Skip to content

Najbolji način da upoznate publiku koja posećuje vaš sajt je putem statistike saobraćaja, a to je ono što Google analitika pruža apsolutno besplatno. U ovom članku ćemo pisati o tome zašto je Google analitika važan alat i kako najlakše postaviti analitiku na WordPress sajt.

Primarni cilj svakog sajta je da privuče što više saobraćaja i posetilaca. Google analitika vam pomaže da osmišljavate adekvatnu strategiju zasnovanu na podacima pokazujući vam statističke podatke koji su od krucijalne važnosti.

Kako najlakše postaviti analitku i videti ko posećuje vaš web-sajt?

Ovaj deo analitike daje odgovor na geografsku lokaciju vaše publike, koji pretraživač je korisnik koristio da poseti sajt. Takođe tu su i druge važne informacije kao što su rezolucija ekrana, JavaScript podrška, Flash podrška, jezik i još mnogo toga.

Ovi podaci su izuzetno korisni i mogu vam pomoći na brojne načine. Možete da koristite ove podatke o korisnicima da biste bili sigurni da će vaš sajt biti kompatibilan sa vašom publikom. Pomoću njih moći ćete da uskladite sajt sa tehničkim mogućnostima većine vaših posetilaca. Time ćete povećati kvalitet korisničkog iskustva što vrlo pozitivno utiče na sveukupnu ocenu vašeg sajta i svakako pozitivno utiče na SEO.

 

Šta ljudi rade kada su na sajtu?

Možete da pratite kuda se korisnici kreću kada su na sajtu, koliko dugo ostaju na sajtu i koja je stopa napuštanja stranica (Bounce Rate). Upotrebom ovih informacija možete smanjiti bounce rate i povećati broj prikaza stranica (Pageview). Takođe možete identifikovati najpopularnije članke, članke koji nisu tako dobri i kakav i koji sadržaj vaši korisnici najviše traže.

 

Kada ljudi posećuju sajt?

Možete odabrati vreme kada ćete objaviti svoj post, vođeni analitikom najposećenijeg perioda u toku dana. Dakle možete uskladiti vreme objavljivanja sadržaja sa periodom najveće posećenosti sajta

 

Kako ljudi pronalaze sajt?

Ovaj odeljak analitike pokazuje odakle su došli korisnici (na primer: pretraživači, direktne veze, refferal saobraćaj). Takođe vam pokazuje koliki procenat posetilaca dolazi iz svakog od ovih izvora. Google analitika vam daje pregled svake od ovih kategorija. Ako je to kategorija pretraživača, onda vam pokazuje koji pretraživač je imao najviše prometa, Google, Yahoo, Bing itd.

 

Kako ljudi komuniciraju sa vašim sadržajem?

Google analitika pokazuje kako vaši korisnici komuniciraju sa sadržajem vašeg sajta. Pokazuje vam koji procenat korisnika je kliknuo na koji link na vašem sajtu i još dosta toga.

Uvidom u aktivnosti korisnika, možete svoj sadržaj prilagođavati svojim korisnicima. Pomaže da se usredsredite na one strategije koje daju rezultate na vašem sajtu. Jednostavno rečeno, nemojte nagađati već se fokusirajte na statistike koje su važne i donosite odluke zasnovane na podacima.

 

Kako da postavite analitiku na sajt?

Google analitika je potpuno besplatna, a sve što vam treba je Google odnosno Gmail nalog za registraciju. Sledite korake da bi ste videli kako najlakše postaviti analitiku. Proces registracije je prilično jednostavan. Nakon što napravite Gmail nalog, ukoliko ga već ne posedujete, treba da posetite Google analitiku kako bi se prijavili. Koraci koji slede su vrlo intuitivni i veoma laki. Tražiće se da imenujete vaš račun analitike, a ovo ime sami određeujete.

Na sledećem ekranu će vam biti omogućen izbor između web-sajta ili mobilne aplikacije. Obavezno izaberite opciju Web, pošto želimo da pratimo saobraćaj na sajtu. 

Nakon toga prikazaće se ekran na kome će biti prikazan Tracking Code za vaš web-sajt. Ovaj kod može biti neophodan u daljim koracima postavljanja analitike.

Dakle nakon što se podesili nalog Google analitike treba da odaberete način na koji ćete analtiku postaviti na sajt. U daljem tekstu smo se opredelili sa najlakši način da se to uradi, a to je pomoću plugin-a MonsterInsights. Ovo je najpopularniji plugin za ovaj posao, a koristi ga preko milion sajtova.

Prvo što trebate da uradite je instalirati i aktivirati MonsterInsights dodatak. Za više detalja pogledajte naš korak po korak vodič za instaliranje ovog WordPress plugin-a.

Po aktiviranju, dodatak će dodati novu stavku menija sa oznakom „Insights“ u vaš WordPress administratorski panel u traci sa leve strane. Klikom ovde pokrenućete postavljanje MonsterInsights-a.

Prvo, od vas će se tražiti da odaberete kategoriju sajta (biznis, blog ili internet prodavnica).

Zatim treba da kliknete na dugme „Connect MonsterInsights“.

Nakon toga će izaći prozor na kome će biti zatraženo da se prijavite ili odaberete Google nalog koji želite da koristite. Onda će se od vas tražiti da dopustite MonsterInsights-u pristup vašem Google analitika nalogu.

Završni korak je odabir računa na Google analitci, koji želite pratiti. Ovde treba da odabrete račun svog sajta koji smo ranije kreilrali, a zatim kliknuti dugme „Complete connection“ da biste nastavili sa instaliranjem.

MonsterInsights će sada povezati Google analitiku na vaš sajt, a ovo je ujedno rešenje za to kako najlakše postaviti analitiku na WordPress sajt? Nakon toga od vas će se tražiti da odaberete preporučena podešavanja za vaš sajt. Podrazumevana podešavanja su najbolja opcija koja odgovara velikoj većini sajtova 

Najbolji deo o MonsterInsights-u je to što možete da pregledate svoje izveštaje sa Google analitike unutar svoje WordPress kontrolne table. Jednostavno u okviru opcije Insights kliknite na dugme Reports i vaši izveštaji analitike su pred vama.

To je sve. Uspešno ste instalirali i postavili Google analitiku na vaš WordPress sajt. Imajte na umu da će Google analitici biti potrebno vremena pre nego što počne da pokazuje analitiku. Ovo je odgovor na pitanje kako najlakše postaviti analitiku na WordPress sajt.

 

Ukoliko želite da se upoznate sa osnovnom terminologijom Google analitike pogledajte naš tekst na ovu temu.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top