skip to Main Content

Ne treba posebno isticati koliko je danas važno za svaki biznis da bude prisutan i zastupljen na internetu. Dobar i funkcionalan veb sajt u mnogome može unaprediti poslovanje i pomoći da ostvarite kontakt sa ciljanom publikom i potencijalnim budućim klijentima. Upravo zato kao vrlo važno se postavlja pitanje pozicioniranja u rezultatima pretrage. Važno je da li se vaš sajt prikazuje u rezultatima pretrage za ključne fraze koje su važne za vas. S obzirom da je pretraga na mobilnim uređajima u neprekidnom porastu važno je pratiti rezultate rangiranja kako na desktop računarima tako i na moblinim aparatima. John Mueller iz Google-a objašnjava zašto se rezultati za rangiranje za mobilne uređaje i računare mogu razlikovati i koji faktori koji mogu da utiču na to rangiranje.

 

Rangiranje za mobilne uređaje i računare

Pitanje koje je bilo postavljeno je bilo zašto se razlikuju rangiranja na računarima i mobilnim uređajima s obzirom da se već odavno prešlo na mobile-first indeksiranje i da je Google ima samo jedan indeks iz koga prikazuje rezultate.

Mueller je istakao da su indeksiranje i rangiranje dve različite stvari. Samo zato što se nalazimo u okruženju mobile-first indeksiranja to ne znači da će se verzije za mobilne uređaje i računare podjednako rangirati jer su indeksirane kao mobilne.

„Dakle, mobile-first indeksiranje se prvenstveno odnosi na onaj tehnički aspekt indeksiranja sadržaja. A mi koristimo mobile Googlebot za indeksiranje sadržaja. Ali kada sadržaj bude indeksiran, rangiranje je i dalje (nekako) potpuno odvojeno. “

Mueller je zatim objasnio da u nekim situacijama kontekst pretraživača i uređaj koji se koristi tokom pretraživanja mogu promeniti rangiranje. Objasnio je da se za neke pretrage potrebe korisnika razlikuju u zavisnosti od uređaja i to može uticati na rangiranje.

„I normalno je da se rangiranje na računaru i mobilnom uređaju razlikuje. Ponekad je to u vezi sa stvarima poput brzine. Ponekad je to u vezi sa stvarima poput prilagođavanja mobilnim uređajima.

Ponekad je to i u vezi sa različitim elementima koji su prikazani na stranici rezultata pretrage. Na primer, ako pretražujete na telefonu, možda želite još lokalnih informacija jer ste u pokretu. Dok ako pretržujete na desktop-u, možda želite da se više slika ili više video zapisa prikaže u rezultatima pretrage. Stoga smo skloni da pokažemo … različitu kombinaciju različitih tipova rezultata pretraživanja.

I zbog toga se može dogoditi da se rangiranje ili vidljivost pojedinih stranica razlikuju između mobilnih uređaja i računara. I to je u suštini normalno. To je deo našeg načina rangiranja. Ne bih rekao da bi to bilo povezano sa tehničkim aspektom indeksiranja sadržaja. “

Nastavak pitanja se odnosio na to da li je niži rang na mobilnim uređajima posledica brzine učitavanja stranica.

Mueller je odgovorio:

„… Mobile-friendly je definitivno faktor. Tu mogu postojati i drugi faktori, posebno u vezi sa mobilnim uređajima i računarima. To su svojevrsne razlike koje se uvek postoje u pogledu rezultata pretraživanja na mobilnim uređajima i računarima. Ponekad je u pitanju i samo to zato što je to drugi uređaj ili drugačija veza sa internetom, pa u osnovi koristimo različita podešavanja za personalizaciju. “

 

Razlika u rangiranju je zbog personalizacije

Mueller je potvrdio da je indeksiranje na mobilnim uređajima samo indeksiranje i odvojeno od rangiranog dela algoritma.

Takođe je otkrio da personalizacija igra ulogu u povremenim razlikama u rangiranju pretraživanja između pretraživanja na mobilnim uređajima i računarima. On je rekao da se potrebe nekoga na mobilnom uređaju mogu razlikovati od potreba onoga ko je na računaru.

Dakle, ako neko pokušava da dijagnostikuje zašto postoje razlike u rangiranju između uređaja, onda bi možda bilo korisno videti zašto su najbolje rangirane stranice za mobilne uređaje poželjnije od niže rangiranih stranica u kontekstu mobilnog uređaja i personalizacije.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer