da su prilično slični ili čak identični, glavna razlika je u nameri koja stoji iza njihovog rada. 

Međutim, influenseri rade sa namerom da ubede svoje pratioce da kupe određeni brend, proizvod, uslugu itd., obično zato što dobijaju procenat od svake prodaje ili popust na ono što nude. Takodje, influenseri mogu naplatiti naknadu po objavi, na osnovu veličine svojih pratilaca.

Kontent kreatori rade sa namerom da stvore zanimljiv sadržaj koji obrazuje i informiše njihovu publiku. Imaju moć da naprave veliki broj pratioca i obično manje pričaju o sebi, a više o informacijama koje dele.

U svojoj marketinškoj strategiji, može se izabrati rad sa jednom vrstom kreatora ili sa oba — ali treba znati da će svaki dati različite rezultate.

Rad sa influenserom će rezultirati fotografijama i video zapisima koji prikazuju proizvod ili uslugu u njihovom svakodnevnom životu. Influenseru se plaća naknada na osnovu njihove “tarife”, veličine njihove publike, dosega objave i obima (količine) promocije koju rade.

Rad sa kontent kreatorom podrazumeva kreiranje zanimljivog sadržaja koji ima veze sa proizvodima ili uslugama brenda. Ovo može biti tekst na blogu, zanimljiv video, epizoda podkasta i slično. Kreatori sadržaja verovatno imaju sopstveni način naplate, bilo da naplaćuju po napisanom tekstu, kreiranom video materijalu, po satu ili po projektu.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer