skip to Main Content

Kako se povećava broj platformi za deljenje sadržaja, a samim tim i rast i napredovanje tih platformi, sve je više načina za dovodjenje korisnika na sajt. Takodje, povećava se broj i vrste mogućnosti za objavljivanje sadržaja u okviru platformi. Kao jedno od ključnih pitanja postavlja se kako povećati broj klikova na željene linkove u našem sadržaju?

U jednom od prethodnih blogova pisali smo upravo o tim mogućnostima i odredjenim vrstama objava sa hyperlink-om, tačnije o običnom Facebook Hyperlink-u i nešto drugačijem obliku hypelinkovanja – Facebook Carousel-u. 

Pored njih, postoji još dosta načina objavljivanja sadržaja i slanja korisnika na sajt, a u nastavku ovog bloga ćete saznati za neke mogućnosti koje mogu dovesti do povećanja interakcije sa korisnicima (tačnije klikova), a uz pomoć Facebook Business Manager-a.

 

Kako povećati broj klikova na Facebook Hyperlink-u?

Kao što smo pisali u ovom blogu hyperlink objava omogućava korisnicima da ostvare vezu sa drugim sadržajem na Internetu, tačnije da ih odvede na drugi web sajt (Youtube video i sl.) klikom na fotografiju koja je povučena sa tog sajta, i to može da izgleda kao na sledećej fotografiji.

U ovoj situaciji Facebook povlači featured image sa sajta, a i pored toga što dozvoljava dodavanje drugih fotografija u okviru iste objave (slika ispod), ne postoji mogućnost odabira željene fotografije koju ste napravili isključivo za ovu objavu na Facebook-u. 

Tačnije, možete dodati fotografiju koju ste napravili ali kada budete želeli da ona ostane jedina, neće vam uspeti jer Facebook to ne dozvoljava.

Možete dodavati još nekoliko fotografija i tako napraviti Carousel post koji je takodje odličan izbor, ali sada je ideja postaviti jednu željenu fotografiju koja je pravljena za tu objavu, sa ciljem povećanja broja klikova. 

Ukoliko sponzorišete postove, takva objava, sa postavljanjem željene (klikabilne) fotografije može se napraviti u Facebook Business Manager-u, gde niste ograničeni sa formatom fotografije 16:9, kao što je to slučaj kod običnog postavljanja hyperlink objave.

 

Pravljenje hyperlink objave u Facebook Business Manager-u

S obzirom da ćemo u ovom tekstu prikazati ključne korake pravljenja hyperlink objave, detaljnim opisom svih koraka kreiranja kapanje, možemo se pozabaviti u nekom od narednih blogova.

Na početku kreiranja sponzorisane objave morate znati koji vam je cilj i u skladu sa njim odabrati šta želite od ponudjenog. U ovom slučaju je to odgovor na pitanje kako povećati broj klikova na objavi, te je stoga potrebno odabrati Traffic.

Kada se odabere Traffic, prelazi se na Ad set, gde se podešava publika do koje želite da objava dodje, platforme i mesta pojavljivanja sponzorisane objave (Facebook, Instagram, Audience Network, Messanger), kao i budžet i vreme trajanja objave.

Nakon toga se prelazi na kreiranje samog oglasa, tj. sponzorisane objave. Treba znati da postoji mogućnost odabira već objavljenog posta koji se nalazi na Facebook feed-u ali s obzirom da želimo da napravimo novu objavu, koja će klikom voditi na željenu destinaciju, u ovom slučaju biramo Single image or video i dodajemo vizual.

Pored povećanja poseta na Landing stranama na sajtu, na ovaj način možete povećati broj pregleda na Youtube kanalu, a raste i verovatnoća za povećanje broja subscribers-a. Iako Facebook ne voli hyperlinkove koji korisnike odvlače sa njihove platforme i obično im daje manji organski reach, ovo nije slučaj kod sponzorisanih objava.

Kada odaberete željenu fotografiju za sponzorisanu objavu, potrebno je da kopirate i nalepite URL sa sajta. Nakon toga, prelazite na kreiranje opisa objave, a postoji i mogućnost promene skraćenog linka koji se vidi, Headline-a, opisa ispod, kao i CTA button-a (izbor je veći). Nakon ovih podešavanja objava je spremna i možete je pustiti.

Ovakva objava, koja se ne nalazi na Facebook feed-u, je tzv. dark post koji se prikazuje samo odabranoj ciljnoj grupi. On može biti objavljen i na feed-u, u istom obliku i na taj način doprineti povećanju broju interakcija, i to na sledeći način:

Klikom na Page posts iz velikog menija Facebook Business manager-a otvara se novi prozor gde u novom, manjem meniju, postoji odabir Published posts, Scheduled posts i Ads. S obzirom da se radi o sponzorisanoj objavi, biramo Ads, zatim pronadjemo našu objavu i preko Actions kliknemo na Publish. Tako će se objava pojaviti i na Facebook stranici.

Šta kaže analitika?

A šta kaže analitika? Kako povećati broj klikova na objavi, odnosno da li je naša strategija uspešna? Facebook Adverts Manager pokazuje da je CPC (Cost Per Click) testirane objave samo 0.01€, dok analitika sa Youtube-a pokazuje značajan porast boja pregleda videa u periodu trajanja sponzorisane objave na Facebook-u, kao i porast broja subscribers-a.

Uz pravilan pristup, isprobavanje novih opcija, pravljenje AB testova, sve je više različitih mogućnosti za postizanje željenih ciljeva na društvenim mrežama i web sajtovima

 

Za još zanimljivih tekstova iz sveta digitalnog marketinga posetite naš blog.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer