Skip to content

Dizajn etikete, kao i celokupni dizajn ambalaže, osim što je praktična potreba za potrošače da dobiju tačne i direktne informacije o proizvodu, ima i važnu ulogu da privuče njihovu pažnju. U svakom slučaju, etikete moraju uticati na podsvest potrošača i prenesu celokupno iskustvo kakav proizvod kupuju.

elegantna flaša vina u rukama

Kako dizajnirati etiketu?

Važno je da pre nego što započnete sa dizajniranjem etikete, odraditi dobar brief i pripremite sav potreban materijal i informacije koje su vam potrebne. Pažljivim planiranjem svih koraka svakako ćete uštedeti vreme u kasnijim fazama procesa.

Odabir ambalaže dolazi pre dizajna etikete. Obratite pažnju na materijal, veličinu/oblik i cene za masovne porudžbine.

Postoje uobičajene veličine etikete za ambalažu kao što su limenke, tegle ili flaše od 750ml i 1l. Sa druge strane postoji karakteristična ambalaža kao što su, na primer, flaše za deterdžent ili alkoholna pića gde oblik i dimenzija etikete zavise pre svega od oblika ambalaže. Sve u svemu, dok god su vam poznate proporcije ambalaže, možete lako kreirati i odgovarajuće dimenzije i oblik etikete koje će vam odgovarati.

Usluga štampe su takođe jako bitne za dizajn etikete. Format etikete, broj boja, UV lak, blindruk, plastifikacija i tiraž mogu uticati na cenu etikete pa samim tim i na dizajn.

Prilikom kreiranja etikete nemojte zanemarivati knjigu grafičkih standarda celokupnog brenda. Uzmite u obzir logo, boje, tipografiju i grafičke elemente koji su standardizovani.

 

Uobičajene vrste etiketa proizvoda

Za svaki proizvod, postoje različite vrste etiketa.

Čak i kada ambalaža ima jednu omotnu etiketu, kao na primer konzerve ili kozmetičke teglice i flašice etiketa će imati vizuelno odvojene delove koji se razlikuju se po sadržaju.

primer dizajna flašice sa suplementima za ishranu

Prednja etiketa

Prednja ili prezentaciona etiketa je ono što nam prvo pada na pamet kada se pomene dizajn etikete. Za mnoge, pogotovu u vinskoj industriji, ova etiketa je vizit karta proizvoda i ima poseban značaj. Prednja etiketa ima ulogu da vizuelno istakne proizvod u odnosu na druge i privuče potrošače.

Obično se sastoji od naziva proizvoda, naziva sorte, ukusa, logotipa, slogana, ukrasnih slika i pratećih informacija kao što su zapremina ambalaže, godina proizvodnje ili poreklo proizvoda. Kod ove etikete količina informacija je svedena na minimum.

 

Zadnja etiketa

Zadnja etiketa sadrži prošireni opis proizvoda, sastojke, bar kod, rok trajanja, sertifikate i druge informacije koje su zakonom regulisane.

Nakon što se potrošač zainteresuje za proizvod kroz prednju etiketu, zadnja etiketa ima ulogu da detaljnije i što jasnije pruži informacije o proizvodu. Vizuelno bi trebalo da bude u skladu sa celokupnim dizajnom etkete, ali će preovladavati sitno ispisan tekst.

kutije sa kremama

Poklopac

Posude kao što su na primer tegle ili plastične kutijice mogu imati etiketu na poklopcu. Funkcija je u suštini ista kao i kod prednje etikete pogotovu kod kozmetičkih proizvoda koji gotovo da nemaju prostora sa strane.

 

Etiketa za vrat boce

Ova etiketa ima ulogu da dodatno obogati vizuelni efekat ambalaže. U glavnom imaju minimum informacija kao što su eventualno logo brenda i naziv proizvoda. Najčešće ih praktikuju proizvođači piva i vina.

 

Dizajn

Etikete su namenjene stvaranju jedinstvenog vizuelnog identiteta za određeni proizvod unutar brenda kompanije. Ovo podrazumeva strateško kreiranje tako da etiketa bude jedinstvena i originalna a da ne odstupa od celokupnog stila brenda.

Dešavaće se da ćete morati da planirate više varijacija istog dizajna etikete, u slučajevima kada postoje drugi proizvodi u istoj liniji samo različitog mirisa, ukusa. Čak i kada nemate druge proizvode u seriji, dobro je ostaviti prostora za ideje u slučaju da se doda još proizvoda. Neke od proverenih tehnika su kreiranje etikete koja radi u različitim bojama ili koja može lako da zameni slike sličnog stila. Napravite šablon etikete tako da uz eventualnu promenu slike ili boje dobijete sasvim novi dizajn.

primer različitih mockupova na teglama

Napravite Mockup

Jedan od najboljih načina da testirate vašu etiketu jeste da napravite mockup. Osim što ćete imati prilike da uočite nedostatke dizajna, ukoliko ih ima, imaćete priliku i da direktnije prezentujete vaš dizajn.

Kada jednom završite dizajn etikete i pripremu za štampu preporuka je da pre nego što pustite u štampu kompletan tiraž, napravite probne primerke i makete kako bi ste se uverili da li etiketa funkcioniše po obliku i dimenzijama. Prekontrolišite i da li ima slovnih grešaka i da li su boje onakve kakvim ste ih zamislili.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.