skip to Main Content

Google oglašavanje počinje kreiranjem kampanje. Nakon odabira ciljeva kampanje, prelazite na vrstu kampanje, tačnije gde tačno želite da se vaši oglasi pojavljuju.

Google oglašavanje uključuje sledeće vrste kampanja::

  • Google Search mrežu
  • Google Display mrežu
  • Shopping
  • Video
  • Aplikacije

Gde se Google oglašavanje prikazuje?

Google Search oglasi su oglasi koji se pojavljaju na Google Search mreži. Kada se oglašavate na Google Search mreži, vaši oglasi se prikazuju u rezultatima pretrage kada neko pretražuje pojmove povezane sa nekom od vaših ključnih reči.

Pored rezultata pretrage na Google-u, oglasi se prikazuju i na rezultatima pretrage na sajtovima Google partnera. Google partner sajt podrazumeva sajt kome je Google odobrio prikazivanje AdSense oglasa i nema veze sa Google Partner sertifikatom koji Google dodeljuje agencijama i oglašivačima.

Google Display mreža pomaže da dosegnete ljude dok surfuju na njihovim omiljenim sajtovima, pokazuju prijateljima neki Youtube video snimak, proveravaju Gmail nalog ili koriste mobilne uređaje i aplikacije.

Shopping oglasi, kojih trenutno nema u Srbiji, se pojavljuju iznad rezultata pretrage i oni prikazuju cenu određenog proizvoda, njegovu ocenu i opis.

Google Ads ekstenzije

Dodaci Google oglasima (ekstenzije), koje Google oglašavanje koristi, proširuju oglas sa dodatnim informacijama i obično povećavaju stopu klikova za nekoliko procenata. Neki od formata su: dodavanje tastera za poziv telefona, informacije o lokaciji, linkovi do pojedinih delova vašeg sajta (sitelinks), dodatni tekst i drugo.

Dodavanje ekstenzije oglasu ne garantuje da će se ona uvek pojavljivati zajedno sa oglasom. Esktenzije se prikaziju kad Google predvidi da će one unaprediti performanse oglasa i kad je pozicija i Ad Rank dovoljno visok da se ekstenzija pokaže. Takođe, dodavanje ekstenzije ne podrazumeva nikakav dodatni trošak koji se naplaćuje.

Formati Google oglasa

Tekstualni oglasi se kreiraju brzo i lako, sadrže naslove i opise. Uz njih se pojavljuju ekstenzije oglasa ukoliko su prethodno dodati prilikom podešavanja kampanje.

Responsive oglasi omogućavaju da unesete više naslova i opisa, a Google ih zatim kombinuje u oglase. Što više naslova i opisa unesete to su bolji i rezultati kampanje.

Responsive oglasi omogućavaju da unesete više naslova i opisa a Google ih zatim kombinuje u oglase. Što više naslova i opisa unesete to su bolji i rezultati kampanje. 

Za razliku od ostalih, klikom na Call-only oglase automatski se poziva dodeljen broj telefona. Ovi oglasi pored broja telefona sadrže 2 naslova, naziv preduzeća, 2 opisa i URL adresu.

Slikovni oglasi su statični ili animirani (Gif ili flash format). Dosežu do publike na sajtovima koji su u partnerstvu sa Google-om (AdSense).

Reklamiranje aplikacije

Google oglašavanje za preuzimanje aplikacije direktno vodi korisnike na skidanje aplikacije na mobilnim uređajima. Klik na link direktno vodi u prodavnicu aplikacija gde korisnici kupuju ili skidaju besplatno navedenu aplikaciju. Google oglasi se pojavljuju kada korisnici pretražuju na Google-u (uključujući i Google Play Store) i na sajtovima i aplikacijama koje su partneri sa Google-om.

Mobilne aplikacije se danas koriste za kupovinu, kuvanje, obrazovanje, posao, komunikaciju, bankarstvo,zabavu… Skoro svaki aspekt svakodnevnog života ima odgovarajuću mobilnu aplikaciju. Mobilne aplikacije olakšavaju život velikom broju ljudi, omogućavajući im izvršavanje zadataka u skoro svim situacijama. Iz ovog razloga su postale i neizostavni deo svake dobre marketinške strategije.

Video oglasi

Video oglasi se prikazuju na sajtovima koji su partneri sa Google-om, kao i na Youtube mreži. Postoji nekoliko različitih formata oglasa koji se prikazuju na Youtube-u:

  • Display oglasi, prikazuju se desno od video snimka i iznad liste sa sugestijama
  • Overlay oglasi, polu-transparentni oglasi koji zauzimaju 20% videa koji je pušten
  • Skippable video oglasi, oglasi koji mogu da se prekinu nakon 5. sekunde ukoliko tako korisnik odluči. Mogu biti dodati pre, tokom ili nakon glavnog videa
  • Non-skippable video oglasi, oglasi koje ne možete preskočiti i moraju se pogledati pre nego što glavni video krene. Takođe se mogu pojaviti pre, tokom ili nakon glavnog videa. Traju od 15 do 20 sekundi
  • Bumber oglasi, ne mogu se preskočiti i traju do 6 sekundi
  • Sponzorisane kartice, prikazuju sadržaj koji može biti relevalntan za video, kao na primer proizvodi predstavljeni u video snimku. Gledaoci će tokom nekoliko sekundi videti teaser za karticu, pojaviće se ikona u gornjem desnom uglu video zapisa.

Pored navedenih, postoje i Shopping oglasi koji, kao što smo već naglasili, još uvek nisu dozvoljeni u Srbiji.

Google oglašavanje je jedan od najefikasnijih i najisplativijih načina za reklamiranje na internetu. Nadamo se da vam je naš tekst razjasnio gde sve Google reklame mogu da budu prikazane. Još edukativnih tekstova na temu digitalnog marketinga možete pronaći ovde.

Ukoliko želite da se i vaša reklama nađe među rezultatima Google oglasa, naši stručnjaci će vam rado izaći u susret i pružiti svu neophodnu pomoć u osmišljavanju i postavljanju Google kampanje. Pošaljite nam upit i kontaktirajte nas.

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer